Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد شامگاه چهارشنبه در دهمین یادواره ۱۲۸ شهید منطقه دروازه ری که در امام زاده شاه سید علی (ع) برگزار شد، بیان کرد: منطقه دروازه ری قبل از انقلاب مبارزات بسیاری را برای ریشه کن کردن ظلم و از بین بردن رژیم منحوس پهلوی انجام داده است.

وی با بیان اینکه منطقه دروازه ری میزبان ۱۲۸ شهید گلگون کفن و مدافع حرم است، افزود: این منطقه قبل از انقلاب در شب‌های حکومت نظامی قم اولین شهید را تقدیم انقلاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهدا مشعلی برای روشنی راه نهضت الهی بر امت اسلامی هستند

فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهدای والا مقام همانند مشعلی هستند که راه نهضت الهی را بر امت اسلامی روشن کردند، افزود: باید بپذیریم که بانیان و صاحبان اصلی انقلاب شهدا، جانبازان و خانواده معظم شهدا هستند که به گردن همه ملت ایران حق دارند.

وی بیان کرد: با وجود همه اقدامات دشمنان برای جلوگیری از به صحنه آمدن مردم باز هم روز قدس امسال پرشورتر از سال‌های قبل بود.

امیر سرتیپ صباحی فرد گفت: مراسم رحلت امام خمینی (ره) هر سال بهتر از سال قبل در حال برگزاری است که نشان دهنده علاقه مردم به این انقلاب است.

روز بروز بر قدرت انقلاب اسلامی افزوده می‌شود

وی عنوان کرد: چهل سال از پایمردی و ایستادگی ملت ایران برای حفظ آرمان‌های والای انقلاب در برابر اقسام دشمنی ها می‌گذرد و روز به روز بر ثبات و قدرت این انقلاب افزوده می‌شود.

فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه درخت انقلاب با خون فرزندان مملکت جان گرفت و مقتدر شد، افزود: شهدا موجب شدند که کشور در اوج اقتدار باشند و سایه دلنشین انقلاب مامن امنی برای مردم شد به گونه‌ای که دشمن جرات نزدیک شدن به مرزهای کشور ما را ندارد که به برکت خون شهدا و ایثار رزمندگان این آرامش شامل حال همه ما شده است.

وی بیان کرد: باید مراقب باشیم که حماسه‌ها، تاریخ پرافتخار، روایت‌های شهادت، دعاهای قبل از عملیات و ایثارگری‌های شهدا را در کوران زمانه کمرنگ نکنیم.

تجیزات پدافند هوایی ایران در زمان دفاع مقدس قوی‌تر شد

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه در دوران جنگ روز بروز تجهیزات پدافند هوایی ایران قوی‌تر شد، افزود: بر اساس آیه ۱۱۱ سوره توبه شهیدان با ایمان به وعده الهی می‌دانستند که راه شهادت بیم و اندوه ندارد بلکه همه چیز نشاط، روحیه و امید است.

وی بیان کرد: دشمن خبیث با تهدید و فشار حداکثری و همه جانبه و با حضور نظامی در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس رجز خوانی می‌کند و به خیال باطل خود این ملت را می‌خواهد مطیع قدرت پوشالی خود کند و از یک طرف بر طبل جنگ می‌کوبد و از طرف دیگر پیشنهاد مذاکره بدون شرط می‌دهد و از سوی دیگر نیز بر وسعت تحریم‌هایش می‌افزاید که این تهدیدات تنها غیر قابل اعتماد بودن دشمن و بی ثبات بودن ادعاهایش را نشان می‌دهد.

فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر امروز دشمن ما در ۲۰۰ مایلی تنگه هرمز به اجبار متوقف شده به دلیل مولفه‌های قدرت بازدارندگی بوده است.

آمادگی رزمی ایران قابل آزمودن نیست

وی اظهار کرد: اگر دشمن جنایتکار احساس می‌کرد که ایران در حوزه نظامی و دفاعی ضعف دارد و در صورت حمله نظامی صدمات زیادی را متحمل نمی‌شود به کشور حمله می‌کرد اما می‌داند که آمادگی رزمی ایران قابل آزمودن نبوده و نیست.

امیر سرتیپ صباحی فرد گفت: دشمن با اصرار بر حفظ تهدید نظامی، جنگ را در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با شدت بیشتری آغاز کرده است و فشارهای دشمنان مشکلات و هزینه‌های بسیاری برای ملت ایران ایجاد کرده است اما باید بدانیم که هزینه تسلیم بسیار سنگین‌تر از هزینه مقاومت است.

وی ابراز کرد: صبر، ایستادگی و خوداتکایی در برابر توطئه ها موجب عقب نشینی معنادار دشمن و اعتراف سران آمریکا با لحن توهین آمیز و عاجزانه و تبدیل شدن ایران به قدرت اول منطقه می‌شود که این امر نیازمند اراده ملت غیور ایران اسلامی است.

ایران در زمینه موشکی و پدافند هوایی به خودکفایی رسیده است

فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور در تامین نیازمندی‌های دفاعی خود در زمینه موشکی و پدافند هوایی به خودکفایی رسیده و هیچ گونه وابستگی به هیچ کشوری نداریم.

وی تصریح کرد: امروز پدافند هوایی مجهز به انواع سامانه‌های راداری بومی در شناسایی، درگیری، انهدام، جنگ الکترونیک و سایبر و فرماندهی کنترل و انواع پهپادها با قابلیت‌های ماموریتی پیشرفته و مجهز است و آماده پاسخگویی به هر گونه تجاوز هوایی دشمن خواهد بود.

امیر سرتیپ صباحی فرد گفت: سامانه موشکی پدافند هوایی ۱۵ خرداد در بعد متوسط و بلند به صورت کاملاً بومی رونمایی شده است که با این سامانه و سایر سامانه‌ها می‌توانیم مرزهای کشور خود را پوشش دهیم و در قلب دشمن هواپیماهای متخاصم را مورد اصابت قرار دهیم.

پیشرفت کشور با وجود تحریم ها ادامه دارد

وی با بیان اینکه راه پیشرفت و توسعه با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم‌های کشور با قوت و شدت ادامه دارد، افزود: نیروهای مسلح جهوری اسلامی ایران برای توسعه و ارتقای توان دفاعی مشروع خود از کسی اجازه نخواهد گرفت.

فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: پدافند هوایی با هدف گذاری و برنامه ریزی در راستای منویات مقام معظم رهبری در سند بیانیه گام دوم انقلاب ضمن توسعه کمی و کیفی قدرت بنا دارد تا از قابلیت‌های فضایی به طور موثر در ماموریت‌های خود بهره مند شود.

وی گفت: دشمن باید بداند که نتیجه عملکرد نیروهای مسلح در برابر هرگونه تجاوزی غیر قابل تصور و پشیمان کننده خواهد بود.

کلیه فعالیت‌های دشمن تحت رصد دقیق اطلاعاتی است

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه کلیه فعالیت‌های دشمن تا شعاع هزاران کیلومتر تحت رصد دقیق اطلاعاتی است، افزود: به دشمنان خود هشدار می‌دهیم که هیچ منطقه امنی برای هواپیماهای نظامی آنها در زمین و آسمان مقدس ایران وجود ندارد و هرگونه حماقت حتی نزدیکی به مرزهای کشور به شدت پاسخ داده خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: زندگی در حریم امام‌زاده شاه سید علی بسیار ارزشمند است بنابراین باید از وجود ایشان بهره کافی را ببریم.

کد خبر 4639549

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب علیرضا صباحی فرد ارتش جمهوری اسلامی ایران قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی کی و کجا اتفاق افتاد؟

پس از پیروزی انقلاب اسلامی جنایات دشمنان علیه ملت ایران بی پاسخ نماند و در چهل و پنج سال اخیر عملیات های متعددی در این رابطه صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، نمودار تاریخی «همه پاسخ های سخت ایران» از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق در حمله به پایگاه های رژیم صهیونسیتی در سال ۱۴۰۳ نشان از چهار دهه تلاش نیروهای نظامی جمهوری اسلامی برای حفظ امنیت ملت ایران دارد.

این دو نمودار تاریخی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق به مناسبت روز ارتش
  • همه عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی
  • همه عملیات‌های تلافی‌جویانه ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی
  • عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب
  • عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی کی و کجا اتفاق افتاد؟
  • امروز روز پیروزی امت اسلامی و شکست دشمنان است
  • دشمن تجاوزی داشته باشد با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه خواهد شد
  • تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
  • سرلشکر سلامی: رژیم صهیونیستی حمله کند از مبدا ایران پاسخ می‌گیرد
  • حمله حزب الله لبنان به مقر پدافند هوایی رژیم صهیونیستی