Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@19:28:48 GMT

دولت شگفتی‌ها!

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۲۷۳۲

مرور اظهارات هایکوماس، وزیرخارجه آلمان که به نمایندگی از اتحادیه اروپا به ایران سفر کرده بود، نشانگر آن است که گزاره اصلی او خطاب به مسئولان کشور، آن است که «ایران از برجام خارج شود، همه تحریم ها باز می گردد »،

همان برجامی که اگر تا چندی پیش دستاوردش به گفته رئیس بانک مرکزی همین دولت، تقریبا هیچ بود، امروز تحقیقا هیچ است و بلکه خسارات و لطمات بزرگی هم به کشور وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان آلمان که امروز ما را می ترسانند که «در صورت خروج از برجام، منزوی می شویم»، سال پیش و در هنگام خروج رسمی آمریکای عصر ترامپ از برجام، دو طرف را به آرامش دعوت کردند و نسبت به بالا رفتن تنش میان ایران و آمریکا، به ابراز نگرانی بسنده کردند.

ماس، بدون حتی یک پیشنهاد منطقی به تهران پا گذاشت و با دست خالی هم بازگشت، اما روز گذشته، رئیس جمهور محترم در جمع اعضای هیئت دولت، از این سفر دستاورد ساخته است: «اینکه وزیر خارجه یک کشور اروپایی در جریان سفر به تهران به صراحت اعلام می‌کند که آمریکا در مسیری که انتخاب کرده خطا و اشتباه می‌کند و هرکس تاریخ ایران را بشناسد می‌داند که فشار حداکثری هیچ تأثیری بر مردم این کشور نمی‌گذارد، بدین معناست که دیگران به عظمت و قدرت ملت ایران اعتراف می‌کنند و می‌دانند که راهی که متحدشان انتخاب کرده غلط است.»

روحانی تمجید وزیر آلمانی از تدبیر دولت خود را با این الفاظ کامل کرده است :‌«همین وزیر امور خارجه اعلام کرد که تدبیر دولت ایران در یک‌سال اخیر در انتخاب راه عقلی، منطقی و حقوقی مایه شگفتی همه بوده است در یک‌سال گذشته مسئولین و ملت ایران دستپاچه نشدند و صبر و تدبیر خود را در برابر فشار دشمنان نشان دادند.»

در این نکته با وزیر آلمانی هم نظریم که عملکرد یک سال گذشته دولت موجب شگفتی است، اما شگفتی ما با آلمانی ها فرق می کند. ما شگفت زده ایم که چرا دولتمان، پس از یک سال از خروج رسمی آمریکا از برجام به فکر واکنش افتاده و چرا در این مدت، دولتمردان به دنبال توافق با اروپایی هایی رفتند که خود روزی اعلام کرده بودند که این ها از کدخدایشان یعنی آمریکا دستور می گیرند. آلمانی ها اما شگفت زده اند که چطور ایران، با این همه ظرفیت و نیروی جوان و مستعد و پیشرفت های علمی و استحکام داخلی و بازوهای منطقه ای،

همچنان به توافق بی خاصیتی به نام برجام پایبند مانده است.

اما نکته دوم، جناب رئیس جمهور گفته اند مسئولین و ملت ایران در یک سال گذشته صبر و تدبیر نشان دادند، ملت که تکلیف‌شان مشخص است، آحاد ملت در برابر وضعیت نابسامان اقتصاد و کوچک شدن سفره هایشان که بیشتر از تحریم ناشی از ضعف مدیریت دولت بود، صبر کردند، اما آقای رئیس جمهور و دولتمردان محترم! شما بر چه چیز صبر کردید؟ بر این که منافع مردمتان از دست برود و نظاره گر باشید تا مبادا  روشن شود، که از ابتدا مسیر اشتباهی پیموده اید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا آمریکا برجام امور بین المللی همه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی‌سازی افغانستان در جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتسال افغانستان به دنبال پیروزی برابر بحرین و به لطف برتری تیم ملی ایران برابر کویت راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شد.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و بحرین در آخرین دیدار مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا امروز دوشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود افغانستان به پایان رسید.

در دیگر دیدار این گروه که به صورت همزمان برگزار شد تیم ملی فوتسال ایران موفق شد از سد کویت عبور کند.

به این ترتیب در جدول رده بندی گروه D تیم ملی ایران با ۹ امتیاز صدرنشین شد و افغانستان با ۴ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به کویت در رده دوم قرار گرفت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. کویت با ۴ و بحرین بدون امتیاز از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

افغانستان با هدایت مجید مرتضایی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تاجیکستان خواهد رفت و ایران با قرقیزستان دیدار خواهد کرد. لازم به ذکر است که ۴ تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را کسب خواهند کرد.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

چهارشنبه ۵ اردیبهشت:
تاجیکستان - افغانستان ۱۰:۳۰
ایران - قرقیزستان ۱۲:۳۰
تایلند - عراق ۱۴:۳۰
ازبکستان - ویتنام ۱۷:۳۰

دیگر خبرها

  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • شگفتی‌سازی افغانستان در جام ملت‌های آسیا
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • احیای برجام در میانه بحران؟