Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@10:37:37 GMT

نخستین واکنش آمریکا به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۳۳۹۳

نخستین واکنش آمریکا به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران

رویداد۲۴ به نقل از رویترز، «مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر «آبه شینزو»، نخست وزیر ژاپن به تهران و دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور، از تلاش‌های نخست‌وزیر ژاپن برای کاستن از تنش‌ها میان واشنگتن و تهران حمایت کرده و گفته است: از هر کاری که نخست‌وزیر ژاپن بتواند انجام دهد، حمایت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین با اشاره به تلاش برخی بازیگران بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها، افزود: ما این را چند هفته پیش که در اوج تنش‌ها بودیم هم گفتیم. گفته‌ایم هر کاری که جامعه بین‌المللی بتواند برای جلوگیری از اقدامات ایران در جهت تشدید تنش‌ها انجام دهد پیامی است که امیدواریم متحدان ما آن را ارسال کند.

مورگان اورتاگوس در عین حال سفر اخیر «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان به تهران را نیز مشابه سفر نخست وزیر ژاپن عنوان کرد و گفت: بسیار مطمئن هستیم که وزیر خارجه آلمان پیام مشابهی را به ایرانی‌ها داد و مطمئن هستیم که نخست‌وزیر ژاپن هم همین کار را انجام خواهد داد.

شب گذشته نخست وزیر ژاپن پس از ورود به تهران و دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور، به میان خبرنگاران آمد و در کنفرانس خبری با رئیس جمهور ایران اعلام کرد که به هر قیمتی باید جلو درگیری و افزایش تنش در منطقه خاور میانه گرفته شود و ژاپن می‌خواهد «نقش حداکثری» را در این زمینه ایفا کند.

در این نشست همچنین رئیس جمهور ایران اظهار داشت که به نخست وزیر ژاپن گفته است که ریشه تنش‌ها به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران برمی‌گردد و این جنگ باید متوقف شود.

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن بعد از پایان اظهارات خود محل نشست خبری را ترک کردند. منبع: مهر برچسب ها: رویداد24 ، وزارت خارجه آمریکا ، سفر شینزو آبه به ایران ، نخست وزیر ژاپن ، مورگان اورتاگوس سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 وزارت خارجه آمریکا سفر شینزو آبه به ایران نخست وزیر ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست

اکسیوس به نقل از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوشت که تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، این تارنما امروز سه‌شنبه به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با سران یهود در محل وزارت خارجه این کشور گفته که تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

به نوشته اکسیوس، آنتونی بلینکن همچنین پیام مشابهی را در گفتگو با بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه مطرح کرده است.

این رسانه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که ارزیابی ایالات متحده این است که تهران به هرگونه حمله آشکار و قابل توجه اسرائیل به خاک ایران، با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

رسانه عبری: ایران عدم بازدارندگی آمریکا و اسرائیل را فاش کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حادثه اصفهان/ واکنش‌های بین‌المللی چه بود؟
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به احتمال استیضاح «مراد صحرایی»
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • واکنش نخست‌وزیر مالزی پاسخ ایران به اسرائیل
  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان