Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی،امام جمعه شاهرود عصر روز گذشته 22 خرداد در نشستی با سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه مساجد نقش محوری خود را فراموش نکنند از سوی دیگر باید در بحث فرهنگی نیز این اماکن مقدس پیشگام باشند اذعان کرد: نقش محوری مساجد در جامعه بیش از پیش تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسجد باید بر محور فرهنگ و امام جماعت باشد و این ارکان باید از ظرفیت‌های موجود در جامعه مانند قشر جوان و به خصوص هنر و هنرمندان برای ارتقای فرهنگ عمومی و دینی در جامعه استفاده کنند.

امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ظرفیت‌های موجود در کارهای فرهنگی و به خصوص هنری می‌توانند نقش بسیار مهمی را در جذب جوانان و نوجوانان ایفا کنند، یاداور شد: آینده جوان امروز ما با اتصال به مساجد تأمین خواهد شد.

به گفته وی؛ در هنر، ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که در مساجد از آنها کمتر استفاده می‌شود که در این راستا می‌توان با حفظ حرمت مساجد فعالیت‌هایی در زمینه‌های فیلم کوتاه، سرود، تئاتر، مستند سازی  را در این اماکن گسترش داد.

امینی با بیان اینکه در بخش هنر ظرفیت‌های عظیمی در سطح مساجد شاهرود وجود دارد، افزود: هنر، زبانی گیرا و جالب برای جوانان و نوجوانان دارد و لذا مساجد باید از این ظرفیت در راستای جذب جوانان به مساجد و به خصوص نماز و فرایض دینی و مذهبی استفاده کنند.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود تامین اینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و ارتش، بازوان اقتدار کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده ولیّ‌فقیه در استان مرکزی گفت: سپاه و ارتش در جنگ تحمیلی کنار یکدیگر توانستند مقتدرانه از کشور دفاع کنند و امروز نیز قدرت این نیرو‌ها به دنیا اثبات شده است و امنیت کشور را حفظ می کنند.

امام جمعه اراک در خطبه‌های سیاسی عبادی امروز نماز جمعه اراک به خوی استکباری آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آمریکا شب گذشته با وجود ۱۲ رای مثبت برای به رسمیت شناختن فلسطین مستقل، از حق وتو استفاده و با آن مخالفت کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مردم باید حرمت جامعه، موازین الهی، قوانین و خدمت گذاران را رعایت کنند و نباید حرمت‌شکنی در جامعه رخ دهد.

او با اشاره به سالروز زمین‌گیر شدن نیرو‌های آمریکایی در طبس با طوفان شن، گفت: خداوند پشتیبان حق و مظلوم است و هیچ ظلمی پابرجا نمی‌ماند.

در ادامه نیز ظرفیت‌های بسیار فوق‌العاده‌ استان را برشمرد و مسئولان را این گونه مورد خطاب قرار داد: یکی از ظرفیت هایی که وجود دارد و باید به درستی از آن استفاده شود، منابع آبی است و برای آبیاری بخش کشاورزی باید از سیستم‌های جدید بهره گرفته شود تا هدر رفتن آب به حداقل میزان ممکن کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • سپاه و ارتش، دو بال مقتدر کشور
  • سپاه و ارتش، بازوان اقتدار کشور
  • زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه