Web Analytics Made Easy - Statcounter

کار با قرارداد "ساعت صفر" بر سلامت روانی کارگران بریتانیا تاثیر منفی و ناراحت کننده‌ای دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی‌بی‌سی"، بیش از 5 میلیون کارگر در بریتانیا امنیت شغلی ندارند و قرارداد "ساعت صفر" به خستگی و مریضی آنها منجر خواهد شد.

مطابق این نوع قرارداد، پرسنل فقط در زمانی که به آنها نیاز باشد در محل کار خود حاضر می‌شوند، به میزان تعداد ساعت کاریشان حقوق می‌گیرند و حقوق بیکاری هم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظم خاصی در بین روزهای کاری وجود ندارد و مرخصی برای کارگران محسوب نخواهد شد.

اینک قرار است برنامه جدید "برنامه ساعات زندگی" ساعات کاری بیشتری را به کارگران قراردادهای "ساعات صفر" ارائه کند.

سازمان‌ها و شرکت‌ها در  طرح جدید برنامه "ساعات زندگی" موظف به پرداخت "حداقل هزینه‌های زندگی" در یک "شیفت چهار هفته‌ای" به کارگران هستند.

موسسه خیریه "بنیاد حقوق و دستمزد" با ارائه این طرح خواستار امضای قراردادی است که در آن میزان ساعات کاری مشخص باشد و هر فرد حداقل  16 ساعت در هفته به فعالیت حرفه‌ای بپردازد.

برخی از شرکت‌های انگلیسی مانند "ساوند ریچر" متخصص در ساخت تکنولوژی‌های تلویزیون، سینما و Hi-Fi، شرکت مخابراتی و تولید انرژی  SSE و شرکت زندگی استاندارد ابردین که کلاس جهانی در سرمایه‌گذاری دارد، خود را  متعهد به رعایت قوانین طرح  "حداقل دستمزدهای زندگی" در قبال کارگران می‌دانند.

جولیان ریچر موسس شرکت "ساوند ریچر" در این راستا گفت: اگر با کارکنان خود خوب برخورد کنید، کار بهتری تحویلتان می‌دهند و  شما کارمندان پر انگیزه و شادتری خواهید داشت.

وی افزود: طرح ساعات زندگی یک راه عالی برای ایجاد امنیت بین کارگران است و در طولانی مدت منجر به رونق بیشتر کسب و کار خواهد شد.

یک کارگر قرارداد "ساعت صفر" که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص گفت: قرارداد ساعت صفر وی را عصبی و خسته کرده و بر سلامت روانی‌اش تاثیر گذاشته است.

وی افزود: برنامه هفتگی کار در عصر یکشنبه ارسال می‌شود و امکان تغییر آن در طول روزهای بعد ممکن است. بنابراین او هرگز قدرت برنامه‌ریزی کاری نداشته و  هر لحظه را با اضطراب کار، می‌گذراند.

یکی ار پارک‌های بریتانیا که کارگران را با قرار داد ساعت صفر استخدام می‌کند

این کارگر افزود: در برخی از مواقع مجبور به کار تمام وقت است و تنها برای چند ساعت حقوق دریافت می‌کند.

اگر هوا ناگهان تغییر کند، کارگران پارک نیز به خانه فرستاده خواهند شد.

او گفت: گاهی اوقات تمام روز رابه ازای یک ساعت دریافتی کار می‌کند که  هزینه اتوبوس وی تا سر کار را نیز پوشش نمی‌دهد. اما قرارداد جدید وی بیشتر به یک کار تمام وقت تبدیل شده و توان پس‌انداز را برایش فراهم آورده است.

کاترین چپمن، مدیر بنیاد "حقوق و دستمزد" در این خصوص گفت: طرح جدید "حداقل دستمزد" بیش از یک میلیارد پوند را وارد زندگی بیش از 200 هزار کارگر کرده است.

وی افزود: فقدان امنیت و بی‌ثباتی ساعات کاری باعث شده تا میلیون‌ها خانواده با تقلا خود را حفظ کنند.

براساس  آمار  این  موسسه، بیش از 5 میلیون کارگر بریتانیایی درآمدی کمتر از حداقل هزینه‌های زندگی در بریتانیا را داشته و ناامنی کاری را تجربه می‌کنند. در این میان  2 میلیون نفر از آنها پدر و مادر هستند.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قرارداد ساعت صفر دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت کاری ادارات کردستان در ایام شب قدر

عبدالله رشیدی پور اظهار کرد: به استناد تصویب‌نامه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ هیأت محترم وزیران، به منظور بهره‌مندی کارکنان محترم ادارات استان از برکات شب‌های قدر به آگاهی می‌رساند ساعت شروع به کار تمامی دستگاه‌های اجرایی سطح استان (به استثنای دستگاه‌های امدادی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، پلیس، اورژانس، مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و واحد‌های شیفتی که طبق روال مسئول خدمات‌رسانی هستند) با تاخیر خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان افزود: برهمین اساس با موافقت استاندار محترم کردستان ساعات کار ادارات در روز‌های ۱۹، ۲۳ و (همچنین ۲۷ ماه مبارک رمضان با عنایت به اینکه شب ۲۷ ماه مبارک رمضان به اعتقاد اکثر مردم شریف استان نیز جزء لیالی قدر می‌باشد ) برابر با روز‌های شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۱، چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ و روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ساعت ۹ صبح اعلام می‌گردد. 

لازم به ذکر است روز‌های ۲۱ و ۲۵ رمضان که ایام قدر هستند، در تقویم رسمی جزء ایام تعطیل است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ساعت کاری ادارات کردستان در ایام شب قدر
  • اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون شب‌های قدر در یزد
  • اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون در شب‌های قدر
  • تغییر ساعت کاری ادارات بروجرد
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • افزایش ساعت کاری مترو تهران در شب‌های قدر
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • رابطه مستقیم الگوی منعطف بافرزندآوری و افزایش جمعیت/ الگوی کاری بانوان مشابه مردان است+ فیلم
  • صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟