Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام باقی با بیان اینکه دین‌داری و دین‌یاری در آخر‌الزمان مشروط به تربیت نسل منتظر است، گفت: لذا تربیت مهدوی برای یاری‌رسانی به امام زمان(عج) باید مورد توجه مراکز دینی و فرهنگی در اجرای طرح و برنامه‌های مهدوی قرار بگیرد.

حجت الاسلام «علی محمد باقی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ایام اوقات فراغت بهترین فرصت برای انس آینده سازن با امام زمان(عج) است، اظهار کرد: تربیت نسل آینده به عنوان نسل منتظر از ضروریات عصر آخر الزمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه دینداری و دین یاری در آخر الزمان منوط به تربیت نسل منتظر است، تصریح کرد: خانواده ای که تربیت صحیح فرزند را برعهده دارند، باید فرزندانشان را منتظر حضرت مهدی(عج) تربیت و اوقات و لحظات آنها را برای پیوند با حضرت حجت(عج) غنی سازی کنند. در واقع خانواده، مسجد، مدرسه و مراکز فرهنگی و آموزشی دینی وقتی موفق هستند که بتوانند نسل نوجوان و جوان را با حضرت مهدی(عج) مانوس کنند.

 

وی با اشاره به آیه 40 سوره مبارکه حج تصریح کرد: در بخشی از این آیه آمده است: «وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيز»، «و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می کند، خداوند قوی و شکست ناپذیر است». این یاری خداوند به یاری دین خدا و امام آن دین بستگی دارد. به این معنا که کسی که امام(عج) را یاری کند، خداوند هم او را یاری می کند. خداوند در این آیه بر لزوم آشنایی و یاری رسانی همه از حضرت(عج) تاکید کرده است. از این رو، ایام اوقات فراغت که فرصتی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی در مراکز فرهنگی است، بهترین فرصت برای تربیت نسل منتظر است.

 

وی با اشاره به آیه 41 سوره مبارکه حج ابراز کرد: در این آیه شریفه آمده است: «الَّذينَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُور»، «ِهمان کسانی که اگر آنها را در زمین استقرار دهیم نماز را بپا می کنند و زکات می دهند و به معروف امر نموده و از منکرباز می دارند، و سرانجام کارها با خداست»، این آیه بهترین نمونه و مصداق برای تربیت نسل منتظر است، بنابراین برای تربیت نسلی منتظر باید نسبت به فرامین این‌ آیه توجه صورت گیرد.

 

حجت الاسلام باقی با بیان اینکه در این آیه توصیه به «أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ» شده است، تاکید کرد: نخستین ویژگی منتظر حضرت مهدی(عج) این است که نسبت به فریضه نماز اهتمام داشته و در کنار آن دیگران را به این  فریضه به صورت دغدغه مند دعوت کند. علاوه بر آن، در این ایام که فرصتی برای فراغت نسل آینده و جوان  و حضور آنها در مراکز فرهنگی، دینی و آموزشی بیش از گذشته است، ضرورت دارد که نسبت به پرداخت زکات و خدمت رسانی به محرومان فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد.

 

این کارشناس در حوزه مهدویت «َأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَر» را موضوع دیگری دانست که باید مورد توجه نسل منتظر قرار گیرد و گفت: بزرگترین معروف در عصر کنونی یاری حضرت مهدی(عج) و دعوت به سوی ایشان است بنابراین یاری رسانی و حمایت از امام عدل،حکومت دینی و  دولت اسلامی باید به عنوان یکی از ضروریات مورد توجه نسل منتظر قرار گیرد، تا حافظ قوی برای انقلاب، حریم ایثارگران و خون شهدا باشند.

 

حجت الاسلام باقی همچنین تاکید کرد، امروز بزرگترین منکر، حکومت طاغوت عصر یعنی اسرائیل و آمریکا است، لذا باید به نسل فعلی آموزش داده شود که در مقابل بزرگترین طاغوت عصر همانند مجاهد فی سبیل الله بایستند و در مقابل منکرات دافع باشند. نسلی که این موارد را بیاموزند، بدون شک بهترین نسل منتظر خواهند بود، زیرا تنها توصیه و تاکید برای دوری از گناه به معنای نهی از منکر نیست.

 

این کارشناس مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم در عصر کنونی و برای تربیت نسل منتظر و مهدی یاور تبیین و آموزش مفاهیم انتظار و معارف مهدویت برای نسل جوان و نوجوان کافی نیست، بلکه آنچه مهم است، تربیت مهدوی برای یاری رسانی به حضرت حجت(عج) است که باید مورد توجه کانون ها، مراکز دینی و فرهنگی در اجرای طرح ها و برنامه های مهدوی قرار بگیرد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اردبیل وهابیت خبرگزاری شبستان دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انتظامی فارس مسجد استان همدان مریم داوری امام جمعه کازرون نسل منتظر اوقات فراغت فرهنگ مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برج یاقوت کبود بعد از ۲۰ سال گل داد!

گاهی اوقات در طبیعت اتفاقاتی هستند که باید منتظر وقوع آن‌ها باشیم.

به گزارش فرادید، یکی از این اتفاقات در بِرمینگام، انگلستان افتاده، جایی که گیاه‌شناسان با هیجان و اشتیاق منتظر گل دادن گیاهی به نام برج یاقوت کبود (Sapphire Tower) بودند.

گل دادن گیاه برج یاقوت کبود (Puya alpestri) از رشته‌کوه‌های آند شیلی ممکن است ۱۰ سال طول بکشد.

این گیاه یکی از اعضای خانواده بروملیاد یا آناناسیان است. این گیاه که معمولاً در ارتفاعات بالای ۲۲۰۰ متری در کوهستان‌ها یافت می‌شود، برای گرده‌افشانی گل‌هایش به مرغ مگس‌خوار متکی است.

اما در گلخانه باغ‌های گیاه‌شناسی برمینگام، گیاه‌شناسان از قلم‌مو برای گرده‌افشانی استفاده می‌کنند. گل‌های این گیاه رنگ فیروزه‌ای متالیک خیره‌کننده با بساک‌های نارنجی دارند و بین برگ‌ها و خار‌های سبز تیره قرار دارند.

هر گل فقط چند روز دوام می‌آورد. در غیاب گرده‌افشان‌های طبیعی، ما به جای مرغ مگس‌خوار با دست اقدام به گرده‌افشانی می‌کنیم.

این گیاه ۲۰ سال در این مجموعه بوده و تصور می‌شود فقط بین ۱۰ روز تا دو هفته گل می‌دهد و در این مدت کوتاه، ما فرصت داریم از منظره نادر و تماشایی گل‌های این گیاه لذت ببریم.

این گیاه رشد بسیار کندی دارد، بنابراین مشاهده گل دادن آن، اتفاقی نادر و هیجان‌انگیز است.

متأسفانه این گیاه مونوکارپیک است؛ به این معنا که پس از گلدهی می‌میرد.

امیدواریم گرده‌افشانی گل‌های این گیاه با قلم‌مو برای به دست آوردن بذر‌ها به ما اجازه دهد حضور این گونه شگفت‌انگیز در مجموعه را برای نسل‌های آینده تضمین کنیم.

دیگر خبرها

  • به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا
  • فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد
  • برج یاقوت کبود بعد از ۲۰ سال گل داد!
  • یاری امدادگران هلال احمربه مردم روستای سعید آباد رودبارجنوب
  • مریوان ، مسابقات بین المللی کشتی جوانان جام شاهد یادواره شهدای غزه
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد
  • این سه استان منتظر سیل باشند
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز