شبکه‌های مختلف سیما فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی را برای پخش در نظر گرفته‌اند که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به «استرداد»، «نیاز»، «یک دماغ ناقابل» و «آزادی مشروط» اشاره کرد. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «همراه»، «رگبار»، «در جستجوی قطعه گمشده»، «یک اشتباه خوب»، «دوری و بازگشت»، «برای گریس»، «آبروی از دست رفته آقای صادقی»، «امنیت»، «تی 34»، «استرداد»، «نیاز»، «مائودی»، «پت و مت»، «یک پلیس و نصفی»، «کاراگاه خصوصی 1»، «یک دماغ ناقابل»، «درخت محبوب من»، «پدینگتون 1»، «دسپرو»، «عمو بوت نات»، «ماشین‌ها1»، «رعد آسا دل»، «تیغ آفتاب»، «جومانجی»، «بازگشت لوک خوش شانس»، «تغییر مسیر»، «سارا کوچولو»، «خداحافظ وینی پو»، «نود دقیقه زندگی»، «یتیم خانه ایران»، «بازگشت به خانه»، «آزادی مشروط»، «داری دیوونم می کنی»، «ایدی»، «اسب آبی»، «انجمن شاعران مرده» و «فهرست سیاه» پنج‌شنبه و جمعه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

**** شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «همراه» به کارگردانی یورک شاکلتون، پنج‌شنبه 23 خرداد ماه ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی نیکلاس کیج، کوری هاردریکت و مایکل رینی خواهمی دید: مایک چندلر و دامادش استیو، پس از مراجعه به اداره پلیس متوجه می شوند که در حین گشت زنی در شهر باید پسر نوجوانی به نام کنی را همراه خود ببرند. کنی که به خاطر اعمال خشونت در مدرسه تنبیه شده، بالاجبار باید چند روز را به همراه پلیس در شهر گشت زنی کند تا  از عاقبت خشونت و کارهای خلاف درس عبرت بگیرد. چندلر و دامادش و کنی در حال گشت زنی هستند که متوجه می شوند در بانکی در نزدیکیشان سرقتی مسلحانه در حال وقوع است. چندلر تصمیم میگ یرد که به خاطر داشتن همراه و حفظ امنیت جان او خود را درگیر این قضیه نکند. در همین موقع یکی از سارقین که داخل خودرویی در نزدیکی در بانک مشغول نگهبانی است، به سمت ماشین چندلر شلیک کرده و استیو را زخمی می کند که ...

فیلم تلویزیونی «رگبار» به کارگردانی محمدرضا ورزی، جمعه 24 خرداد ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم درباره اعدام انقلابی حسنعلی منصور است. سعید نیک پور، شکرخدا گودرزی، امیریل ارجمند و گوهرخیراندیش در فیلم تلویزیونی «رگبار» هنرنمایی کرده‌اند.

**** شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «در جستجوی قطعه گمشده» به کارگردانی مسعود فرخنده، پنج‌شنبه 23 خرداد ماه ساعت ‌‌8 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. داستان فیلم درباره طراوت دختری نوجوانی است که به ستاره ها علاقه زیادی دارد و شب تولدش، زمانی که مشغول رصد آسمان بوده، شاهد سقوط آدم فضایی ای می شود. این آدم فضایی قطعه ای گمشده دارد که در آن سوی شهر افتاده و اگر قبل از غروب آفتاب به آن نرسد، خاکستر خواهد شد. اما مشکل دیگر آن است که بی نظمی باعث بیماری این آدم فضایی می شود. دایی سعید که راننده ای متخلف است، سعی می کند فضایی را به قطعه اش برساند اما با تخلفاتش موجب بیماری او می شود. زمانی که حال فضایی بهتر می شود، پدر سعی می کند او را به مقصدش برساند اما ...بیژن بنفشه خواه، امیر غفارمنش و سیما مطلبی در فیلم تلویزیونی «در جستجوی قطعه گمشده» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «یک اشتباه خوب» به کارگردانی فلورین دیوید فیتس، پنج‌شنبه 23 خرداد ماه ساعت 23:50 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. خلاصه داستان فیلم با بازی فلورین دیوید فیتس، ماتیاس اسوقوفر و الکساندرا ماریا لارا درباره اندی جوانی است که دچار فیبروز ریه است و در انتظار پیوند ریه در بیمارستانی زندگی می کند. بنو جوانی خلافکار است که پس از بیهوشی در مترو، او را به بیمارستان برده اند و فهمیده که مدت زیادی زنده نخواهد ماند. بنو با اندی آشنا می شود و  می فهمد که او در آرزوی شهرت است. به همین دلیل به او پیشنهاد می دهد اجناسی را  قسطی بخرند و  نقدی بفروشند و با پول آن راهی سفری هیجان انگیز شده و  با گذاشتن  فیلم های آن در وبلاگی به شهرت برسند. بنو که می خواهد برای آخرین بار همسر سابق و دخترش را ببیند بدون انکه به اندی حرفی بزند، برای سفر به آفریقا بلیط می گیرد و سفر انها آغاز می شود. بنو با همسرش در روز عروسی اش دیدار می کند اما ...

فیلم سینمایی «دوری و بازگشت» به کارگردانی جف بلکنر، جمعه 24 خرداد ماه ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی جِیسون لی، مینکا کِلی، مَگی الیزابت جونز خواهیم دید: دختر کوچکی که به همراه دو برادر و پدرش در نزدیکی دریاچه ای زندگی می کند متوجه می شود که قوی مادری که در برکه تخم گذاری کرده است مرده و تخم هایش به نگهداری نیاز دارند. آنها تمام تلاششان را برای حفظ تخم ها و بعد از آن رشد جوجه قوها می کنند که ...

فیلم سینمایی «برای گریس» به کارگردانی دیوید کانینگ هام، جمعه 24 خرداد ماه ساعت 17:10 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم با بازی جیم کاویه زل، مت دیلون و رایان پاتر در مورد جو پسر بچه ای بی سرپرست است که در جزایر هاوایی زندگی می کند. مادر او در اثر بیماری از دنیا رفته و هویت پدرش مشخص نیست. او گرسنه و آواره است  تا اینکه دکتر جوانی برای کار به جزیره می آید و سر پرستی او را به عهده می گیرد. سال ها بعد، جو به مرد جوان و جذابی تبدیل می شود که دلباخته دختر جوانی به نام گریس شده و این عشق دو طرفه است. گریس تنها دختر تاجر ثروتمند و از خود راضی قهوه در هاوایی است که به تازگی دچار ورشکستگی شده و تصمیم دارد برای خروج از این بحران،  زمینه ازدواج گریس و دکتر ثروتمند و میانسالی به نام ریس را فراهم کند اما قبل از این وصلت ...

**** شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «آبروی از دست رفته آقای صادقی» به کارگردانی آیدا پناهنده، پنج‌شنبه 23 خرداد ماه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. داستان این فیلم به تصمیم و تردیدهای آقای صادقی می پردازد که برای گریختن از موقعیت دشواری که با آن روبه رو است اشتباهی کوچک می‌کند که زندگی خود واطرافیانش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. رضا بهبودی، ناز شادمان، نازگل نادریان، پوریارحیمی، میثم رازفر و محمد اشکان فر از بازیگران این تله فیلم هستند.

فیلم سینمایی «امنیت» به کارگردانی آلین دسروچرز، پنج‌شنبه 23 خرداد ماه ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی آنتونیوباندراس، بن کینگزلی، لیام مک این تایر آمده است: ادی که پدر یک خانواده است و دختر کوچکی دارد قبلا به عنوان فرمانده ارتش خدمت می کرده است اما به خاطر مشکلات روحی و روانی حالا مدتی است که بیکار است. با اصرار خود او برای کار کردن در لباس پلیس به عنوان نیروی امنیتی یک فروشگاه بزرگ استخدام می شود که در اولین شب فعالیتش با اتفاق عجیبی روبرو می شود که ...

فیلم سینمایی «تی 34» به کارگردانی الکسی سیدوروو، پنج‌شنبه 23 خرداد ماه ساعت 24 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. درخلاصه این فیلم با بازی ایرینا استارشنبام، الکساندر پتروف، وینتسنس کیفر و ویکتوردوبرونراووف آمده است: در اواسط دهه‎ی چهل میلادی گروهی از سربازان شجاع روسی تلاش می‎کنند تا با یک تانک افسانه‎ای با نام تی 34 که تقریبا نابوده شده است، از اسارت آلمانی‎ها فرار کنند که ...

فیلم سینمایی «استرداد» به کارگردانی علی غفاری، جمعه 24 خرداد ماه ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم مربوط به مقطع زمانی 1332 است که به موضوع طلب 11 تن طلای ایران از شوروی می‌پردازد که قرار بود توسط شوروی بابت بدهی از جنگ جهانی دوم به ایران داده شود. حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، صالح میرزاآقایی و سیاوش چراغی‌پور در فیلم سینمایی «استرداد» در این فیلم هنرنمایی کرده اند.

**** شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوود نژاد، پنج‌شنبه 23 خرداد ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: نوجوانی به نام علی پس از مرگ پدرش، تصمیم می‌گیرد نان‌آور خانه شود. علی پس از چند روز در چاپخانه‌ای مشغول به کار می‌شود. همزمان نوجوان دیگری به نام رضا نیز برای همان کار وارد چاپخانه می‌شود. با وجود درگیری‌های اولیه بین آن دو، به تدریج بین آنها پیوند عاطفی برقرار می‌شود... علی سوری، ترحم فتحی، شهره لرستانی، عزت‌الله صلح‌جو مهربان، صدرالله اعتصامی، شجاع‌الدین حبیبیان، حسین میرآقایی، حبیب‌الله قلیچ‌خانی و محمد یوسفی در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «مائودی» به کارگردانی ایسلینگ والش، جمعه 24 خرداد ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: یک زن هنرمند اهل نوا اسکوشیا که مبتلا به بیماری آرتروز است به عنوان خدمتکار در خانه ها کار می کند. زمانی که او در خانه یک مرد ماهیگیر مشغول به کار می شود، عشق و علاقه فزاینده ای میان این دو شکل می گیرد و...

**** شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی «پت و مت» به کارگردانی مارک بینز، پنج‌شنبه 23 خرداد ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید:  پت و مت برای انجام کارهای ساده دست به خرابکاری های جدیدی می زنند.

فیلم سینمایی «یک پلیس و نصفی» به کارگردانی جانات آ روزنبام، جمعه 24 خرداد ماه ساعت 8:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم با بازی لو دیاموند فیلیپس، لولو ویلسون و جنت کیدر آمده است: کارینا یک دختر 12 ساله مدرسه ای است که مدام نقش پلیس ها را در مدرسه دارد و دوست دارد که پلیس باشد او با کاراگاه سیمونز آشنا می شود و سعی می کند که به او کمک کند. ولی کاراگاه سیمونز از او می خواهد که در کارهایش دخالت نکند و بارها او را از این کار منع می کند. ولی همیشه سر وکله کارینا پیدا می شود. کارگاه سیمونز و کارینا یک کارخانه خارج از شهر پر از پهبادهای خرابکار پیدا می کنند و با اینکه کاراگاه سیمونز از طرف رئیس پلیس معلق شده است نشان و اسلحه اش به او برمی گردد. با تلاش و زحمات کاراگاه سیمونز بالاخره یک نفر را دستگیر می کنند ولی او تبهکار نیست و ...

فیلم سینمایی «کاراگاه خصوصی 1» به کارگردانی جیونگ هون کیم، جمعه 24 خرداد ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. در این فیلم با بازی سانگ وو کون، دانگ ال سانگ و یونگ هی سئو خواهیم دید: دمان مرد جوانی است که از آزمون پلیسی رد شده است ولی به خاطر علاقه وافری که به شغل پلیس دارد مدام به اداره پلیس رفت و آمد می کند تا اینکه قتل هایی در شهر انجام می شود و پس از قتل یک زن دوست او جانسو نیز جز مظنونین است او سعی دارد که به کاراگاه مسنی به نام تسونو  که مسئول پرونده است کمک کند . ولی کاراگاه حرف های دمان را قبول ندارد تا اینکه بالاخره دمان با استدلهایش به کاراگاه ثابت می کند که در مورد یک افسر پلیس به نام مان اشتباه نکرده است و با هم می توانند ثابت کنند که ...

**** شبکه شما

فیلم تلویزیونی «یک دماغ ناقابل» به کارگردانی مجتبی چراغعلی، پنج‌شنبه 23 خرداد ماه ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم درباره افسون است که در تلاش است تا بتواند بینی خود را عمل زیبایی کند، او  بلافاصله بعد از جراحی زیبایی بینی، با فرنود ازدواج می‌کند. پدر افسون که پول کافی برای پرداخت به جراح را ندارد، با نیرنگ، چکی را که به همکار جراح داده بوده، پس‌ می‌گیرد و از بین می‌برد. از آن روز به بعد، افسون که می‌داند همسرش به سختی پول خرج می‌کند؛ نگران است که اتفاق ناخوشایندی برای بینی‌اش رخ دهد تا آنکه چندین بار دماغش دچار مشکل می شود، و به دکتر مراجعه می کند و مشکلش حل می شود؛ اما باز هم نگرانی وجود دارد که برای دماغ افسون اتفاقی بیافتد و همه مخارج انجام شده از بین برود که ... سحر ولدبیگی، عزت الله مهرآوران، مرجانه گلچین و افشین سنگ چاپ در فیلم تلویزیونی «یک دماغ ناقابل» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «درخت محبوب من» به کارگردانی علیرضا سمعی، جمعه 24 خرداد ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: دانیال پسر جنگلبانی است، که پس از چندین سال دوری از وطن به محل زندگی دوران کودکی خود باز گشته و خاطرات کودکی اش زنده می شود. او به یاد می آورد که چگونه ، پدرش رسم زندگی در طبیعت را به او آموخت و اینکه چگونه به خاطر حفاظت از جنگل، در، درگیری با قاچاقچیان چوب، جان خود را از دست داد و حال ، که با گذشت زمان، او خود تبدیل به پسر جوان و برومندی شده تصمیم می گیرد که در همان زادگاه خود بماند و ... حسین توشه، فرهاد بشارتی و عسل ارباب زاده در فیلم تلویزیونی «درخت محبوب من» بازی کرده‌اند.

نشست خبری سریال «دلدار» | تلویزیون در زنده ماندن یا مُردن «سامان» دخالتی نداشت/ انتقاد از دستمزد بالای نوید محمدزادهرئیس سیما فیلم: مهران مدیری، حسن فتحی، مجتبی راعی و جواد رضویان برای تلویزیون سریال می‌سازند/ درام‌های جدی سخت با لطافت ایام رمضان همخوانی نداشت

**** شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «پدینگتون 1» به کارگردانی پائول کینگ، پنج‌شنبه 23 خرداد ماه ساعت 14 از شبکـه کودک پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: پدینگتون، به تشویق خاله‌اش به شهر لندن می‌آید تا زندگی نو و جدیدی را در کنار آقای مونتگومری تجربه کند. در یک جنگل زیبا و خوش آب‌وهوا دو خرس باهوش و استثنایی به نام لوسی و پاستوزو زندگی‌ می‌کردند. آن‌ها سال‌ها پیش جان یک جغرافی‌دان به نام مونتگمری کلاید را نجات داده و به همین خاطر مونتگمری راه و رسم زندگی انسان‌ها را به آن دو می‌آموزد؛ برای آنها نام‌های انسانی انتخاب می‌کند و بعد آن دو را به لندن دعوت کرده و می‌خواهد که به دیدن او بیایند. حالا بعد از گذشت 40 سال لوسی و پاستوزو، خاطرات خوب و تجربیاتشان را با پدینگتون در میان می‌گذرانند و ...

فیلم سینمایی «دسپرو» به کارگردانی راب استیون‌ هاگن و سام فل ، جمعه 24 خرداد ماه ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: دسپرو موش کوچکی با گوش‌های بزرگ است که از هیچ چیزی نمی‌ترسد و مدام در پی خطر کردن است، تا این که سرانجام این ماجراجویی‌ها او را به قصر پرنسس می‌کشاند. او به همراه دوستانش تلاش می‌کند تا پرنسس را از آن دژ مستحکم نجات بدهد که ...

**** شبکه امید

فیلم سینمایی «عمو بوت نات» به کارگردانی ویوک شارما، پنج‌شنبه 23 خرداد ماه ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: آدیتا به همراه آنجلی و پسرشان بانکو خانه‌ای در شهر گوآ اجاره می‌کنند که در بین مردم شایعه است آن خانه روحی دارد که هر کسی را که در آنجا ساکن می‌شود به وحشت می‌اندازد. آدیتا مجبور می‌شود به مأموریت برود و آنجلی و بانکو در خانه تنها می‌مانند. روح نات خود را به بانکو نشان می‌دهد و از طرفی باتکو پسر بسیار شلوغی بوده و به دلیل اینکه تازه به گوآ نقل مکان کردن دوستان زیادی ندارد و به همین رابطه‌ای بین این دو شکل می‌گیرد...

فیلم سینمایی «ماشین ها1» به کارگردانی جان لستر و جو رانفت، جمعه 24 خرداد ماه ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: لایتینگ مک‌ کوئین ماشین مسابقه ‌ای خوش‌ عکس همیشه برای پیروز شدن مسابقه می دهد. مک‌ کوئین در راه رسیدن به محل مسابقات قهرمانی جام پیستون در کالیفرنیا برای مسابقه دادن با دو رقیب دیرینه، به طور غیر منتظره خود را در جاده 66 شهر رادیاتور اسپرینگ می‌یابد و با شخصیت‌های این شهر آشنا می شود و می فهمد که زندگی همانند یک سفر است نه خط پایان.

**** شبکه افق

فیلم سینمایی «رعد آسا دل» به کارگردانی میشل آپدت، جمعه 24 خرداد ماه ساعت 10 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی وال کیلمر و سم شپارد خواهید دید: ری لووی مأمور FBI ای است که یک رگه او سرخپوست است که او را به منطقه ای سرخپوست نشین اعزام می کنند تا چون از نژاد آنان است بلکه بتواند آرامش را در آنجا برقرار کند و وظیفه همکاری با فرانک کوتل مأموری کهنه‌کار در امور سرخ‌پوستان را دارد اما آیا جنایاتی که در این منطقه انجام می شوند مربوط به سرخپوستان است یا...

فیلم سینمایی «تیغ آفتاب» به کارگردانی مجید جوانمرد، جمعه 24 خرداد ماه ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: علی خان، پس از سال‌ها زندگی در کوهستان با همسر و دخترش به زادگاه خود بازمی‌گردد تا انگیزه قتل برادرش را که به دست عوامل خان کشته شده است روشن کند که ... داریوش ارجمند، محمد صالح علا، چنگیز وثوقی و هما روستا در فیلم سینمایی «تیغ آفتاب» ایفای نقش کرده‌اند.

**** شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «جومانجی»، «بازگشت لوک خوش شانس» به کارگردانی مجید کاشی فروشان، «تغییر مسیر»، «سارا کوچولو»، «خداحافظ وینی پو»، «نود دقیقه زندگی» و «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی پنج‌شنبه 23 خرداد ماه ساعت 11، 13، 15، 17، 19، 21 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «بازگشت به خانه»، «آزادی مشروط» به کارگردانی حسین مهکام، «داری دیوونم می کنی»، «ایدی»، «اسب آبی»، «انجمن شاعران مرده» و «فهرست سیاه» جمعه 24 خرداد ماه ساعت 11، 13، 15، 17، 19، 21 و 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT7 واژه های کاربردی مرتبط شبکه امید پویا شبکه افق شبکه نمایش شبکه پنج سیما شبکه سه شبکه دو شبکه یک رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی:
خبر بعدی:

علی ملاقلی‌پور: شرایط آسان تلویزیون برای سریال‌‌سازی: سریع بنویس، آب ببند و تحویل بده! /وظیفه تلویزیون ستاره‌سازیست نه ستاره‌پرستی

نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون اعتقاد دارد در گذشته مدیر ما حتماً اجازه نمی‌داد یک نویسنده ضعیف پیوسته در تلویزیون کار کند اما امروز شاهدیم به نویسنده ضعیف کارهای جدید هم سفارش داده می‌شود. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فیلمنامه اساسی‌ترین و موثرترین عضو محوری یک سریال یا فیلم یا هر نوع اثر نمایشی به حساب می‌آید. ایران برخلاف کشورهای صاحب سینما و تلویزیون، کمتر به فیلمنامه و نویسنده اهمیت می‌دهد. شاید به عدم درکِ برخی از مدیران و سرمایه‌گذاران غیرهنری برمی‌گردد که فارغ از به سرانجام رسیدن یک اثر خوب به دنبال پُرکردن آنتن، بازگشت سرمایه و کنار هم قرار گرفتن زرق و برق‌هایی است که با ذائقه‌سازی غلط مخاطبین امروز بیشتر به چشم می‌آید. در صورتیکه کشورهای صاحب سینما و تلویزیون به دنبال فیلمنامه هستند و اعتقاد دارند بدون فیلمنامه خوب هیچ اثر شاخصی روی پرده سینما نرفته و در قاب تلویزیون هم نمی‌گنجد.

تلویزیون و ویترینی ناقص و ناخوشایند از دیالوگ‌های ضعیف

در ایران متأسفانه در تمام برهه‌ها ضعف فیلمنامه وجود داشته و دارد و رفته رفته هم این ضعف بیشتر به رخ کشیده می‌شود. چرا که از تنوع سوژه، خلاقیت در شخصیت‌پردازی و عمق‌بخشی به دیالوگ‌ها و موضوعات سریال‌ها فاصله گرفتیم و مخاطب با یک ویترین ناقص و ناخوشایندی از کلیشه‌ها، تکرارها و دیالوگ‌های ضعیف درهم‌تنیده و موضوعات نامنسجمی روبروست. نهادهای مرتبط نه تنها نسبت به این فقدان و ضعف گامی برنداشته‌اند بلکه برای شتاب این قطارِ بی‌محتوایی در سینما و تلویزیون و افسارگسیختگی در نمایش خانگی تلاش هم کردند.

چرا نفر آخر نویسنده است؟

یعنی به جای جلوگیری از فیلمنامه‌نویسی نویسندگان ضعیف، کار جدید هم به او می‌دهند. بیشتر از نویسنده به دیگر عناصر بها داده می‌شود در صورتیکه فیلمنامه، پایه مهم و اصلی یک اثر نمایشی، فیلم و سریال به حساب می‌آید. این روزها فقدانِ نویسندگی در مناسبت‌ها، فضای دینی و مذهبی به اوج خودش رسیده؛ چرا که اگر کارهای رمضانی، مناسبتی و محرمی را نگاه کنیم این فضا با شدت و حدت بیشتری دیده می‌شود. در خیلی از سریال‌ها کاراکترهای مذهبی شبیه به هم هستند، آن هم به خاطر سفارشی بودن فیلمنامه است و البته هیچ خلاقیتی هم برای حرف جدید وجود ندارد.

ذوق‌زدگی و عجله در نوشتن فیلمنامه

علاقه بیش از حد فیلمنامه‌نویسان و بیشتر تهیه‌کنندگان به ساخت ملودرام‌های اجتماعی که کمتر سرمنزل مشخصی دارند. به تازگی هم که فضای خشونت و مثلاً یک قدری ترس و التهابِ مصنوعی چاشنی ساخت سریال‌های تلویزیونی شده است. یک نوع ذوق‌زدگی و عجله در نوشتن دو گانه‌ای است که از برخی نویسنده‌ها خواسته شده و بدون مطالعه به آنتن رسیده‌اند. این عدم پژوهش و تحقیق تا جایی پیش رفته که سریالی در زمان پخش شاعر آن بیت شعری که دیالوگش بوده را اشتباهاً نام می‌برد یا مخاطب را به آن سرمنزل اصلی ژانر عنوان شده نمی‌رساند! به عبارتی ما می‌گوییم طنز ساخته‌ایم اما موقعیت اجتماعی و صرفاً ملودرام از آب درمی‌آید.

ناگزیر به سریال هر شبی روی آوردند

«خنده و شادی» هم معنا دارد و هم «گریستن و غم‌آلودگی»... رازآلود، معمایی و حتی استراتژی یک معنا و مفهومی داشت که در هیچ‌کدام از سریال‌های امروز این پدیده دیده نمی‌شود. مخاطب با ندیدن قسمت‌هایی از سریال واقعاً چیزی را از دست نمی‌دهد اما روزگاری در دهه 60، 70 و حتی 80، مخاطبِ تلویزیون منتظر قسمت بعدی سریال بود. اما امروز با تعدد شبکه‌ها، توسعه فضای مجازی و حضور بدون قاعده و چارچوب شبکه‌های ماهواره‌ای، کار رسانه‌ملی را سخت‌تر کرده است. ناگزیر به سریال هر شبی روی آورده و کمتر سریالی توفیق نوستالژی و ماندگار شدن در ذهن مخاطب را پیدا می‌کند. زمانی هر هفته یک قسمت سریال را می‌دیدیم و مخاطب تا هفته بعد ادامه سریال را حدس می‌زد، یک قدری درباره سریال فکر می‌کرد و موقعیت‌های سریال را به یاد می‌‌آورد. اما امروز هم سریال‌ها زیاد شده‌اند و با عجله ساخته می‌شوند و هم هر شبکه ناگزیر باید یک سریال تلویزیونی را در آنتنِ خودش داشته باشد.

بیننده با این فیلمنامه‌ها، قرابت ندارد

چرا یک فیلمنامه‌نویس فکر می‌کند در تمامی سریال‌هایش همه آدم‌ها باید با یک شیوه حرف بزنند؟ شاید این نویسنده‌های جدید غافل‌اند از اینکه طبیعی و ملموس حرف زدن برای بیننده بهتر است. بیننده باید احساس همزادپنداری با آن کاراکتر پیدا کند. حرفی که از دهان این کاراکتر خارج می‌شود برای این شخصیت است. ما می‌خواهیم با نمایشی نوشتن و به رخ کشیدن واژه‌های پُرطمطراق به بیننده بگوییم قاعده دیالوگ‌نویسی را می‌دانیم. اما همزادپنداری و زندگی کردن بازیگر با نقش و زندگی کردن مخاطب با آن اثر نمایشی فراموش شده است.

تلویزیون از ضعف فیلمنامه رنج می‌برد

ضعف در فیلمنامه‌نویسی و رنج بردن تلویزیون از فقدان نوشته‌ها و نویسندگی‌های خوب، جزو دغدغه‌های امروزِ بسیاری از کارشناسان و قدیمی‌های این عرصه است. از این رو پرونده اختصاصی را شروع کردیم که در گفتگو با کارگردانان، نویسندگان و عوامل اصلی ساخت یک سریال، درباره این نقاط ضعف و قوت صحبت می‌شود. زنگِ آغاز این پرونده را با علی ملاقلی‌پور که بعد از مدت‌ها قرار است سریالی برای تلویزیون بسازد. نام موقت آن «میم کاف» است. او فرزند رسول ملاقلی‌پور نویسنده و کارگردان معروف سینماست که فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» را نوشته و کارگردانی کرده و بارها هم از تلویزیون پخش شده است. علی ملاقلی‌پور مستند «راه طی‌شده» را در سال 97 ساخت و در «مزرعه پدری»، «قارچ سمی»، «نسل سوخته»، «مجنون» و «ایتالیا ایتالیا» به ایفای نقش هم پرداخته است.

چرا فیلمنامه با سه قسمت تصویب می‌شود؟

علی ملاقلی‌پور درباره مشکلات موجود در سریال‌سازی تلویزیون به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: محور اصلی این مشکلات، فیلمنامه نیست ماجرای اصلی معضلاتِ تلویزیون به مدیریت برمی‌گردد. از مدیریت سازمان صداوسیما تا مدیریت شبکه‌ها و حتی مدیریت پولی که به تلویزیون تزریق می‌شود و مدیریت سرمایه در تلویزیون. این موضوعات همگی در کنار هم موثرند. به این دلیل که سریال‌سازی به این سمت رفته اکثر سریال‌های اجتماعی و کمدی که روی آنتن می‌روند به روز نوشته می‌شوند. به روز نوشته شدن به این معناست که مثلاً سریالی را با کارگردان صحبت می‌کنند که فقط دو سه قسمت از 90 قسمت نوشته شده و این همزمان با پیش‌تولید و تولید تا روز آخر فیلمنامه نوشته می‌شود. اما در قدیم این طور نبود؛ دورانی که در دهه‌های 70 و 80 سریال‌ها با آماده شدن کل متن، فیلم تولید می‌شد.

سوغات ضرغامی برای صداوسیما

وی با اشاره به اینکه سوغات ضرغامی بود که کارها عجله‌ای به مرحله تولید برسند، تأکید کرد: متأسفانه یک بخشی از این بی‌کیفیت‌سازی‌ها، به سرمایه برمی‌گردد و می‌گویند در تلویزیون پول نیست. البته پول نبودن چرا به این سمت رفته که کار بی‌ارزش ساخته می‌شود؟ همه‌چیز عجله‌ای تهیه‌‌ می‌شود و تهیه‌کننده و تلویزیون حاضر نیستند به متنی کامل پول بدهند. متن آماده طوری است که پول داده نمی‌شود؛ اما وقتی طرح بدون فیلمنامه آماده تصویب می‌شود می‌‌گویند عجله‌ای بنویس و بساز! این قاعده بدون اصول، جزو چارچوب این روزهای سریال‌سازی تلویزیون قرار گرفته است. اینجاست که سرمنزلی از دل این ماجراها بیرون نمی‌آید و متن خوب تولید نمی‌شود. تلویزیون هم این دغدغه را فراموش کرده و از دوران ضرغامی این اتفاقات شروع شد و به عنوان سوغات باقی ماند.

رونق بازار بُنجُل‌کاری در تلویزیون

ملاقلی‌پور خاطرنشان کرد: تله‌فیلم‌هایی که شروع شدند و سریال‌های ضعیفی که به نام «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» بازار بُنجُل‌کاری را در تلویزیون رونق داد. و الان امثال ضرغامی مسئولیتی ندارند که جواب بدهند این‌همه شبکه‌ای که راه‌اندازی شد و این همه آدمی که یک دفعه استخدام قراردادی و دائم شدند به چه نقاطی رسید و چه خروجی‌هایی برای صداوسیما به ارمغان آورد. امروز با جمعیت بیکار زیادی در صداوسیما روبرو هستیم. در بلبشوی حضور این همه شبکه و تعدد تولیدات، کیفیت و محتوا قربانی شدند و جز معدود سریال‌های فاخری چون «مختارنامه» که از کارگردانی و فیلمنامه قوی سرچشمه می‌گرفت عمدتاً سریال‌های ما حرفی برای گفتن نداشتند.

مدیر شبکه‌ای که انتخاب می‌شود از نیازمندی‌های آنتن بی‌خبر است

وی با بیان اینکه تلویزیون به صورت طبیعی منتظر کار خوب نیست، افزود: هر اتفاق خوب برنامه‌ای یا سریالی در تلویزیون می‌بینید قائم به شخص است. یعنی اگر روزی سریالی کار کنم اگر بد بشود خودم هم در این بد شدن مقصرم و یک مجموعه هم نتوانستند مراقبت کنند آن‌ها هم به همین میزان مقصرند. اگر کار خوب انجام شود قائم به شخص است تلاش نویسنده، تهیه‌کننده و عوامل کار که انگیزه و تلاش خوبی را به کار گرفتند تا این اتفاق بیفتد و کار نسبتاً خوبی از آب و گل درآید. ولی به صورت طبیعی تلویزیون کار خوب نمی‌خواهد. چرا که کسی که درک بالایی از فرهنگ، تولید، رسانه و سریال‌سازی و برنامه‌سازی داشته باشد کمتر وجود دارد و اکثر مدیران حال حاضر شناختی ندارند. مثلاً یک کسی را به عنوان مدیر شبکه انتخاب می‌کنند که قبلاً تجربه چندانی در سریال‌سازی، برنامه‌سازی و تهیه‌کنندگی نداشته که بداند آنتن چه نیازمندی‌هایی دارد.

پاسخ کامبیز دیرباز به دعوت تلویزیون برای اجرا/ «ترجیحم بازی در تئاتر است»مجری «گردونه» تلویزیون درگذشت/ سرطان، علت اصلی درگذشت مجری جوان تلویزیونبازیگر «محرمانه»: ساعات پربیننده تلویزیون باید در اختیار نوجوانان باشد/ سریال‌های دلچسب و موفق در تلویزیون نادِر شده‌اندچرا برخی از برنامه‌های تلویزیونی به خطِ پایان می‌رسند؟/ از «تب‌تاب» تا «اختیاریه»چرا سریال‌های تلویزیون متوقف می‌شوند؟نیما رئیسی: بازیگر می‌تواند مجری و خواننده شود اما ورزشکار و خواننده نه!/ «عین شین قاف» نام سریال جدید قاسم جعفری

دغدغه‌شان آنتن پُر کردن است

کارگردان فیلم سینمایی « قندون جهیزیه» معتقد است مدیران به جای آگاهی از علاقه‌مندی‌ها و ذائقه‌های مخاطبین، دغدغه آنتن پُر کردن دارند، اظهار کرد: نبض مخاطب باید در دستان مدیران ما باشد، در صورتیکه اکثر مدیران شبکه‌ها شناخت و درک درستی از ذائقه‌ها و نیازمندی‌های مخاطبین ندارند. آن‌ها دغدغه‌شان آنتن پُر کردن است؛ حرف بدی زنده نشود و دو سه حرف خوبی هم که مدنظر دارند در قالب دیالوگ و سکانس سریالی و در قالب گفتمان برنامه‌ای مطرح شود. این از نظر آن‌ها تلویزیون است!! در قدیم این طور نبود مدیریت خیلی هوشیارانه‌ عمل می‌کرد و دقت‌نظر حرف اول را می‌زد. مدیر ما حتماً اجازه نمی‌داد یک نویسنده ضعیف پیوسته در تلویزیون کار کند. امروز شاهدیم به نویسنده ضعیف کارهای جدید هم سفارش داده می‌شود. این نوع اتفاقات غیر از این است که مدیریت وجود ندارد؟ ما آدم‌هایی داریم که می‌توان اسم برد که به بُنجُل‌نویس معروفند! و اما همیشه می‌نویسند و نوشته‌هایشان تولید می‌شود.

چرا سریال 30 قسمتی، 6 ماهه ساخته می‌شود؟

وی با اشاره به روزهای ساخت فیلم «رقص پرواز» احمد مرادپور، گفت: یادم می‌آید سریالی به نام «رقص پرواز» احمد مرادپور ساخته می‌شد که من دستیار دوم او بودم. سریال هفت قسمتی بود و ضبط آن 7 ماه طول کشید. کاری که 35 میلیمتری فیلمبرداری می‌شد و بازیگرانی چون شهاب حسینی، لاله اسکندری و مهدی هاشمی در آن به ایفای نقش می‌پرداختند. 7 ماه فیلمبرداری نشان‌دهنده دقت و زمانی است که کارگردان و عوامل صرفِ این سریال کردند و امروز یک سریال 30 قسمتی، 6 ماهه ساخته می‌شود. چقدر کیفیت پایین آمده و مقصر این اتفاق چه کسی است؟ حتماً مسئولین مربوطه مقصرند که امکان ساخت فیلم و سریال خوب را فراهم نمی‌کنند. به دقت‌نظر و تأمل در ساخت توجهی ندارند! واقعاً در این شدّت و عجله در ساخت، اگر عوامل پشت کار به خودشان لطمه بزنند جلوی دوربین ضعف‌ها کمتر شود اما باز هم طبق روال کار طبیعی جلو نمی‌رود. شاید امثال داود میرباقری که کارنامه قوی دارد و بعد از علی حاتمی حتماً تاریخی‌ساز قدرتمندی است بتواند در این بلبشو، خلقِ درست، تأثیرگذار و منطقی داشته باشد. همه دغدغه فرهنگی ندارند و بعد هم تلوزیون به همه این اعتبار را نمی‌دهد؛ نمی‌دانم چرا تربیت و پرورش را رها کردند تا میرباقری دیگری هم پرورش پیدا کند.

مردم ناگزیرند «عصر جدید» کُپی را ببینند

ملاقلی‌پور با انتقاد از برنامه‌هایی که کپی دست چندم خارجی‌هاست و تلویزیون روی آنتن می‌رود، خاطرنشان کرد: یک زمانی مهران مدیری و رضا عطاران کمدی کار می‌کردند ولی چرا سیستم به سمتی نمی‌رود کار خوب طنز تولید کند. یا «عصر جدید» احسان علیخانی یک کار کپی دست چندم خارجی‌ را روی آنتن برد و مردم ناگزیرند که پای تماشای این نوع برنامه‌ها بنشینند. چون برنامه‌ دیگری نیست که توجه‌شان را جلب کند یا رقابتی وجود ندارد. قابل تأمل هم هست که این برنامه‌ها و سریال‌ها هم توسط تلویزیون تقدیر می‌شوند. اگر به این برنامه‌ها و سریال‌های پربیننده هم توجه شود نسبت به 8 سال قبل کم‌مخاطب‌تر است.  وقتی رامبد جوان و مهران مدیری به سمت کارهای سینمایی و نمایش خانگی می‌روند و کارمند تلویزیون نیستند! تلویزیون به جای انتظار برای کارگردانی مهران مدیری یا رامبد جوان و امثالم باید کارگردان خوب پرورش دهد و تهیه‌کننده خوب کشف کند. از همه مهمتر در شرایط فعلی بازیگر و نویسنده خوب کشف کند.

تلویزیون با بازیگران معروف دچار چالش شده است

وی تصریح کرد: در شرایطی هستیم تلویزیون دچار چالش شده و بازیگران معروف نمایش‌خانگی و سینما را به تلویزیون ترجیح می‌دهند. چون فضای مالی و بودجه‌ای آن نهادها را بیشتر می‌پسندند و در تلویزیون چنین بودجه‌هایی وجود ندارد. خیلی سخت شده محورهای اصلی یک سریال، این‌ها باشند. استفاده از بازیگران معروف با این بودجه‌های کَم  در تلویزیون سخت شده و در این بلبشو، بایستی از جوان‌های خوش قریحه و با استعداد تئاتری بیشتر استفاده شود. مدیران ما باید این بحران را حل کنند و به جای ستاره‌پرستی، ستاره‌سازی را جدی بگیرند. در یک سریال اجتماعی یا کمدی به بازیگران جوان تئاتری میدان بدهند تا آن‌ها استعدادهایشان را به رخ بکشند. اینجا بیشترین بودجه را به نویسنده و کارگردان کاربلد که مطمئن باشند دلسوز است، اختصاص دهند. این حصار را بشکنند دستمزدهای نجومی از بین برود و تلویزیون در رقابت با سینما و نمایش خانگی، شکوفایی و محتوا را به رخ بکشد نه اینکه در اینجا هم، هم‌قطار با آن فضاها جلو برویم.

معضلات فرهنگی برای سیستم فرهنگی دولت هم مهم نیست

ملاقلی‌پور با انتقاد از وضعیت تئاتر آزاد، افزود: در عرصه تئاتر و سینما دچار این معضل هستیم که پاس‌های فرهنگی به هم داده نمی‌شود. یعنی توجه به بازیگری یا همان ستاره‌پرستی در تئاترها هم رسوخ پیدا کرده و بازیگر معروف می‌آورند تا آن نمایش دیده شود. بازیگری که بنده خدا بیان هم ندارد و نمی‌تواند با صدای رسا فریاد بزند و دیالوگ بگوید. در این صورت صدای او تا انتهای سالن اصلی تئاتر شنیده نمی‌شود. این نوع دید تهیه‌کنندگان غیرهنری، برای بلیت‌فروشی است و نه عرضه یک هنر واقعی و تأثیرگذار. این معضلات انگار برای مدیریت فرهنگی وزارت ارشاد اهمیتی ندارد و برای سیستم فرهنگی دولت هم مهم نیست. خروجی این فضا، تئاترهای آزادی شده که در آن شوخی‌های جنسی، تیکه‌کلام‌های سخیف و چند جوک بی‌ادبی رد و بدل می‌شود. در صورتیکه این تئاتر بازیگر پرورش می‌داد و در فقدان توجه و حمایت دولت به سالن، گیشه و صحنه تئاتر، روزگارِ بدی را می‌گذراند. چرا که مجری و بازیگر از دلِ تئاتر بیرون آمده و می‌آید.

کارها به یک عده تهیه‌کننده خاص واگذار می‌شود

وی با اشاره به اینکه کارها به یکسری از تهیه‌کنندگان خاص واگذار می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه با یک معضلی دست و پنجه نرم می‌کنیم به نام سپردن کار به یکسری تهیه‌کننده خاص که در قدیم بیشتر بود و امروز هم به گونه‌ای دیگر این ورطه ادامه دارد. به صورت انحصاری کار می‌کردند و امروز هم به یکسری تهیه‌کننده خاص، کار واگذار می‌شود. این انحصار تولید تهدیدکننده است و حتی خبر داردم بازرسی کل کشور و اطلاعات هم به این مسئله ورود کردند و در زمان مدیریت سابق صداوسیما این اتفاق افتاد. چون برخی از مدیران شبکه این مشکلات را داشتند حتی برکنار شدند. مصداق بارز آن مدیر شبکه‌ای که به تهیه‌کننده زنگ می‌زد و توصیه یک بازیگر را انجام می‌داد که حتماً‌ در آن پروژه باشد. واقعاً چرا باید مدیر شبکه برای یک بازیگر به تهیه‌کننده یا دستیار کارگردان پروژه‌ای، توصیه کند؟ اما این ورطه هنوز هم به شکل‌های جدید ادامه دارد.

از «زوج یا فرد» انصراف دادم

ملاقلی‌پور با بیان اینکه «زوج یا فرد» به من پیشنهاد شد و قرار بود این کار را بسازیم، گفت: سال‌های پیش یک کاری را با احسان بیگلری مشترک نوشتیم و یک تهیه‌کننده جوانی پیش‌قسط هم داد ولی کار را درست و حسابی ارائه نداد و آن کار به علت عدم آشنایی تهیه‌کننده با سریال‌سازی، ساخته نشد. قبل‌ از این سریال «میم‌کاف» که این روزها پیشنهاد شده باز هم کارهایی پیشنهاد شد. حتی قرار بود کارگردان سریال «زوج یا فرد» مهران مهام هم باشم ولی به توافق اجرایی نرسیدیم. من اعتقاد داشتم این سریال ضعیف می‌شود و تهیه‌کننده اعتقاد داشت کار به سرانجام خوبی می‌رسد. خیلی محترمانه جدا شدیم و دو هفته‌ای در پیش تولید بودم. البته «میم کاف» هم که مطرح شده نام موقت این سریال است. چون به «نون.خ» سعید آقاخانی شباهت دارد احتمالاً تغییر می‌کند.

تلویزیون به سمت تولید خوب و کشف آدم‌های جدید نمی‌رود

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی فیلمنامه نوشتم که هم درام اجتماعی است، کمدی و تاریخ انقلاب. در بحث سازمان مجاهدین به راحتی با من کار نمی‌کنند. من در این باره زیاد خواندم و اشکالات فیلم‌هایی که درباره این موضوع ساخته می‌شوند این است که کسی کارگردان این نوع مجموعه‌ها و فیلم‌ها می‌شود که درباره سازمان مجاهدین، مطالعه ندارند و هرچه فیلمنامه نوشته می‌شود کار می‌کنند. فیلم «سیانور» شخصیت مجید شریف‌واقفی آن نیست که «سیانور» ساخته و جعل تاریخی است. ما نباید فراموش کنیم که این تله‌فیلم‌سازی‌های ضعیف و کارهای عجله‌ای، آب بستن به فیلمنامه و انبوه‌سازی‌های بی‌محتوا بلایی بود که مدیران گذشته بر سر، ورطه سریال‌سازی تلویزیون آوردند. سیستم و ساختار مدیریتی چه داخل و چه بیرون از تلویزیون اصلاً به سمت مدیریت پول و اندیشه نمی‌رود و از طرفی شاهد تولید خوبی نیستیم و آدم‌های جدید هم کشف نمی‌شوند.

انتهای پیام/

R1515/P1439/S4,1430/CT2 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی تلویزیون

بازداشت و عزل ۲ مامور متخلف در ماجرای درگیری با دختری در تهرانپارس| ۵ دختر و پسر همچنان در بازداشت هستند| چرا از مأمور زن در حادثه استفاده نشد؟

از ماجرای "راننده اسنپ" تا "درگیری پلیس با دختر جوان"؛ چرا عده‌ای تند با مردم برخورد می‎کنند؟

انتشار عکس گلزار با پوشش نامناسب انتقادات را برانگیخت

کلیدواژه: شبکه امید پویا شبکه افق شبکه نمایش شبکه پنج سیما شبکه سه شبکه دو شبکه یک رسانه ملی تلویزیون شبکه امید پویا شبکه افق شبکه نمایش شبکه پنج سیما شبکه سه شبکه دو شبکه یک رسانه ملی تلویزیون

منبع این خبر، وبسایت tn.ai است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۴۰۴۱۶۳۰ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

دیگر خبرها

  • فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در پایان هفته
  • آخر هفته در تلویزیون فیلم‌های امنیتی حاکم می‌شود
  • آخر هفته در تلویزیون فیلمهای امنیتی حاکم می‌شود/ از قهوه اسپرسو تا به رنگ ارغوان
  • خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| فیاضی با امروز و فردا به تلویزیون می‌آید
  • کی مرام، ایزدیار و عبدی مهمان آخر هفته تلویزیون
  • همراه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در پایان هفته/پخش فیلمی به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا از شبکه چهار
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در شهادت امام صادق(ع)
  • «ماجرای نیمروز» به تلویزیون می‌آید
  • ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای بازار کدامند؟
  • «به رنگ ارغوان» را از شبکه چهار سیما ببینید
  • مناسب ترین هتل های قشم برای عاشقان خرید کدامند؟
  • خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| مسابقه بازیگری رادیویی تصویری پخش می‌شود/ مستند گردشگری کودک به تلویزیون می‌آید
  • چرا تلویزیون رفته‌رفته به نزولی تاسف‌بار رسید
  • برندهای معتبر لوازم التحریر و نوشت‌افزار ایرانی کدامند؟
  • ایده آل ترین هتل های کیش برای تفریحات آبی کدامند؟
  • انواع اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای کدامند؟
  • گرم‌ترین و خنک‌ترین شهر‌های کشور کدامند؟
  • گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور کدامند؟
  • قربانیان و ذی‌نفعان طرح تکثیر یوز در اسارت کدامند؟