Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@19:38:41 GMT

روزانه ۲۰ ساعت برق رایگان برای کشاورزان

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۴۱۹۱

روزانه ۲۰ ساعت برق رایگان برای کشاورزان

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سال‌هاست که طرحی در قالب همکاری مشترکین کشاورزی با صنعت برق در حال اجراست که طبق آن کشاورزان متعهد می‌شوند در ساعات اوج مصرف برق نسبت به خاموش کردن پمپ‌های آب اقدام و در بقیه ساعات آن روز، برق به‌صورت مجانی تحویل مشترکین مورد نظر داده شود. تجربه اجرای این طرح نشان داده است که در ساعات پیک بار شبکه، برای جلوگیری از اعمال خاموشی ناخواسته، به مشترکین صنعت برق کمک شد و هم‌چنین صورت حساب برق مصرفی کشاورزان همکاری کننده نیز با کاهش قابل ملاحظه‌ای صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری با کشاورزان هنوز در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و این وزارت‌خانه یکی از ۱۱ محوری که امسال برای گذر از پیک در نظر گرفته است را به تشویق کشاورزان اختصاص داده است.

در این راستا کشاورزانی که در ساعت اوج مصرف برق، چاه‌های کشاورزی خود را خاموش کنند و در این صورت می‌توانند در ۲۰ ساعت بعدی از برق رایگان استفاده کنند. برآوردها حاکی از آن است که سال گذشته از این طریق ۷۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کشاورزی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، نیّر الهامی افزود: تاکنون هزاران زن در این طرح ثبت نام کرده اند ولی ظرفیت استان در این خصوص بیش از این هاست و امیدواریم میزان ثبت نام در این طرح با توجه به رایگان بودن آن، نزدیک به ۱۰۰ درصدی شود.
او اضافه کرد: مادران روستایی و عشایر که فرزند سوم آنان اول سال ۱۳۹۶ به دنیا آمده باشند، در قالب این طرح به صورت رایگان بیمه می‌شوند.
الهامی گفت: برای مادرانی که بیشتر از سه فرزند دارند، به ازای هر فرزند ۲ سال سابقه ارفاقی در نظر گرفته می‌شود.
الهامی خاطرنشان کرد: مادران مشمول این طرح می‌توانند با مراجعه سایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یا به صورت حضوری به کارگزاری‌های فعال در آذربایجان غربی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • فابیو کاناوارو: هدفم این است که روزی سرمربی ناپولی شوم
  • بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین
  • امروز از بناهای تاریخی به‌صورت رایگان بازدید کنید
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین 
  • تعویض نزدیک به ۲ هزار فقره کنتور آب خراب مشترکین در شهرستان خوی
  • کشاورزان بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری نمایند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت