Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید محسن موسوی روز پنجشنبه در نشست با نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: با راه اندازی این پایانه ها شاهد تحولی شگرف در رونق کشاورزی و فعالیت های اقتصادی با کمک تشکل های روستایی و کشاورزی در البرز خواهیم بود.

وی گفت: به همین منظور درخواست اختصاص زمینی از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه شده که با اختصاص این زمین در نزدیک ترین محل به فرودگاه پیام، گام موثری برای رونق اقتصادی استان برداشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون روستایی استان البرز بیان داشت: در صورت ایجاد این پایانه ها علاوه بر اینکه کمکی به توان صادراتی کشور می شود، زمینه اشتغال برای حدود ۴۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی افزود: ایجاد این پایانه ها بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و برنامه ششم توسعه می باشد که دولت را مکلف کرده سهم تعاونی ها در اقتصاد به ۲۵ درصد برسد.

موسوی گفت: تاکنون برای تامین نهاده ها یک یا ۲ شرکت در کل کشور وارد کننده بودند و خریداران باید در سامانه ثبت نام کرده و از این واردکنندگان خریداری می کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان البرز از مزیت فرودگاه پیام و خطوط ریلی برخوردار است، بر این اساس می توان به صورت مستقیم نهاده های کشاورزی را وارد کرد.

در ادامه نمایندگان مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی بر براهمیت جایگاه بخش کشاورزی در استان ونیز برضرورت تقویت تشکل های بخش کشاورزی در جهت خدمات رسانی به مصرف کنندگان تاکید ویژه ای کردند.

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بازارچه های فروش محصولات کشاورزی در شورای شهر کرج مطرح شده و قرار است بخشی از فعالیت بازارچه ها به فروش محصولات کشاورزی اختصاص یابد.

همچینن رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان البرز ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش کشاورزی دارد، بیان داشت: توجه به رفع مشکلات کشاورزان در البرز مهم ترین اولویت است.

سید مجید موسوی افزود: یکی از مهم ترین اقداماتی که باید در استان البرز به آن توجه ویژه داشت توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی و رفع مشکلات این صنعت است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون استان البرز در تولیدات کشاورزی دارای رتبه‌های برتر است، افزود: با توجه به این ظرفیت می‌توانیم با تمرکز بیشتر به بخش‌های مختلف کشاورزی، بر توسعه و رونق بخش کشاورزی و توسعه تولیدات به سمت صادرات محصولات نیز پیش برویم.

موسوی یکی از مهم ترین راهکارهای رسیدن به توسعه اقتصادی را توسعه تولیدات در بخش کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید مشکلات و کمبودها را مرتفع کنیم.

در پایان این نشست مصوب شد تا پایانه صادرات محصولات کشاورزی و واردات نهاده های کشاورزی در نزدیکترین مکان فرودگاه پیام پس از طرح و تایید در جلسه ستاد مقاومتی استان با استفاده از ظرفیت اتحادیه های استان تحت پوشش تعاونی روستایی عملیات اجرایی آن آغازشود.

همچنین با برگزاری جلسه مشترک با شوراهای شهر ونمایندگان مجلس بخشی از غرفه بازار چه های میوه وتره بار سطح استان در جهت عرضه مستقیم محصول از تولید به مصرف به تشکل های تولیدی بخش کشاورزی محول شود.

۶۱۵۶/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی