Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از تشکیل کارگروه بین مجلس،وزارت کشور و شورای نگهبان برای برطرف کردن ایرادات طرح استانی شدن انتخابات خبر داد. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس در این کمیسیون، گفت: با توجه به اینکه شورای نگهبان ایرادات متعددی به این طرح وارد کرده است قرار بر این شده تا کارگروه‌ متشکل از اعضای کمیسیون و مسئولان وزارت کشور و شورای نگهبان تشکیل و ایراداتی که قابل رفع هستند را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسات فوق‌العاده شورای نگهبان برای بررسی استانی شدن انتخابات مجلساصلاح قانون انتخابات|استانی شدن انتخابات مجلس طرحی منفعت‌طلبانه استاصلاح قانون انتخابات|اجرای استانی شدن انتخابات مبهم است

وی با بیان اینکه قرار براین است تا اشکالاتی که در این طرح مجلس قابل رفع شدن نیست از دستور کار مجلس خارج شود، ادامه داد: پس از بررسی ایرادات در کارگروه تشکیل شده در صحن کمیسیون تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا موارد باردیگر به صحن علنی ارجاع شود یا اینکه موارد اصلاحی مسکوت باقی بماند تا با لایحه جامع انتخاباتی که دولت به مجلس ارائه کرده ادغام شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس درباره احتمال اینکه پارلمان بر مصوبه خود در اصلاح قانون انتخابات مجلس اصرار کند و این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود، گفت: بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد چون مرکز مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ایراداتی را به این مصوبه مجلس وارد کرده و امکان اینکه این مصوبه به مجمع ارجاع شود وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به مصوبه مجلس درباره استانی شدن انتخابات در قالب طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس اظهار داشت: طبق ایراداتی که شورای نگهبان این مصوبه مجلس وارد کرده این مصوبه قابل اصلاح نیست و احتمالاً این موضوع به کلی منتفی می‌شود.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس دهم نمایندگان مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت در نشست علنی مجلس پایان یافت.

قانون فعلی تجارت در سال ۱۳۰۳ تصویب شده و با توجه به تحولات عرصه تجارت، بررسی لایحه جدید با هدف تسهیل تجارت داخلی و خارجی از دوره هشتم مجلس آغاز و بخشی از آن تصویب و به شورای نگهبان ارجاع شد.

این لایحه ۱۳۴۳ ماده دارد. نحوه تشکیل، تجزیه و ادغام شرکت ها، نحوه برخورد با تخلفات شرکت ها، ارائه تضمین در برخی امور تجاری، افزایش ضریب اطمینان فعالیت‌های تجاری و جلوگیری از سوء استفاده‌های مربوط به اعلام ورشکستگی از جمله مواردی است که در این لایحه پیش بینی شده است.

در ادامه جلسه، طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی تصویب شد که بر اساس آن خلاء قانونی بر خورد با سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان و کلاهبرداری‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان بر طرف و تکلیف قانونی مراجع انتظامی و قضایی در این خصوص مشخص شد.

رئیس مجلس نیز در پاسخ تذکری درباره نحوه رسیدگی به جداول لایحه بودجه سال جاری عنوان کرد که منابع و مصارف لایحه بودجه، تصویب و در شورای نگهبان تایید و تبدیل به قانون شده و به دولت نیز ابلاغ شده و تغییری نخواهد کرد.

آقای قالیباف همچنین از بررسی نوسانات بازار ارز با حضور مسئولان در هفته آینده خبر داد.

جلسه علنی بعدی مجلس، یکشنبه (دوم اردیبهشت) برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • اتخاذ ۴۳۷ مصوبه کمیسیون ماده پنج و کارگروه امور زیربنایی در سال ۱۴۰۲
  • مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • زنگنه: هفته آینده ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم در مجلس بررسی می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت رفع شد
  • بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت برطرف شد