Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@14:32:16 GMT

رونق گردشگری روستایی مانع زمین فروشی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۳۰۵۶

رونق گردشگری روستایی مانع زمین فروشی می‌شود

استاندار گیلان گفت: رونق گردشگری روستایی مانع زمین فروشی و مهاجرت روستاییان می‌شود.

‌به گزارش ایسنا- مصطفی سالاری عصر روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در روستای گیلده شهرستان شفت در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف این جشنواره‌ها افزود: گردهمایی مردم در اوقات فراغت و تبلیغ یک محصول ویژه مربوط به آن منطقه از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر یک از مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان می‌تواند موضوع جشنواره‌ها باشند، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی اولیه صورت‌گرفته، امسال در شهرها و روستاهای استان گیلان با موضوعات مختلف همچون تولیدات استان یا مراسم‌های فرهنگی سنتی و آداب محلی شاهد برگزاری جشنواره‌ها خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: با برگزاری جشنواره‌ها مراسم‌های قومی و فرهنگی و محصولات استان را به مردم ایران و دیگر کشورها معرفی می‌کنیم.

وی حضور مردم در این جشنواره‌ها را جذابیتی برای رونق و توسعه بخش گردشگری دانست و گفت: مردم از اقصی نقاط کشور می‌توانند به واسطه حضور در جشنواره‌ها از خدمات اقامتی و گردشگری منطقه نیز بهره ببرند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: حضور گردشگران در روستاهای گیلان برای استفاده از برنامه‌های جشنواره باعث برنامه‌ریزی درست رونق اشتغال و درآمدزایی برای روستاییان و جلوگیری از زمین فروشی و مهاجرت روستاییان می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رونق گردشگری روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مردم‌محوری یکی از رویکردهای مهم شهرداری در برنامه‌ریزی برای استقبال از بهار است و همین نگاه موجب شد تا در سال‌جاری هم برای دومین سال متوالی، شاهد برگزاری جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد باشیم.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خراسان‌رضوی با اشاره به برگزاری جشنواره «نور» که از سوم فروردین در بوستان کوهسنگی مشهد افتتاح شده است، اظهار کرد: تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز موجب شد که شانزدهمین دوره استقبال از بهار مشهد، رنگ‌وبوی معنوی و حال‌وهوای خاصی، متناسب با این ماه را داشته باشد.

وی گفت: مردم‌محوری و توجه به خواست و مطالبه زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی یکی از رویکردهای مهم شهرداری در برنامه‌ریزی برای استقبال از بهار است، همین نگاه موجب شد تا در سال جاری هم برای دومین سال متوالی، شاهد برگزاری جشنواره هنرهای نوری مشهد باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، جشنواره نور را جزو متمایزترین و خاص‌ترین اقدامات نوروزی شهرداری مشهد دانست که در کشور نظیر ندارد و افزود: مراسم افتتاحیه این رویداد بزرگ هم بسیار با شکوه برگزار شد و فضای مفرح و شادی را برای زائران و مجاوران حرم رضوی به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام منصوریان، توجه به فرهنگ رضوی و المان‌های معرفتی و تعاملی را یکی از نکات قابل توجه در جشنواره استقبال از بهار سال‌جاری دانست که جلوه‌های زیبایی از آن را در جشنواره نور به نمایش در آمده است.

وی با بیان اینکه جشنواره نور، بستری است که تمام بازدیدکنندگان، با هر سنی می‌توانند از ویژه برنامه‌های مختص خود استفاده کنند، تصریح کرد: این پهنه شش هکتاری، هرروز از بعد افطار میزبان علاقه‌مندان است و از عموم شهروندان مشهدی برای بازدید دعوت می‌کنیم.

کد خبر 739626

دیگر خبرها

  • سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد / جلوگیری از زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کاشت
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کشت کرد
  • برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • حضور پرشور مردم در محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • حضور پرشور مردم در محفل قرآنی امام حسنی‌ها/ طبقه اول ورزشگاه آزادی تکمیل شد
  • جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود
  • اولویت ما مانع زدایی از حضور مردم در صحنه مشارکت باشد