Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:08:29 GMT

امنیت و آرامش اجتماعی از ضروری ترین نیازهای ملی است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۲۹۵۳

امنیت و آرامش اجتماعی از ضروری ترین نیازهای ملی است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ایوب سلیمانی چهارشنبه شب در مراسم افتتاح ساختمان پلیس آگاهی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: امروز یکی از آثار و نقش مردم در ایجاد و توسعه امنیت پایدار را در رفسنجان شاهدیم.

وی با بیان این مطلب که بدون کمک و همراهی مردم، بدون تکیه به مردم و بدون استفاده از ظرفیت های فکری مردم کار امنیت کشور ساماندهی نمی شود، تصریح کرد: باید همراه مردم باشیم و آنچه که مطلوب خودشان است کمک کنیم که محقق شود و در این صورت در همه عرصه ها و زمینه ها موفق می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انتظار فرمانده معظم کل قوا هم از ما همین موفقیت در همه زمینه ها با همراهی مردم است، یادآور شد: به جز در دوران دفاع مقدس که امام مردم را به کمک به جبهه های جنگ دعوت کردند در اردیبهشت سال ۹۵ رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما فرمودند که من به مردم می گویم که به شما کمک کنند تا امنیت کشور را برقرار کنید و کمک های مادی و معنوی، همیاری و همفکری مردم می تواند کارساز باشد.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: ازآن نقطه که نقطه عطفی برای ما بود و با همتی که به صورت فراگیر در کشور شکل گرفت در همه شهرستان ها و استان ها مردم برای تأمین امنیت بنایی را برپا کردند و اثری برای تقویت امنیت شکل دادند.

سلیمانی ادامه داد: ساختمان آگاهی رفسنجان که توسط یکی از خیّران متدین مردمی شکل گرفته افتتاح شد با این امید که به لطف الهی وضعیت امنیت دراین شهرستان در حد و شأن مردم ارتقاء پیدا کند و بیش از پیش پاسخگوی انتظارات مردم باشیم.

وی با یادآوری اینکه جامعه نیاز به امنیت دارد، تصریح کرد: با توجه به توسعه روز افزون انواع جرم و جنایت و پیچیده شدن عمل و ارتکاب به جرم، با استفاده از امکانات دولتی و ظرفیت های ملی نمی توان پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه پلیس باید یک گام جلوتر از دیگران حاضر در صحنه باشد لذا با ظرفیت های دولتی نمی توان ادامه داد و عقب نماند و دیگر اینکه همه افتخار ما این است که بتوان برای مردم ولایی کشور نظم و انضباط و آرامش را به ارمغان بیاوریم و برخورداری از امنیت و آرامش از ضروریات در جامعه در همه شئون زندگی از جمله تحصیل علم، کسب و کار، زندگی و … است.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: مردم خودشان صاحب، حافظ و ارتقاء دهنده امنیت هستند اگر ما را از خودشان جدا بدانند نمی توانیم خدمتگذار خوبی برای مردم باشیم.

سلیمانی ابراز داشت: باید مردم احساس تعلق کنند و حس خدمت گذاری و مدیون بودنِ پلیس نسبت به مردم و احساس تعلق خاطر مردم نسبت به کار پلیس از راهبردهای اساسی است که ما دنبال آن برای تحقق امنیت در جامعه هستیم.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور تأکید کرد: همکاران پلیس باید بدانند مردم ولی نعمت ما هستند و باید خادم مردم باشند که اگر این اتفاق بیفتد که اتصال مردم با پلیس در جامعه شکل گیرد می توانیم امیدوار باشیم که عمق و گستره امنیت درتمام سطوح جامعه ایجاد کنیم و در این صورت است که امنیت پایدار و ماندگار و فراگیر در جامعه شکل می گیرد.

سلیمانی بیان داشت: اولین گام این مسئله یکی شدن نگاه مردم و پلیس به موضوع امنیت در جامعه است، اینکه مردم و پلیس برای امنیت تلاش می کنند و با کمک مردم بتوانند همه نیازمندی های ایجاد امنیت را محقق کنند.

وی تصریح کرد: معتقدم امروز از ضروری ترین نیازهای ملی نیاز به امنیت و تحقق آرامش اجتماعی برای مردم است و راهبرد مان در کنار مردم بودن است و از طریق خود مردم امنیت جامعه را تامین کنیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه اصرار داریم از ظرفیت های مردمی به خصوص خیران در ایجاد امنیت استفاده کنیم، اضافه کرد: رویکرد مردم بسیار مثبت بوده و هرجا که خود را عرضه کردیم و زمینه را برای این نقش آفرینی باز کردیم دیدیم که مردم برای تحقق امنیت گام برداشتند که جای تقدیر دارد.

کد خبر 4639603

منبع: مهر

کلیدواژه: ایوب سلیمانی رفسنجان فرماندهی نیروی انتظامی کشور فرماندهی انتظامی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران 

 سرگرد محمد زیدی اظهار کرد: ماموران پایگاه دهم سازمان اطلاعات پلیس تهران هفته گذشته خبری را در خصوص تخریب اموال عمومی توسط یکی از اراذل و اوباش شرور منطقه خانی آباد دریافت کردند که با سلاح جنگی خود به منظور قدرت نمایی اقدام به تیراندازی و تخریب چندین خودرو پارک شده در منطقه کرده بود.

این مقام انتظامی عنوان داشت: به محض دریافت این خبر پرونده‌ای تشکیل و تیم‌های عملیاتی برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند.

وی افزود: طی اقدامات انجام شده ماموران طی یک هفته سرانجام روز گذشته مشخص شد این متهم پس از این قدرتنمایی از محل متواری و در مخفیگاه خود پنهان شده است.

سرگرد زیدی تصریح کرد: با به کار بردن شگرد‌های پلیس مخفیگاه این فرد شرور شناسایی و پس از اخذ دستورات قضایی نسبت به دستگیری این فرد اقدام شد که طی آن متهم دستگیر و در خصوص سلاح جنگی در بازجویی اولیه و تخریب اموال عمومی اعتراف کرد.

وی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه وی نیز یک قبضه سلاح گرم و تعدادی سلاح سرد نیز کشف شد که زمیمه پرونده شده و برای تحقیقات بیشتر به دادسرا منتقل شد.

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران در پایان خاطرنشان کرد: پلیس حافظ امنیت شهروندان است و در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات ارزشی نیست
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران 
  • سپاه ضامن امنیت و آرامش کشور است
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • سپاه صادق