Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@14:28:19 GMT

مدیریت سنتی مانع پیشرفت‌های نوآورانه است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۳۲۴۵

مدیریت سنتی مانع پیشرفت‌های نوآورانه است

مشاور بین‌المللی مدیریت در حاشیه اینوتکس 2019 با اشاره به استعداد جوانان ایرانی در ارائه ایده‌ها و روش‌های تولید محصول و خدمات نوآورانه، اظهار کرد: مدیریت سنتی در سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی مانع پیشرفت‌های نوآورانه است.

به گزارش ایسنا، مسعود گلشن شیرازی مشاور بین‌المللی مدیریت که برای سخنرانی و ارائه درباره روش‌های نوین مدیریت تجاری در اینوتکس ۲۰۱۹ حضور داشت در حاشیه این رویداد، اظهارکرد: جوانان ایرانی در علوم مهندسی و آی تی فوق‌العاده با استعداد هستند اما آنچه ما در ایران به آن نیاز داریم تقویت مدیریت خصوصاً مدیریت تجاری و هدایت این استعدادها به سوی ایجاد کسب‌وکارهایی با ابعاد جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تجربه ۳۳ ساله در بهبود عملیات و فرآیندهای مدیریتی در کشورهای متعدد سراسر جهان و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی مثل کوکاکولا به من نشان می‌دهد جوانان ایرانی اکنون به جایی رسیده‌اند که می‌توانند با ایده‌ها و محصولات نوآورانه خود به بازار جهانی راه پیدا کنند، افزود: اقتصاد ایران اکنون در فازی قرار دارد که به شکل غیرقابل انکاری به رهایی از خام فروشی و اتکا به محصولات و خدمات نوآورانه نیاز دارد و اگر می‌خواهیم این امر تحقق یابد باید روی کیفیت مدیریت تمرکز کنیم.

گلشن شیرازی با اشاره به تغییرات سریع بازارهای جهانی به دلیل پیشرفت‌های نوآورانه، تصریح کرد: به موازات تغییراتی که در فناوری ایجاد می‌شود و بازارهای را متحول می‌کند، مدیریت شرکت‌ها و کسب و کارها نیز باید کیفیت خود را متحول کنند و این موضوعی است که در کشور ما هنوز به آن به شکل جدی پرداخته نشده است.

این مشاور بین‌المللی مدیریت با بیان اینکه مدیریت به شکل سنتی که در سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی بسیار دیده می‌شود مانع بزرگ بهره‌برداری از دستاوردهای خلاقانه و نوآورانه است، تاکید کرد: ما نیازهایی در کیفیت مدیریتی کسب و کارهای خود داریم که اگر این نیازها را طبق استانداردهای مدیریتی مدرن برآورده کنیم می‌توانیم با محصولات فناورانه خود در بازارهای جهانی خوش بدرخشیم.

وی ادامه داد: اینوتکس ۲۰۱۹ در مقایسه با رویدادهای مشابه دیگری که در جهان از نزدیک در آنها به عنوان مهمان و سخنران حضور داشتم رویداد باکیفیتی است و از اینکه چنین رویدادی در کشور من برگزار می‌شود بسیار مفتخرم. شاید این رویداد از نظر سایز در ابعاد رویدادهای شرق آسیا و اروپایی یا نمایشگاه نوآوری و فناوری دوبی نباشد اما ایده‌ها و نوآوری‌هایی که در اینوتکس ۲۰۱۹ دیدم دست کمی از رویدادهای مشابه نداشت.

گلشنی شیرازی خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان اینوتکس باید تلاش کنند پای کارشناسان بین‌المللی را هر چه بیشتر به این رویداد باز کنند و تجارب آنها را در جهت رفع موانع پیشرفت جوانان کشور به کار بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اینوتکس کارآفرینی نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود

به گزارش جماران؛ محمدرضا جوادی یگانه، جامعه شناس در کانال تلگرامی خود نوشت:

جامعه ایران قرن‌هاست توانسته میان اسلامیت و ایرانیت سازگاری ایجاد کند و همین سازگاری علت «دوام» ایران شده است. 

در زمان غزنویان، بودند کسانی که سلاطین را از دنبال کردن جشن‌های ملی منع می‌کردند. عنصری بلخی در مدح سلطان محمود غزنوی، او را از جشن سده پرهیز می‌دارد: «خدایگان بزرگ، آفتاب ملک زمن/ امام عصر، خداوند خسرو ذوالمن.... تو مرد دینی و این رسم ، رسم گبرانست/ روا نداری بر رسم گبرکان رفتن.»

در مقابل، اسدالله علم، وزیر دربار محمدرضا پهلوی در یادداشت‌هایش آورده که: «اول فروردین ۱۳۴۸ مصادف با دوم محرم بوده است و عده‌ای از شاه خواسته بودند «چون دهه عاشورا است، خوب است سلام منعقد نشود». و علم به شاه گفته بود «البته چنین اجازه‌ای نخواهید فرمود. مراسم ملی را که نمی‌توان فدای این حرف‌ها کرد.»‌ فرمودند «درست می‌گویی». آخوندها را هم دعوت کردیم، آمدند و اول صبح آنها تهنیت عرض کردند.» در یادداشت ۱۳ فرودین ۱۳۴۹ هم ناخرسند است که «چون سلام عید را به علت تصادف با چهارده محرم موقوف کردیم، که هیچ دلیلی نداشت -و حتی من عقیده داشتم که اگر در روز عاشورا هم بود باید مراسم ملی را ترک نمی‌کردیم- آخوندها چسبیدند که امروز مصادف با رحلت امام زین‌العابدین است، باید موسیقی رادیو موقوف باشد!»

غزنویان به توصیه امثال عنصری گوش ندادند و تمدن ایرانی-اسلامی را رونق بخشیدند، جشن سده را هم برگزار کردند ولی نه به آداب گبرکان! 

اما محمدرضا پهلوی به توصیه امثال علم گوش داد و تقویم هجری شمسی را هم تغییر داد و حکومتش یک دهه نشده بود که ساقط شد.

ایرانیان سده‌هاست که توانسته‌اند غم و شادی، عید و عزا، و اسلامیت و ایرانیت را با هم مدیریت کنند. علم‌ها و عنصری‌ها را رها کنید و نترسید از چند اظهارنظر و رفتار در فضای مجازی و واقعی.  

جامعه ایران بزرگ است و عاقل. تجربه تاریخی می‌گوید در مواردی از این دست، اعتماد به تجربه و عقلانیت تاریخی جامعه ایرانی، کم‌هزینه‌ترین  راه است. «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب. لذا بهتر آن است که حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود.

دیگر خبرها

  • پیشرفت قابل‌توجه رومانی در هوشمندسازی شهرها
  • پیشرفت کشور باید بر اساس الگوی اسلامی و ایرانی باشد
  • اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا برای مدیریت سوخت در پروازهای «هما»
  • اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پروازهای بین المللی «هما»
  • اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی «هما»
  • تردد بیش از ۱۴۲ هزار مسافر در پایانه‌های مرزی خوزستان
  • مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود
  • جشن بزرگ آیین سنتی گرگیعان در شهرستان شوش باشکوه برگزار شد
  • خالد مشعل: با صلابت میدان نبرد و مذاکرات را مدیریت می‌کنیم
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور