Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:03:21 GMT

ایجاد هاب صنایع تکمیلی پتروشیمی در عسلویه

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۲۷۳۶

ایجاد هاب صنایع تکمیلی پتروشیمی در عسلویه

«علی محمد بساق‌زاده» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برای ایجاد حلقه‌های نهایی در صنعت پتروشیمی سعی کردیم تا در فاز سه منطقه عسلویه که بین منطقه ویژه انرژی‌بر پارسیان و عسلویه قرار دارد، منطقه‌ای را برای ایجاد توسعه صنایع تکمیلی تعریف کنیم.

به گفته وی، اکنون با توجه به شرایط تحریم، یک مشاور ایرانی گرفته‌ایم تا موقعیت و شرایط را برای واحدهای پایین دستی پتروشیمی بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بساق‌زاده محصولات تولیدشده در بخش پتروشیمی منطقه ویژه انرژی‌بر پارسیان را بسته به خوراک تامین شده دانست و افزود: ۱۴ طرح پتروشیمی که قرار است در منطقه انرژی بر پارسیان احداث شود، با توجه به خوراکی که از سوی وزارت نفت تامین خواهد شد، طراحی می‌شوند.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: با مذاکرات صورت گرفته تنوع خوراک در این واحدها وجود دارد که شامل گاز متان، گاز اتان مازاد از فازهای عسلویه و همچنین ال.پی.جی (پروپان و بوتان) می‌شود زیرا عقیده داریم ال.پی.جی به جای صادرات به عنوان خوراک به مجتمع های پتروشیمی منطقه پارسیان داده شود تا زنجیره پتروشیمی را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تامین میعانات گازی به عنوان خوراک این واحدها نیز بودیم، گفت: با توجه به طرح‌هایی که پیش از این تعریف شده، اکنون میعانات مازاد در کشور نداریم تا به این منطقه اختصاص داده شود.

بساق‌زاده ادامه داد: در مجموع و با توجه به مذاکرات صورت گرفته برای خوراک، زنجیره پتروشیمی تعریف اولیه شده و با سرمایه‌گذاران نیز مذاکراتی انجام داده‌ایم و منتظر تایید نهایی هستیم.

وی محصولات تولید شده در این واحدها را شامل پروپیلن و پلی‌پروپیلن از متان دانست و افزود: همچنین یک یا دو واحد الفین با خوراک اتان و بوتان و واحدهای تبدیل پروپان به پلی‌پروپیلن نیز احداث خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا صادرات ایرنا وزارت نفت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی با عملیات وعده صادق به خوبی تنبیه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در نماز جمعه عسلویه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در باره غزه فرمودند در حوادث ۶ ماه گذشته در غزه خود دولت جعلی صهیونیستی ذات شرور خود را مقابل چشم مردم دنیا قرار داد و کودک را در آغوش مادر به شهادت رساند و بیمار در بیمارستان شهید کرد.

وی اضافه کرد: این رژیم در مورد حمله به کنسولگری ایران در سوریه روح خباثت خود را نشان داد یک خطای دیگر هم به جنایات خود اضافه کرد وقتی به کنسولگری حمله کرد یعنی به خاک ما حمله کرده است در عرف دنیا این است رژیم خبیث باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.

امام جمعه عسلویه افزود: رژیم صهیونیستی با عملیات وعده صادق به خوبی تنبیه شد و تو دهنی خورد که روزها و شب‌ها نتواند از جای خود برخیزد. سردار دل‌ها عجب جمله‌ای دارد که فرمود ما ملت شهادتیم و ما ملت امام حسینیم‌.

وی تاکید کرد: دشمنان در محاسبات خود اشتباه می‌کنند. الان سران رژیم جعلی به جان هم افتاده‌اند و بعد از ۷۰ سال چنین اتفاقی افتاده فکر کردن اگر تعرض کنند از معرکه جان سالم به در می‌برند.

هاشمی نژاد بیان کرد: دشمنان نسبت به توان نیروهای مسلح ما فهم لازم را ندارند. سردار حاجی زاده عزیز ما گفتند ما خیلی از تجهیزات مان را رو نکردیم و با تسلیحات قدیمی و حداقلی به مصاف دشمن رفتیم.

وی با اشاره به اینکه ابهت پوشالی دشمن درهم شکسته شد ادامه داد: ما به نیروهای مسلح مقتدر خود از جمله سپاه و ارتش افتخار می‌کنیم و به نیروهای مسلح عشق می‌ورزیم.

امام جمعه عسلویه دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت و اظهار کرد: این روز را به سپاه عزیز ما سپاه حماسه ساز ما سپاه در وسط میدان ما سپاه دلسوز نظام ومردم ما سپاه صف شکن ما تبریک عرض می‌کنم

هاشمی نژاد هفته سلامت را تبریک گفت و افزود: شعار امسال هفته سلامت سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت است شعار خوبی است باید عملیاتی شود مشارکت مردم تأثیرگذار است از مسئولین شبکه بهداشت و متصدیان عرصه سلامت رئیس شبکه بهداشت تشکر می‌کنم.

امام جمعه عسلویه در خصوص آغاز طرح نور گفت: طرح مقابله با هنجارشکنی توسط نیروی انتظامی از ۲۵ فروردین آغاز شده و بیش از ۲۵ دستگاه باید کنار نیروی انتظامی باشند و محکم دست به دست هم بدهند تا این مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف باید از ادارات شروع شود خاطرنشان کرد: صنوف هم باید این مطلب جدی بگیرند و مغازه دار مؤمن نباید به اینها خدمات بدهد. کارمند اداره باید حجاب را رعایت کند.

وی تصریح کرد: معابر و اماکن عمومی متعلق به آحاد جامعه است و مال شخصی نیست. مردم حق دارند اعتراض کنند. از اجرایی شدن این طرح نور توسط نیروی انتظامی جان برکف تشکر وقدردانی می‌کنم بنده کنارشان هستم قاطعانه از آنان حمایت خواهم کرد. در بحث سواحل بارها عرض کردم باید برخورد شود برخورد خشن منظور نیست و تذکر لسانی باشد.

کد خبر 6082599

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی با عملیات وعده صادق به خوبی تنبیه شد
  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه