Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@18:08:14 GMT

احتمال ارائه طرح دوفوریتی درباره مسکن

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۲۷۶۵

احتمال ارائه طرح دوفوریتی درباره مسکن

به گزارش جهان نيوز، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود مجلس و دولت به التهابات بخش مسکن، گفت: اخیراً وزیر راه و شهرسازی و کشور با حضور در مجلس توضیحاتی درباره اقدامات دولت در این زمینه به نمایندگان ارائه کردند که این خود پالسی به جامعه است که قوه مقننه و مجریه به موضوع مسکن ورود کرده‌اند و به دنبال حل مشکل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بنده سال گذشته نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتم و در آن  تاکید کردم که قیمت مسکن افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: کمیسیون عمران التهاباتی که ممکن بود در این حوزه اتفاق بیفتد را پیش‌بینی کرده بود اما دولت به این هشدار ما توجه نکرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اعلام اینکهتاکنون درباره مسکن اعضای کمیسیون جلساتی را با رئیس مجلس داشته‌اند، افزود: در کمیسیون نیز مسئولان مرتبط با این موضوع را دعوت کرده‌ایم و جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم و قرار است جلسات مستمر و کارشناسی به صورت هفتگی برگزار شود تا بتوانیم راه‌کاری برای کاهش قیمت مسکن پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه یکی از راهکارهای کاهش التهابات بازار مسکن افزایش سقف تسهیلات این حوزه تا 250میلیون تومان است، اضافه کرد: با توجه به اینکه مسکن 30 درصد اقتصاد کشور است تنها 8 درصد از سهم تسهیلات را به خود اختصاص داده که باید این روند اصلاح شود.

رضایی‌کوچی یکی از عوامل دیگر کاهش التهابات بازار مسکن را رهاسازی زمین از دست نهادهای دولتی دانست و عنوان کرد: حدود 100 هزار هکتار زمین در اختیار نهادهای دولتی است و تنها  10 درصد زمین‌های کشور برای ساخت و ساز واگذار شده است باید  این چسبندگی زمین از دست دولتی‌ها را آزاد کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که بر سر راه ساخت و سازها در کشور وجود دارد بسته شدن محدوده شهرها و روستاها است باید برای ساخت و ساز مقداری از زمین‌ها اطراف را به روستاها و شهرها اضافه کنیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس با بیان اینکه دولت در بافت‌های فرسوده  کمتر سرمایه‌گذاری کرده است، اظهار داشت: باید در این حوزه با تسهیلات کم‌بهره رونق را در ساخت و ساز ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرایی کند، گفت: 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که باید با اجرای قانون مصوب مجلس از این ظرفیت استفاده کنیم.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه کمیسیون عمران قرار است با جلسات مستمر از دستگاه‌های متولی بخش مسکن بخواهد که به قانون‌های که مجلس در این زمینه مصوب کرده عمل کنند، اضافه کرد:  اگر دستگاه‌های متولی به وظایف قانونی خود عمل نکنند قطعاً طرحی دو فوریتی را تدوین می‌کنیم و در آن دستگاه‌ها را مکلف می‌کنیم تا  به وظایف خود عمل کنند.

منبع:تسنیم کپی متن خبر برچسب ها: مسکن خانه

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: مسکن خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد. سردار رادان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسیون فرهنگی که جز اولین واحدها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: طرح نور با موفقیت حرکت می‌کند

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نیز اظهار کرد: امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جز احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات فراجا با ملاحظاتی که مدنظر قرار می‌دهد برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم.

حجت الاسلام آقا تهرانی تاکید کرد: امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

لازم بذکر است، طرح عفاف و حجاب «طرح نور» از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه در معابر و اماکن عمومی به مرحله اجرا در آمده است.

منبع: فارس

کد خبر 747189

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم