Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@00:08:46 GMT

آزادسازی واردات تایر‌های باری از انحصار

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۴۵۳۰

آزادسازی واردات تایر‌های باری از انحصار

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مراحل اجرایی جاده مراغه هشترود افزود: تمامی مرز‌ها و مناطق آزاد کشور برای واردات لاستیک استاندارد کامیون و ماشین‌های باری باز است.

وی تصریح کرد: تمامی تخلفات واردات و احتکار لاستیک با همکاری دستگاه قضایی در حال رصد و پیگیری است و در این مورد چندین تخلف نیز پیگیری و کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لاستیک با دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشورمی شود افزود: برخی سودجویی‌ها موجب افزایش قیمت لاستیک شده که آن هم با نظارت وزارت صمت و قوه قضائیه در حال برطرف شدن است.

اسلامی با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی به تمامی تعهدات خود درخصوص تامین لاستیک کامیون‌ها عمل می‌کند افزود: با یک وارد کننده بزرگ برای وارادت لاستیک استاندارد کامیون عقد قرارداد شده است.

وی افزود: جامعه رانندگان و کامیون داران مطمئن باشند به میزان پیمایش و حمل بار لاستیک مورد نیاز آن‌ها تامین خواهد شد.

وزیر راه همچنین آزاد راه مراغه – هشترود از طرح‌های مهم ترانزیتی در دست اجرای کشور خواند و با اشاره به اینکه این آزاد راه مرکز کشور را به شمال عراق متصل می‌کند افزود: منابع لازم برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح و بهره برداری توسط وزارت راه و بخش خصوصی تخصیص یافته است.

وی افزود: این طرح از نظر کلی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما در برخی قطعات پیشرفت این طرح بالای ۶۰ درصد است.

با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، مسافت ۱۰۰ کیلومتری بین این دو شهر ۹ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود و در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

سفروزیر راه به تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و ترابری حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون

به گزارش جام جم آنلاین از  گرگان اظهارکرد: در ماه گذشته و اواخر سال گذشته رتبه استان گلستان در جذب تسهیلات بانکی مسکن در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در کشور ۲۶ بود که با پیگیری و تاکید استاندار گلستان به بانک‌های عامل، این رتبه ظرف مدت یک‌ماه از ۲۶ به چهار کشوری ارتقاء یافت.وی تصریح‌کرد: قرار است تا پایان اردیبهشت ماه امسال، بانک‌های عامل در استان، تمامی تسهیلات مسکن روستایی را در راستای طرح نهضت ملی مسکن جذب کنند و جشن جذب کامل تسهیلات مسکن روستایی در گلستان برگزار شود‌.مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به منطقه آزاد اینچه‌برون خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه منطقه آزاد اینچه‌برون گلستان به تازگی تصویب شده‌است و برای ایجاد زیرساخت‌های اولیه و لازم، نیاز به اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی دارد، طی انعقاد تفاهم‌نامه بین بنیادمسکن و منطقه‌آزاد اینچه‌برون قرار شد بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های عمرانی، زیربنایی و در اختیار قرار دادن وسایل لجستیک، همکاری لازم را با منطقه آزاد اینچه‌برون داشته باشد.وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین است که در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای با منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان منعقد تا ۲۰۰ هکتار از اراضی این دستگاه‌اجرایی در روستاها تحویل بنیاد مسکن شده و نقشه تفکیکی و آماده‌سازی برای احداث مسکن روستایی به سرعت انجام شود.

حسینی گفت: همچنین با انعقاد تفاهم‌نامه با بنیادمستضعفان، در سه نقطه استان و سه شهرستان گمیشان، آق‌قلا و رامیان، مقرر شد بنیاد مستضعفان بیش از ۱۰۶ هکتار زمین را برای احداث بیش از ۵ هزار واحد مسکن روستایی در گلستان اهدا کند تا با مشارکت مردم، بخش عمده‌ای از این واحدها با تامین منابع، تسهیلات و واگذاری زمین توسط مردم و با مشارکت مردم احداث شود.وی بیان‌کرد: همچنین با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک گلستان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، اسناد بیش از ۴۷۵ هکتار از اراضی ملی استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی تحویل بنیادمسکن شد.

دیگر خبرها

  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت
  • واردات گوشی‌های دکمه‌ای ممنوع نشده است
  • آیا باید با رویای شیرین اقتصاد تک‌نرخی وداع کنیم؟
  • ◄ رانندگان کامیون احتیاط کنند/ اجرای طرح ضربتی پلیس راه از 4 روز دیگر