Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@04:48:21 GMT

تخریب بقیع، داغی که هنوز زنده است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۱۹۱۳

تخریب بقیع، داغی که هنوز زنده است

تخریب بقیع رویدادی است که در سال ۱۳۴۴ قمری اتفاق افتاد و طی آن وهابیون پس از محاصره مدینه، قبرستان بقیع و بقعه‌های آن را تخریب کردند که بارگاه امام حسن(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) از آن جمله بود و داغی که بر دل ماندگار شد .

به گزارش خبرگزاری شبستان، با تسلط یافتن وهابیون بر مدینه، قبور ائمه(ع) شیعه و بسیاری از بزرگان اسلام توسط این فرقه منحرف در سال ۱۳۴۴ (ه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ق) ویران شد؛ تا آن زمان، بر روی قبور ائمه شیعه و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند، گنبد و ضریح قرار داشت، اما از این زمان به بعد وهابیون با تخریب قبور و از بین بردن ضریح و گنبدی که بر روی تربت ائمه(ع) و بزرگان اسلام قرار داشت، مسلمانان را از فیض زیارت بارگاه آن بزرگواران محروم کردند.


بارگاه و مقبره امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام محمد باقر و امام جعفر صادق(علیهم السلام) از جمله قبوری بود که در جریان این واقعه ویران شد. این حرکت وحشیانه وهابیون، جهان اسلام، به‌ویژه ایرانیان را شدیداً متأثر و در امر سفر حجاج ایرانی هم اختلال ایجاد کرد. 


براساس اطلاعات اعلام شده توسط منابع معتبر، علاوه بر ویرانی قبور ائمه شیعه، قبر حضرت عبدالله و حضرت آمنه، پدر و مادر حضرت رسول اکرم(ص)، مالک، پیشوای مالکی، عباس عموی پیامبر، اسماعیل از فرزندان امام جعفر صادق(ع) هم در این جریان، تخریب شد.

 

حادثه بقیع، فاجعه ای دردناک برای مسلمانان است

 حجت الاسلام « سیدعربعلی جباری » با اشاره به اینکه حادثه بقیع، فاجعه ای دردناک برای مسلمانان است، در گفت و گو با خبرنگار شبستان افزود: تخریب بقیع، دل های همه مسلمانان جهان را آزرده است و نمی توان به راحتی از کنار این مساله بزرگ گذشت.

 

امام جمعه بهشهر بیان کرد: هشتم شوال وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر ‌اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، قبرستان بقیع را تخریب کردند که موجب تأثر شدید و اعتراض مسلمانان به‌خصوص شیعیان تبدیل و بعدها به «یوم‌الهدم» و ‌‌‌سند جنایت وهابیان علیه اسلام تبدیل شد.

 

وهابیون با اندیشه های باطل خود، بقیع را تخریب کردند

حجت الاسلام « سید محمد بابایی » هم در سخنانی به خبرنگار شبستان گفت: وهابیون دارای اندیشه های باطل هستند و آنچه توسط وهابیون جنایتکار در بقیع انجام شد، ضایعه‌ای دردناک برای مسلمانان و شیعیان است و همه مسلمانان جهان از انجام این کار ناراحت هستند و زمان این فاجعه و جنایت را کمرنگ نمی کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر افزود: مساله بقیع، مساله جهان اسلام است و همه مسلمانان از این فاجعه اندوهگین هستند و جنایت وهابیون در مدینه ربطی به برادران اهل تسنن ندارد و بارها اهل تسنن این موارد را اعلام کرده اند و مسلمانان از شیعه و سنی این عمل وهابیون را محکوم کرده و می کنند.

 

وی تصریح کرد: تلاش برای بزرگداشت نام و یاد اهل بیت(ع) همیشه و همه جا باید جاری و ساری باشد و در این بین همه ما باید برای شناساندن بیشتر اهل بیت(ع) و مکتب اسلام تلاش کنیم تا از ورود نحله ها و گروه های انحرافی به برنامه ها، هیات مذهبی و برنامه های دینی و فرهنگی جلوگیری شود.

 

وهابیون با حمله به بقیع، حقایق اسلام را نادیده گرفته است

حجت الاسلام « مهدی خوشرو » به خبرنگار شبستان گفت: همه اهل بیت(ع) برای مسلمانان قابل احترام هستند و این مساله در طول تاریخ توسط اهل تسنن و شیعه بارها و بارها اعلام شده است و وهابیون با حمله به بقیع، حقایق اسلام را نادیده گرفته است.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر  اظهار کرد:  وهابیون با حمله به بقیع، در واقع روح حقیقی اسلام را نادیده گرفته و پا روی همه معارف و حقایق اسلامی گذاشته اند و با گذشت سالیان سال از این جنایت، هرگز نمی توان آن را نادیده گرفت.

 

وی افزود: وهابیت فرقه نسبتاً نو پا است، که در عربستان رشد و نمو یافت و اکنون در حال گسترش به دیگر نقاط اسلامی است و باید با روشنگری و دوری از خرافات، این فرقه را بدرستی به جوانان شناساند و از رشد و نمو این مسلک جعلی جلوگیری کرد.

 

به گزارش شبستان، وهابیون با استفاده از برخی خرافات و بدعت ها، بی احترامی به اهل بیت(ع) را از سال های دور در سر داشتند و با تخریب بقیع در سال 1344 قمری این جنایت خود را بیش از پیش برملا کردند.

 

براساس آنچه در تاریخ آمده است: وهابیون دو بار و ابتدا در ۱۲۲۰ و سپس در  ۱۳۴۴ ق با اتکا به فتوای ۱۵ نفر از مفتیان مدینه مبنی بر ممنوعیت ساختن بنا روی قبور و لزوم تخریب قبور، اماکن و بقعه‌های بقیع را ویران کردند؛ که این جنایت هیچ گاه از ذهن مردم تاریخ و مسلمانان پاک نخواهد شد و البته مسلمانان با محکومیت این جنایت ها و برملا کردن بدعت ها و خرافات، ظاهرگرایی و مقدس مآبی وهابیون این گروه را از مسلمانان اهل تسنن جدا دانسته و افکار و اندیشه های آنان را باطل می داند و جنایت های مختلف آنان را محکوم می کند.

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر اردبیل وهابیت مسجد بیرجند شبستان بیرجند شیراز روزنامه داغ تخریب قبور ائمه بقیع ع وهابیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بقیع» میراث هویتی مسلمانان است

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش جهانی «بقیع؛ مدفون ائمه و اصحاب» با اشاره به شرافت و منزلت بقیع نسبت به سایر اماکن مقدس اسلامی از منظر پیشوایان دینی و حتی از نگاه قرآن کریم، گفت: قبرستان بقیع باید با تاریخ اعتقادی ما ارتباط داشته و میراث هویتی ما است و مسلمانان از گذشته تا به امروز این مکان را ارج می‌نهند.

وی افزود: یکی از مکان‌هایی که نباید تنها به صرف یک قبرستان به آن نگاه کرد قبرستان بقیع است، شخصیت‌های برجسته‌ای آن هم در طراز امامان شیعه و حتی اصحاب و بستگان پیامبر (ص) در این قبرستان به خاک سپرده شده‌اند و همین موضوع به بقیع یک منزلت خاصی داده است.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری با بیان اینکه مردم دنیا از افتخارات گذشته، ملی و تاریخ پرافتخار خود تجلیل می‌کنند گفت: در بسیاری از کشور‌ها حتی برای سربازان گمنام خود یادبود می‌سازند تا نسل به نسل این افتخارات و خاطرات باقی بماند و ما هم در مورد بقیع باید همین دید را داشته باشیم.

وی افزود: زیارت ایجاد یک رابطه بین زائر و مزور است، زیرا زائر تلاش می‌کند خود را با فرد مزور عجین کند و ما یاد فرد دفن شده و اقدامات آن می‌افتیم؛ بنابراین ارزش گذاشتن به بقیع به نفع خود ما هم است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بقیع پیش از قبرستان خانه عقیل بوده است و اهل‌بیت (ع) در خانه ایشان به خاک سپرده شدند، در واقع محلی برای سکونت مردم بوده است گفت: قبرستان بقیع یکی از مکان‌های مهم در جهان اسلام به شمار می‌رود و باید به عنوان یک نشان در سطح بین‌المللی مطرح شود. 

دیگر خبرها

  • «بقیع» میراث هویتی مسلمانان است
  • مسجد فاطمه که در تخریب بقیع از بین رفت چه مکانی بود؟
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • بازسازی قبور ائمه بقیع، مطالبه مسلمانان
  • تخریب قبور ائمه بقیع از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام بود
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی