Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-20@02:36:41 GMT

تحلیل کارشناسان ژاپنی از اهداف سفر تاریخی آبه به تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۴۶۲۵

تحلیل کارشناسان ژاپنی از اهداف سفر تاریخی آبه به تهران

به گزارش وانانیوز، 

روزنامه گلوبال تایمز چین روز پنجشنبه از قول "توشیرو ناکایاما" کارشناس مرکز ویلسون در آمریکا آورده است: سفر آبه به ایران یک حرکت جسورانه بود او دارای یک جایگاه بی نظیر است از یک سو متحد امنیتی آمریکا محسوب می شود و از طرف دیگر روابط خوبی با ایران دارد.

این کارشناس ژاپنی خاطر نشان کرد که نخست وزیر ژاپن دارای شرایط ویژه ای است روابط مناسبی با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دارد و مشتاق کاستن از تنش هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش از قول این کارشناس ادامه می دهد که برای ژاپن وضعیت خاورمیانه و ثبات و امنیت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است کشوری که بخش زیادی از نفت مورد نیازش را از آنجا تامین می کند.


" کونیهیکو میاکه" دیپلمات سابق ژاپن نیز گفته است که آبه یک میانجیگر نیست اولین هدف او گفت وگو درباره روابط دوجانبه است اما اگر او بتواند در کنار آن کارهای بیشتری نیز انجام دهد، تعلل نخواهد کرد.

کارشناسان ذی ربط تصریح کردند که ایران و آمریکا می گویند به دنبال رویارویی نظامی نیستند لذا نخست وزیر ژاپن هر کاری بتواند انجام می دهد تا این دو کشور برای گفت و گو بر سر میز مذاکرات حاضر شوند.

آبه بعد از آنکه روز گذشته (چهارشنبه) با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار کرد قرار است امروز پنجشنبه هم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کند.

انتهای پیام/

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن

به گزارش قدس آنلاین، یون سوک یئول رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در تماسی تلفنی با فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن بر گسترش روابط، همکاری‌های ۲ جانبه و سه جانبه با آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها در اطراف شبه جزیره کره و در منطقه اقیانوس «هند- آرام» تاکید کرد.

این گفت‌وگو بعد از آن انجام می‌شود که فومیو کیشیدا به تازگی با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده است.

نخست‌وزیر ژاپن در این تماس تلفنی بر گسترش همکاری‌های ۲جانبه و پرداختن به موضوعات مختلف بین‌المللی از راه تقویت همکاری‌های سه‌جانبه با واشنگتن تاکید کرد.

سران ۲ کشور همچنین توافق کردند که همکاری نزدیک خود در رابطه با مسائل کره‌شمالی توسعه دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • روایت کارشناس کانادایی از حمله ایران به اسرائیل
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • درخشش فوق العاده شهاب زاهدی در تیم ژاپنی کار دستش داد
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • تحلیل عملکرد موشک‌های ایران توسط سه کارشناس آمریکایی