Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@08:38:55 GMT

رئیس‌جمهور چین وارد قرقیزستان شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۴۵۹۷

رئیس‌جمهور چین وارد قرقیزستان شد

رئیس‌جمهور چین به منظور شرکت در نوزدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای وارد بیشکک شد و در فرودگاه با رئیس‌جمهور قرقیزستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین روز گذشته به منظور شرکت در نوزدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای وارد قرقیزستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور چین در فرودگاه مورد استقبال همتای قرقیزی خود قرار گرفت و دو طرف گفت‌و‌گویی مختصر داشتند.

شی جین‌پینگ ضمن قدردانی از جین‌بیک‌اف به دلیل استقبال شخصی وی در فرودگاه، اظهار داشت که چین و قرقیزستان از طریق کوهستان‌ها و رودخانه‌ها و مردمی که دو طرف آن‌ها از نسلی به نسل دیگر زدگی می‌کرده‌اند، متصل‌ می‌باشند. وی همچنین اضافه می‌کند که جاده ابریشم در تاریخ دو کشور را به یکدیگر مرتبط کرده است.

رئیس‌جمهور چین همچنین با اشاره به تداوم توسعه مشارکت راهبردی فراگیر پکن و بیشکک و نتایج پرسود همکاری در چارچوب پروژه کمربند و جاده، اظهار داشت که چین و قرقیزستان حقیقتا دوست، همسایه و شرکای خوبی هستند.

وی همچنین اظهار داشت که در این سفر گفت‌و‌گو و تبادل نظرهای مهمی در خصوص تعمیق مشارکت راهبردی فراگیر با قرقیزستان، ساخت مشترک کمربند و جاده، توسعه همکاری‌های متقابل سودمند در حوزه‌های گوناگون، و رسیدگی به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی که نگرانی مشترک هر دو کشور است، و در نهایت برنامه‌ریزی در خصوص آینده روابط دوجانبه با رئیس‌جمهور جین‌بیک‌اف خواهد داشت.

رئیس‌جمهور چین همچنین اذعان داشت که وی متقاعد شده است که این دیدار منجر به تحکیم دوستی سنتی چین و قرقیزستان و ارتقاء مشارکت راهبردی فراگیر دو کشور به سطوحی بالاتر خواهد شد.

سورانبای جین‌بیک‌اف نیز به گرمی از رئیس‌جمهور چین استقبال کرده و اظهار داشت که مدت‌ها در انتظار سفر شی جین‌پینگ در قرقیزستان بوده‌اند. او همچنین نسبت به حمایت‌های چین از میزبانی قرقیزستان در نشست سازمان همکاری شانگهای قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور قرقیزستان همچنین با اشاره به این که این کشور در مجاورت منطقه خودمختار اویغور سینک‌یانگ قرار دارد، اظهار داشت که توسعه سریع این منطقه خودمختار و چین را به صورت کلی، و نیز دستاوردهای حزب کمونیست چین و دولت چین در زمان رهبری شی جین‌پینگ را تحسین می‌کند.

گفتنی است، قرقیزستان نخستین توقف سفر رئیس‌جمهور چین به آسیای مرکزی است. او پس از قرقیزستان برای یک سفر رسمی دیگر به منظور شرکت در پنجمین نشست کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) وارد دوشنبه، پایتخت تاجیکستان خواهد شد.

حضور میرضیایف در نشست‌های سیکا و شانگهایسفر روحانی به قرقیزستان برای شرکت در نشست سران عضو "شانگهای"انتظارات تاجیکستان از سفر رئیس‌جمهور چین به دوشنبه چیست؟

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قرقیزستان اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرقیزستان اخبار چین قرقیزستان اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی وارد اسلام‌آباد شد+ فیلم

رئیس جمهور کشورمان به‌منظور دیدار با همتای پاکستانی و انجام ملاقات‌های متعدد، وارد شهر اسلام‌آباد شد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دقایقی پیش وارد فرودگاه اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد و مورد استقبال مقامات رسمی این کشور قرار گرفت.

دیدار با همتای پاکستانی، برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای اسناد همکاری میان مقامات دو کشور، حضور در برخی شهرهای دیگر این کشور و دیدار با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی پاکستانی از جمله برنامه‌های این سفر است.

وی هم‌چنین روز چهارشنبه به سریلانکا سفری خواهد کرد و ضمن دیدار با مقامات آن کشور، در آیین افتتاح برخی پروژه‌های ساخت ایران شرکت می‌کند.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور وارد سریلانکا شد
  • رئیسی به لاهور سفر کرد
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • رئیسی وارد پاکستان شد
  • رئیسی وارد اسلام‌آباد شد+ فیلم
  • رئیس جمهور وارد پاکستان شد