Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار خارگ در نشست با مسئولان استان بوشهر گفت: شهروندان این جزیره در معرض مستقیم آلایندگی‌های زیست محیطی به خصوص دود ناشی از سوختن مواد نفتی هستند.

به گزارش ایسنا، عبدالحمید صفایی با تشریح مشکلات عمده شهروندان این جزیره افزود: علی‌رغم مسیر پرشتاب توسعه جزیره خارگ به همت خدمتگزاران مردم در جزیره، اما همچنان شهروندان خارگ با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که از جمله این موارد می‌توان به تخصیص میزان نه چندان مناسب حق آلایندگی و ارزش افزوده به خارگ اشاره کرد، آن هم در شرایطی که مردم جزیره خارگ در معرض مستقیم آلایندگی‌های زیست محیطی به خصوص دود ناشی از سوختن مواد نفتی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی با اشاره به دو پروژه شاخص مجموعه شهرداری اضافه کرد: از ابتدای حضور در خارگ حل دو مشکل دیرینه و بزرگ جزیره خارگ را در دستور کار قرار دادیم که منجر به احداث ساختمان آتش‌نشانی و ساختمان مدیریت بحران پس از ۵۰ سال در جزیره خارگ شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم اجرای پروژه‌های زیرساختی در جزیره، خواستار نگاه خاص و توجه بیش از پیش استاندار محترم به عمران شهری خارگ هستیم.

صفایی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به رویکرد و نگاه ویژه و مثبت مسئولان استانی نسبت به شرایط خاص خارگ، امروز مسیر تعالی و توسعه این جزیره بیش از همیشه هموار شده است و باید اذعان کرد که مسئولان دلسوزی و نگاه ویژه خود را به معنای واقعی کلمه به عمل تبدیل کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مساعدت مسئولان ارشد استان در خصوص افزایش اعتبارات و تملک دارایی‌ها گواه این ادعاست که ضمن درک مناسب از شرایط خاص جزیره، دغدغه رفع مشکلات این گوهر درخشان خلیج فارس را دارند.

مدیریت شهری خارگ در ادامه با قدردانی از مساعدت ویژه استاندار بوشهر در تخصیص اعتبار به منظور حمایت از شهروندان بومی در مسئله تردد دریایی عنوان کرد: معضل دیرینه تردد دریایی خارگ که دشواری های فراوانی را به شهروندان تحمیل کرده بود، با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر و همت بخش خصوصی بومی امروز تا بخش زیادی مرتفع شده است.

وی عنوان کرد: در این خصوص پس از پیگیری های اینجانب و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر، با نظر مثبت استاندار بوشهر مبلغ قابل توجهی به منظور پرداخت بخشی از مابه تفاوت هزینه بلیط تردد کشتی در نظر گرفته شد تا از مردم بومی و دریادل جزیره خارگ حمایت شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خارگ زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه شهرسازی موجود و فروش تراکم بی‌ضابطه، با سبک زندگی و فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم در تضاد بوده و آسیب‌های غیرقابل جبرانی برای محیط زیست به همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد منان‌رئیسی در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک» اظهار داشت: این سازمان، از مظلوم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در کشور است، زیرا برخی از مسئولان نسبت به اثرات مخرب و عمیق معضلات زیست محیطی که به تدریج نمایان می‌شوند، توجه و آگاهی ندارند. 

وی با انتقاد از غفلت‌های گذشته در حوزه محیط زیست، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا به ویژه در شهر تهران را مورد توجه قرار داد و افزود: برخی سیاست‌های اشتباه در عرصه‌های مختلف بدون توجه به مسائل زیست محیطی، بروز این وضعیت را در پی داشته است. 

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نوع شهرسازی در کلانشهرها، بیان کرد: این شیوه شهرسازی و فروش تراکم بی‌ضابطه، با سبک زندگی و فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم در تضاد بوده و آسیب‌های غیرقابل جبرانی برای محیط زیست به همراه دارد. 

وی در پایان بر ضرورت توجه و اهتمام مردم و مسئولان نسبت به مسأله محیط زیست تأکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید قاطعانه و با اقتدار مدافع حقوق مردم باشد و در برابر هرگونه اقدامی که طبیعت و محیط زیست را به مخاطره می‌اندازد، ایستادگی نماید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • جایگاه ورزش جزیره خارگ ارتقا یافت
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • منشور خدمات رسانی در سال جدید خرد و تفکر جمعی است
  • حق آلایندگی استان بوشهر از صنایع مستقر در خارگ پیگیری شود
  • آمبولانس دریایی در جزیره خارگ راه‌اندازی می‌شود
  • مدیران با تمام توان برای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • شورای راهبردی استان بوشهر راه اندازی شود