Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@22:23:16 GMT

نخستین واکنش آمریکا به سفر شینزو آبه به ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۲۴۳۴

نخستین واکنش آمریکا به سفر شینزو آبه به ایران

آمریکا به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران و دیدار با مقامات ایرانی واکنش نشان داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر «آبه شینزو»، نخست وزیر ژاپن به تهران و دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور، از تلاش‌های نخست‌وزیر ژاپن برای کاستن از تنش‌ها میان واشنگتن و تهران حمایت کرده و گفته است: از هر کاری که نخست‌وزیر ژاپن بتواند انجام دهد، حمایت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین با اشاره به تلاش برخی بازیگران بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها، افزود: ما این را چند هفته پیش که در اوج تنش‌ها بودیم هم گفتیم. گفته‌ایم هر کاری که جامعه بین‌المللی بتواند برای جلوگیری از اقدامات ایران در جهت تشدید تنش‌ها انجام دهد پیامی است که امیدواریم متحدان ما آن را ارسال کند.

مورگان اورتاگوس در عین حال سفر اخیر «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان به تهران را نیز مشابه سفر نخست وزیر ژاپن عنوان کرد و گفت: بسیار مطمئن هستیم که وزیر خارجه آلمان پیام مشابهی را به ایرانی‌ها داد و مطمئن هستیم که نخست‌وزیر ژاپن هم همین کار را انجام خواهد داد.

شب گذشته نخست وزیر ژاپن پس از ورود به تهران و دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور، به میان خبرنگاران آمد و در کنفرانس خبری با رئیس جمهور ایران اعلام کرد که به هر قیمتی باید جلو درگیری و افزایش تنش در منطقه خاور میانه گرفته شود و ژاپن می‌خواهد «نقش حداکثری» را در این زمینه ایفا کند.

در این نشست همچنین رئیس جمهور ایران اظهار داشت که به نخست وزیر ژاپن گفته است که ریشه تنش‌ها به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران برمی‌گردد و این جنگ باید متوقف شود.

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن بعد از پایان اظهارات خود محل نشست خبری را ترک کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا سخنگوی وزارت خارجه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن سفر به ایران کاهش تنش شینزو آبه حیات شبانه ژاپن نزار زاکا آیت الله محقق کابلی جولیان آسانژ هادی حق شناس تروریسم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد

رئیس جمهور آمریکا با اذعان به اینکه حمله هوایی ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل بی سابقه بود، اعلام کرد که برای هماهنگی واکنش دیپلماتیک به حمله ایران به اسرائیل با رهبران گروه ۷ فردا یکشنبه به وقت محلی تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اوایل امروز (شنبه به وقت محلی)، ایران - و نیروهای نیابتی آنکه در یمن، سوریه و عراق فعالیت می‌کنند - حمله هوایی بی‌سابقه‌ای را علیه تأسیسات نظامی در اسرائیل انجام دادند. من این حملات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تلاش برای دلگرمی و افزایش روحیه رژیم اسرائیل تصریح کرد: «به دستور من، برای حمایت از دفاع اسرائیل، ارتش آمریکا طی هفته گذشته هواپیماها و ناوشکن‌های دفاع موشکی ضد بالستیک را در منطقه مستقر کرده بود. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده نیروهای نظامی‌مان، ما به اسرائیل کمک کرده‌ایم تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند.»

بایدن در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای افزایش روحیه اسرائیل مدعی شد: من با نتانیاهو صحبت کردم تا بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کنم. به او گفتم که اسرائیل توانایی زیادی برای دفاع از خود و شکست حتی حملات بی‌سابقه از خود نشان داده است و پیامی واضح به دشمنانش ارسال می‌کند که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را به طور مؤثر تهدید کنند.

رئیس جمهور آمریکا بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه ادامه داد: «فردا، من رهبران گروه ۷ را گرد هم می‌آورم تا پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله بی پروای ایران را هماهنگ کنند. تیم من با همکاران خود در سراسر منطقه ارتباط برقرار خواهد کرد و ما ارتباط نزدیکی با رهبران اسرائیل حفظ خواهیم کرد. اگرچه ما امروز شاهد هیچ حمله‌ای به نیروها یا تأسیسات خود نبودیم، اما در برابر همه تهدیدها هوشیار خواهیم بود و از انجام همه اقدامات لازم برای محافظت از مردم خود دریغ نخواهیم کرد.»

کد خبر 744287

دیگر خبرها

  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد
  • واکنش بایدن به حمله ایران علیه اسرائیل چه بود؟
  • اولین واکنش بایدن به عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل
  • واکنش بایدن به پاسخ ایران به اسرائیل
  • اولین واکنش ترامپ به حمله ایران به اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل