Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا فرهاد دژپسند پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع تجاری بندر امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امسال به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده و یکی از مولفه هایی که در این زمینه با اهمیت است بهبود فضای کسب و کار است.

وی با اشاره به اینکه واردات کالا در برخی مواقع ممکن است به تولید آسیب بزند، گفت: در ساختار اقتصادی که تجارت فرامرزی اهمیت دارد این موضوع آسیبی به اقتصاد وارد نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه کشور در شرایط تحریم ظالمانه و یک سویه قرار دارد، گفت: در این شرایط تامین کالاهای اساسی از اهمیت قابل توجه ای برخوردار است.

دژپسند به سفر امروز خود به بندر امام خمینی اشاره کرد و ادامه داد: سفر امروز به منظور بررسی روند کارها در گمرک و بندر امام خمینی (ره) انجام شد تا ببینیم روند فعالیت این بندر و واردات و تخلیه کالا به چه نحوی صورت می گیرد که خوشبختانه شاهد فرآیند مطلوبی در این زمینه در بندر امام خمینی هستیم.

وی بندر امام خمینی (ره) را یکی از بنادر نسل سوم و پیشرفته کشور دانست و گفت: در این مجتمع بندری در کنار کارهایی که برای واردات و صادرات صورت می گیرد، واحدهای صنعتی نیز احداث شده که این موضوع خود به تامین کالاهای اساسی برمی گردد.

دژپسند با تاکید بر اینکه کارها در این بندر بر اساس سیستم های مدرن انجام می شوند، گفت: در این راستا می توان امیدوار بود که روند موجود یک روند رو به رشد است.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ترخیص کالا از بندر امام خمینی (ره)، گفت: با اقداماتی که صورت گرفته می توان گفت کالاها در این حوزه رسوب نمی شوند و جای نگرانی نیست. ضمن اینکه هر کالایی را نمی توان رسوب تلقی کرد به این خاطر که رسوب بعد از اظهار صورت می گیرد و اگر ماندگاری بعد از اظهار در بندر صورت بگیرد، درواقع از نظر ما به عنوان یک پدیده منفی تلقی می شود.

دژپسند موضوع کنترل کیفیت را یکی از دلایل رسوب کالا در بنادر عنوان کرد و گفت: این موضوع یک امر طبیعی است به این دلیل که کالاهای اساسی با جان مردم سر و کار دارند و نمی توان درباره این کالاها از نظر کنترل کیفیت بی توجه باشیم و لازم است تا ارزیابی های استاندارد و بهداشتی صورت گیرد.

وی افزود: البته باید این روند سرعت پیدا کند و اگر این موارد انجام شوند می توان گفت که فعالیت های بندری و گمرکی در بندرامام خمینی (ره) خیلی خوب در حال انجام است و این روند را می توان در دیگر بنادر تعمیم داد تا کارها تسریع پیدا کنند.

وزیر اقتصاد همچنین از رشد واردات کالاهای اساسی در سه ماه اول سال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: واردات برخی کالاها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابر داشته است اما در بندر امام خمینی شاهد رشد حدود ۷۸ درصدی هستیم.

دژپسند یادآور شد: این شرایط برای ما امید بخش است و به مردم کشور این اطمینان داده می شود که در تامین کالاهای اساسی جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر اقتصاد و دارایی برای سفری یک روزه صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شد.

بندر امام خمینی بعد از بندر شهید رجایی بزرگترین بندر تجاری ایران است که راه آهن سراسری آن را به پایتخت پیوند می دهد. طول اسکله تجاری مجتمع بندری امام حدود هفت کیلومتر است و سالانه ۳۰ میلیون تن کالا را پذیرش می‌کند که از این رو از بزرگترین و مهم ترین پایانه تجارتی دریایی کشور محسوب می شود.

همزمان با افزایش تعداد شناورهای ورودی حامل کالاهای اساسی به بندر امام خمینی (ره) طی دو ماهه نخست سال جاری بیان با توجه به ضرورت تسهیل و تسریع در پذیرش و تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، یک میلیون و ۶۲۵ هزار و ۹۴۶ تن در پایان اردیبهشت ماه جاری تخلیه شد که در نوع خود یک رکورد است.

منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره) به عنوان یکی از دروازه های ورود کالاهای اساسی به کشور، نقش و مسئولیت خود را در زنجیره ی تأمین این نوع کالاها با شایستگی ایفا می کند.

رکورد پیشین مجتمع بندری امام خمینی (ره) که طی بهمن ماه سال گذشته به ثبت رسیده معادل یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۵ تن بوده است.

۹۹۳۱/‏۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات و واردات بندر امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)

جام جم آنلاین - خوزستان، آئین اهدای ۱۰۸ کولر توسط پتروشیمی رازی به مدارس بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.


پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دراین آئین اظهار کرد: پتروشیمی رازی به عنوان یک شرکت مشترک ایرانی و ترکیه ای در حوزه مسئولیت اجتماعی اقدام ارزشمندی انجام داده است.


وی افزود: آموزش و پرورش زیرساخت فرهنگ، آینده و اقتدار کشور است و توجه به آموزش و پرورش در واقع توجه به آینده کشور است.


رئیس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی با تقدیر از انجام مسئولیت های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش گفت: شرکت های پتروشیمی اقدامات خوبی را برای ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پرورش و رفاه دانش آموزان  در سطح شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) انجام داده اند.


رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) در این آیین اظهار کرد: برای نخستین بار است که در بندر امام خمینی(ره) شاهد چنین اقدام ارزشمندی هستیم و ۱۰۸ کولر گازی بطور یک جا توسط شرکت پتروشیمی رازی به مدارس شهر اهدا می شود.


محمودی افزود: ۲۱ هزار دانش آموز در بندر امام خمینی(ره) مشغول تحصیل هستند و اهدای کولر اقدام خوبی برای رفاه حال دانش آموزان است.


وی ادامه داد: در سطح شهر بندر امام خمینی(ره) ساخت مدارس، ترمیم و بازسازی و همچنین تجهیز مدارس توسط شرکت های پتروشیمی در حال انجام است که نشان از اهتمام ویژه شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی به مقوله آموزش و پرورش و فرهنگ بویژه در بندرامام است و صمیمانه از شرکت های پتروشیمی و شورای راهبردی از این بابت تشکر می کنم.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی تقویت امید و ایمان در مردم است که مصدایق آن همین اقدامات شرکت های پتروشیمی در حوزه مسئولیت اجتماعی است.


حجت الاسلام عبادی افزود: از مسئولان پتروشیمی رازی و شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بابت نگاه و توجه به مسئولیت های اجتماعی قدردانی می کنم.


وی گفت: عزم جدی شورای راهبردی و مدیریت انقلابی آن برای خدمت به مردم است و امیدوارم عقب ماندگی هایی که در سالیان گذشته وجود داشته، با عزم شورای راهبردی و شرکت های پتروشیمی جبران شود.

معاون مالی و اداری پتروشیمی رازی نیز در این آئین گفت: محرومیت های شهرستان درحوزه های مختلف و آموزش و پرورش نیازمند توجه بیشتر است، خرسندیم که توانستیم اقدامی برای مردم بندر امام خمینی(ره) انجام دهیم.


وی افزود: پتروشیمی رازی تامین ۱۰۸ دستگاه کولر جهت مدارس را در راستای مسئولیت اجتماعی انجام داده است و تلاش ما برای بهبود سطح آموزش و پرورش منطقه است.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • گران شدن این کالاها تخلف است!
  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است