Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس به تلاش‌های چند وقت اخیر خود جهت رفع مشکلات رانندگان تریلی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: پس از ماه‌ها تلاش بی‌وقفه و رایزنی‌های مستمر بنده با دولت سرانجام مصوبه ارائه سهمیه گازوئیل برای رانندگان حامل بارهای خارجی گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه مصوبه اخیر دولت در مورد سهمیه گازوئیل از تاریخ ۲۱ خرداد در حال اجرایی شدن است عنوان کرد: مرز شهرستان آستارا نخستین جایی است که مصوبه مذکور در راستای حمایت از رانندگان حامل بار‌های خارجی در آن به مرحله اجرا در می‌آید.

داداشی اخذ مابه تفاوت نرخ سوخت از رانندگان تریلی‌ها و وسائط نقلیه حامل بار‌های خارجی در گمرک را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این موضوع برای مدت‌های طولانی به یکی از معضلات اساسی کامیون‌داران و رانندگان حامل بار‌های خارجی کل کشور تبدیل شده بود.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارزان بودن نرخ گازوئیل در کشورمان در مقایسه با سایر کشور‌های همسایه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: رانندگان تریلی‌های حامل بار‌های صادراتی کشورمان نسبت به مشکلاتشان همواره اعتراض داشته و خواستار حمایت دولت بودند.

وی اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و تأثیرات مخرب آن بر روی سیستم حمل و نقل دریایی و هوایی را متذکر شد و ابراز داشت: علاوه بر این‌ها به علت عدم پیوستگی شبکه راه‌آهن کشورمان با کشور‌های همسایه امکان ترانزیت کالا توسط راه‌آهن هم به‌طور کامل وجود ندارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس از پیگیری‌های مستمر خود جهت رفع مشکل رانندگان تریلی و اخذ مصوبه مذکور از هیئت دولت در سال گذشته سخن گفت و افزود: مصوبه مذکور به دلایلی توسط دستگاه‌های اجرایی تاکنون عملی نمی‌شد و در بروکراسی‌های اداری معطل مانده بود.

داداشی با اشاره به اینکه با رایزنی‌های گسترده وی سرانجام مسیر اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت باز شد اظهار داشت: طبق مصوبه جدید هیئت دولت سهمیه سوخت گازوئیل رانندگان تریلی حامل بار‌های خارجی کشور از سقف ۲۰۰ لیتر تا ۵۰۰ لیتر در نظر گرفته شده است.

‌وی رانندگان تریلی را طلایه‌داران بحث حمل و نقل و صادرات کشورمان اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تمام خطوط ناوگان صادراتی کشورمان به علت وضع تحریم‌ها زمین‌گیر شده‌اند و مصوبه اخیر هیئت دولت کمک بسیار بزرگی به حل مشکلات رانندگان ترانزیت می‌کند.

انتهای پیام/ب

ابلاغ مصوبه سهمیه گازوئیل برای رانندگان حامل بارهای خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند

عضو شورای شهر زنجان گفت: قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار رانندگان حق افزایش کرایه را ندارند.

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه قبل از عید نوروز نرخ‌های پیشنهادی از طریق سازمان و حمل نقل در شورا مطرح و مصوب شد، اظهار کرد: چند روز بعد نرخ‌ها با کمی تغییرات در کمیته تطبیق فرمانداری هم مصوب شد.

وی تصریح کرد: اما اجرای این مصوبه نیازمند تأیید ستاد تنظیم بازار استان است و تا زمانی که ابلاغ نشود؛ رانندگان تاکسی و اتوبوس حق افزایش آن را ندارند.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه طبق پیشنهاد مطرح شده در سال جاری نرخ کرایه در پرداخت نقدی و کارتی یکسان بوده و تفاوتی باهم ندارد، افزود: بر این اساس نرخ کرایه تاکسی در مسیر اول ۴ هزار تومان، مسیر دوم ۷ هزار تومان، مسیر سوم ۱۰ هزار تومان و مسیر چهارم ۱۲ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: همچنین طبق همین پیشنهاد نرخ اتوبوس درون شهری در مسیر ارتش، آزادی و سبزه میدان ۴ هزار تومان، خط ویژه ۲ هزار تومان و در (سایان و دیزج، سریع‌السیر جنوب و سریع‌السیر شمال) هم ۵ هزار تومان خواهد بود.

کد خبر 745323

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • کشف بیش از ۱۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سرایان
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • کشف ۷۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند