Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@09:54:33 GMT

‌شهید شاخص نهاوند ‌معرفی شد‌

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۳۲۱۲

‌شهید شاخص نهاوند ‌معرفی شد‌

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: شهید جلال قربانی به عنوان شهید شاخص نهاوند در سال ۱۳۹۸ معرفی شده است. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ حسن مرادی در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در نهاوند، اظهار داشت: معرفی شهدای شاخص در راستای آشنایی و بهره‌گیری هرچه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان از روش و سبک زندگی این شهیدان است و با هدف الگو قرار دادن و معرفی هرچه بیشتر و بهتر شهدا به نسل جوان جامعه شهید شاخص سال 98 شهرستان نهاوند معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شهید جلال قربانی در تاریخ اول بهمن ماه سال 1337 در شهرستان نهاوند متولد شد و در 20 شهریور سال 1360 در منطقه سرپل‌ذهاب به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر مطهرش در جوار آستان مقدس شاهزاده محمد و علی(ع) شهر نهاوند به خاک سپرده شد.

مرادی افزود: هر ساله جلساتی با بنیاد شهید استان در راستای معرفی شهید شاخص سال انجام می‌گیرد که هدف از این کار آشنایی بهتر جامعه و اقشار مردم و جوانان با سیره و روش شهدا است.

وی عنوان کرد: هدف از معرفی شهید شاخص این است که ویژگی‌های این شهدا  به‌صورت گسترده در جامعه معرفی و نهادینه شود چراکه اهمیت، ارزش و ایثارگری شهدا باعث آبرو و امنیت و حیثیت مردم ایران شده است.

‌استقبال از "شهید افراسیابی" در مقبره شهدای گمنام اندیمشک‌ناگفته‌هایی از سجایای اخلاقی شهید شفیعی؛ شهیدی که جسدش ‌سالم پیدا شدقم|کمیته‌های بیست‌‌گانه یادواره شهدا به ترویج سبک زندگی "شهیدان هادی" می‌پردازند

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: از آن‌جا که شهدا می‌توانند از همه ابعاد زندگی خود بهترین الگو برای جامعه باشند از این‌رو معرفی شهدای شاخص در ابتدای هر سال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیل جامعه به ویژه نسل جوان به اهداف و آرمان‌های والای شهدا از مهمترین اهداف اجرای این سنت نیک و پسندیده است.

مردای تاکید کرد: در شرایطی که دشمن با تمام توان از طریق فضای مجازی و حقیقی به دنبال تغییر سبک زندگی ما است، هر ساله با معرفی شهدا به عنوان شهید شاخص می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه انقلابی در جامعه را ترویج و شهدای را الگوی زندگی خود قرار داد.

وی گفت: با نگاهی به وصیت‌نامه اکثر شهدا به سه موضوع مشترک و روحیه اصلی آن‌ها اشاره شده است که شامل استکبار ستیزی، ولایت مداری و شهادت طلبی است.

مرادی تصریح کرد: اگر امروز در این شرایط فعلی این روحیات هم توسط مسئولین و مردم پیگیری و اجرا شود بسیاری از مشکلات مرتفع و برطرف خواهد شد.

وی افزود: امنیتی که امروز ما شاهد آن هستیم نتیجه فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی جوانان دیروز این مرز و بوم است و آنان از تمام هستی خود در راستای اعتلای انقلاب و نظام گذشتند و همه ما در قبال خون‌های به ناحق ریخته آنان مسئول هستیم.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان

  روابط عمومی بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان،  مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان، مدیرکل، معاونین وکارکنان ثبت احوال استان به همراه فرماندار و معاون استاندار با حضور در گلزارشهدای شهرستان زاهدان و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا خصوصا شهدای عرصه هویت ملی استان ادای احترام کردند و با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجديد ميثاق نمودند.

 رحمتی مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از مقام شهیدان به ویژه شهدای دفاع از مرزهای هویتی و تابعیتی عنوان کرد و درادامه افزود: از وظایف اصلی اداره ثبت و احوال، حفظ وحراست از اسناد هویتی است که تا پای جان از آن دفاع می کنیم و اجازه نمی دهیم بیگانگان به هویت و تابعیت ایرانی دست پیدا کنند.

 میرحسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و انتقال آن به نسل های آینده گفت: تجلیل از شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها و هم چنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است.

 شهید ارجمندی ۱۸ بهمن ماه سال ۸۳ به ضرب گلوله اشرار مسلح هنگام خروج از محل کار مجروح شد و در یکم اردیبهشت سال ۸۴ به شهادت رسید.

 شهید محمدرضا صیادی ۴ اردیبهشت سال ۹۳ توسط اشرار مسلح در شهرستان سرباز و درمحل کارش به شهادت رسید.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • معرفی شهید الیاس ارجمند بعنوان شهید شاخص بسیج عشایری کشور
  • پوستر فیلم با تصویری از لحظه شهادت کاراکتر اصلی منتشر شد/قهرمان «آن دو»، شهید شاخص کشوری امسال
  • شهید «شمسی پور» شهید شاخص ورزشی کشور 
  • اجرای بیش از ۳۵۰ برنامه شاخص همزمان با هفته سلامت در چهارمحال و بختیاری
  • مناف هاشمی: افتخارآفرینان اصلی شهدا هستند