Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@08:38:00 GMT

تلاش برای پررنگ شدن تئاتر درعرصه خیابانی و مسجدی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۳۴۷۶

تلاش برای پررنگ شدن تئاتر درعرصه خیابانی و مسجدی

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: سال‌های زیادی از حوزه نمایش خیابانی و مسجدی غفلت شده بود و ما تلاش کردیم تا هنر را به جمع‌های مردمی ببریم.

به گزارش قدس آنلاین، میثم مرادی رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در نشست خبری که در محل حوزه هنری خراسان برگزار شد، گفت: هنرمندان به عنوان مصلحان اجتماعی می‌توانند از طریق نمایش به بیان نقدها و نظرات خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال‌های زیادی از حوزه نمایش خیابانی و مسجدی غفلت شده بود و ما تلاش کردیم تا هنر را به جمع‌های مردمی ببریم تا نمایش علاوه بر جایگاه تخصصی خود بتواند در سایر عرصه‌ها نیز ظهور و بروز داشته باشد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا تئاتر که در اجراهای صحنه‌ای پررنگ شده است در عرصه خیابانی و مسجدی نیز پررنگ شود، زیرا امروز به دلایل مختلف تئاتر در عرصه‌های عمومی کم‌رنگ شده است و ما باید بکوشیم تا این ضعف را جبران کنیم.

مرادی گفت: درصد مخاطبان ما در عرصه هنرهای نمایشی با توجه به جمعیت کل مردم شهر قابل مقایسه نیست و به نظر می‌رسد باید تلاش کنیم تا جامعه مخاطبان هنر نمایش را افزایش بدهیم.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها، امری زمان‌بر و هزینه‌بر است و ما در همین راستا سالن تخصصی تئاتر حوزه هنری را در چند ماه آینده افتتاح خواهیم کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: یکی از موضوعاتی که ما در این روزها دچار آن هستیم سیاه نمایی علیه کشور است که هنرمندان ما می‌توانند با استفاده از نگاه مثبت خود به بیان پیشرفت‌ها و نقاط مثبت حرکت کشور بپردازند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تئاتر خیابانی رئیس حوزه هنری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ظرفیت تعالی هنر در استان قزوین ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی در جشن هفته هنر انقلاب که به همت حوزه هنری قزوین و عصر یکشنبه برگزار شد اظهار کرد: در استان ما تلاش بر این است که با مقدورات و امکانات موجود، ظرفیت حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و تعالی هنر در این دیار که ریشه هنر در آن قوی و تاریخی است اتفاق بیفتد.

وی افزود: حوزه هنری و همه مجموعه‌های دیگری که به سهم خود در اعتلای هنر نقش آفرینی دارند در کانون توجه مجموعه مدیریتی استان برای حمایت بوده‌اند.

استاندار قزوین در پایان با بیان اینکه امیدواریم فضای پیش رو و آینده پر افتخارتر از گذشته باشد، یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تأثیر گذاری مثبت خود را در این موضوع داشته باشیم.

کد خبر 6078348

دیگر خبرها

  • نمایش «سپیده» در حوزه هنری روی صحنه می‌رود
  • پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد
  • تجلیل از فعالان عرصه ادبیات انقلاب اسلامی
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • نمایش «سپیده» در حوزه هنری روی صحنه می رود
  • باید ظرفیت تعالی هنر در استان قزوین ایجاد شود
  • تئاتر «un۱۲» در حوزه هنری مشهد به روی صحنه می‌رود
  • آغاز همایش تئاتر خیابانی هفته هنر انقلاب در اصفهان
  • آغاز همایش تئاتر خیابانی «هفته هنر انقلاب» در اصفهان
  • هنرمندان استان بوشهر مورد حمایت قرار دارند