Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:29:14 GMT

جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر در اسفراین گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۳۷۸۹

جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر در اسفراین گشایش یافت

به گزارش ایرنا، در این جشنواره که محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی هم حضور دارد، ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری مناطق عشایری، کالاهای عشایری و همچنین فرهنگ، آداب و رسوم این قشر معرفی شده است.

اجرای موسیقی محلی، پخت غذاهای سنتی و محلی عشایری، برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی و همچنین مسابقات فرهنگی و نشست با سران قبایل و طوایف عشایر از دیگر برنامه های این جشنواره ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزشکاران مرد عشایر ۱۴ استان هم، در رشته‌های دو سرعتی، کشتی باچوخه، دال پلان انفرادی، هفت سنگ مهارتی، تیراندازی با قله کمان، فلاخن یا پرتاب سنگ، چوب کشی وزن منفی ۸۵ و طناب کشی با هم رقابت می‌کنند.

کوروش بهادری افزود: بانوان هم در رشته‌های هفت سنگ مهارتی، دال پلان انفرادی، چوب‌کشی وزن منفی ۷۵ کیلوگرم، حمل مشک، توچینی کلاف پشمی و طناب‌کشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، از برنامه های دیگر جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر در اسفراین برپایی نمایشگاه صنایع دستی است که در آن توانمندی‌های این قشر به نمایش گذاشته شده است.

این جشنواره تا فردا جمعه در اسفراین ادامه دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین ۶۰ کیلومتری بجنورد قرار دارد و ۱۱ درصد جمعیت آن را عشایر تشکیل می‌دهند.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور هم جامعه عشایر هستند.

۷۱۸۵/‌‬ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی خراسان شمالی عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد