Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تسلیت رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج قربانعلی محقق کابلی، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

در متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج قربانعلی محقق کابلی موجب تأثر خاطر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه پیام رئیس جمهوری آمده است: این فقیه وارسته، سراسر عمر پربرکت خود را وقف مجاهدت در ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) و تدریس معارف اسلامی در حوزه‌های علمیه کرد و منشأ آثار و خدمات علمی ارزشمندی گردید.

در این پیام بیان شده است: اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، شاگردان، بیت محترم ایشان و مردم افغانستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

آیت الله قربانعلی محقق کابلی از علمای افغانستانی مقیم قم دوشنبه شب در این شهر مقدس دارفانی را وداع گفت. این عالم ربانی از شاگردان آیت‌الله العظمی خویی (ره) در نجف اشرف بود که پس از رسیدن به درجه اجتهاد، سالیان طولانی در حوزه‌های علوم دینی کابل و قم به تدریس و تربیت شاگردان و ترویج معارف اسلامی مشغول بود و در دوران جهاد مردم افغانستان در سطوح رهبری مبارزات مردم مسلمان افغانستان قرار داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیت الله محقق کابلی حسن روحانی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است

نامزد مجلس سنای آمریکا با اشاره به شکست این کشور در افغانستان اظهار داشت پرواز بالگردهای آمریکا توسط حکومت طالبان پیام ضعف واشنگتن را به جهان مخابره می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «تیم شیهی» نامزد مجلس سنا و عضو پیشین نیروی دریایی آمریکا اظهار داشت حمل سلاح‌ها و پرواز بالگردهای آمریکایی توسط حکومت طالبان، پیام ضعف آمریکا را به سراسر جهان مخابره می‌کند.

وی به فاکس نیوز گفت پس از سقوط حکومت پیشین افغانستان بیش از 7.2 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات نظامی آمریکا در این کشور جا مانده است.

شیهی افزود نشست استماعی کمیته روابط خارجی مجلس نمایند‌گان آمریکا نشان داد هیچ پاسخگویی درباره خروج «بسیار ضعیف» نیروهای آمریکایی از افغانستان وجود ندارد.

نامزد سنای آمریکا تصریح کرد چگونگی خروج و نحوه نشست استماعی مجلس نمایندگان به خوبی پیامی از شکست آمریکا به جهان را مخابره کرد.

ادعای پنتاگون: 7 میلیارد دلار تجهیزات آمریکا در افغانستان باقی مانده استلاوروف: آمریکا در افغانستان با تروریسم مبارزه نکردسفیر سابق آمریکا در افغانستان: واشنگتن ابزار فشار لازم بر طالبان را از دست داده است

«مارک میلی» رئیس پیشین ستاد ارتش و «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که بر خروج آشفته آمریکا در سال 2021 میلادی از افغانستان نظارت داشتند در برابر کنگره این کشور شهادت دادند.

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در آمریکا، «جو بایدن» را مسئول خروج فاجعه‌بار از افغانستان شناختند و دموکرات‌ها نیز دولت ترمپ را به‌خاطر توافق با طالبان در دوحه مقصر عنوان کردند.

 کمیته مطالعات جمهوریخواهان آمریکا نیز ماه گذشته اظهار داشت تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان دشمنان آمریکا را جسورتر و آمریکا را ضعیف‌تر کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دهم فروردین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی
  • دهم فروردین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی (ره)
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • پیام تسلیت استاندار ایلام در پی درگذشت مادر ۲ شهید والامقام
  • پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه آذربایجان شرقی در پی درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی
  • پیام تسلیت امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم