Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-20@03:21:03 GMT

حمله به دو نفت‌کش در دریای عمان واقعیت دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۴۷۷۹

حمله به دو نفت‌کش در دریای عمان واقعیت دارد؟

منابع خبری از وقوع دو انفجار مهیب در داخل دریای عمان خبر دادند.شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرد که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده است.

این منابع تأکید کردند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند و این صداهای انفجار، ناشی از این حمله بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العالم به نقل از منابع محلی پاکستان نیز گزارش داد که این منابع نیز صدای این انفجارها را شنیده‌اند.به گفته منابع پاکستانی، دو نفت‌کش مذکور، اعلام کردند که در دریای عمان مورد حمله قرار گرفته‌اند و درخواست کمک دارند.

خبرگزاری «یونیوز» هم گزارش داد که خدمه‌های این دو نفت‌کش، از بندرگاههای پاکستان و عمان درخواست کمک کرده‌اند.تا لحظه تنظیم خبر، جزئیات بیشتری درباره این حمله یا انفجارها و نفت‌کشها منتشر نشده است.

23231

کد خبر 1269464

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نفت قیمت نفت کاهش تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: کشتی بهشاد ایران از بیم حمله اسرائیل دریای سرخ را ترک کرد

آفتاب‌‌نیوز :

یورونیوز نوشت: بر اساس داده‌های ردیابی گردآوری شده توسط بلومبرگ، «بهشاد» که ایران آن را یک کشتی «اطلاعاتی و لجستیکی» می‌نامد، در روز ۴ آوریل (۱۶ فروردین) موقعیت خود را در نزدیکی سواحل یمن ترک و سپس پخش سامانه شناسایی خود را خاموش کرد تا اینکه در اوایل روز پنجشنبه ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) دوباره در نزدیکی تنگه هرمز ظاهر شد. این نشان می‌دهد که «بهشاد «اواخر پنجشنبه به بندرعباس می‌رسد.

به نوشته بلومبرگ، «بهشاد» یکی از منافع مهم ایران در منطقه دریای سرخ است.

این کشتی ماموریت رسمی آن مبارزه با دزدی دریایی است.

همچنین ادعا شده که در اوایل سال جاری به دلیل نقش ادعایی آن در حمایت اطلاعاتی از عملیات حوثی‌ها، مورد حمله سایبری آمریکا قرار گرفت.

استقرار مجدد «بهشاد» چند روز پس از حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق در روز یکم آوریل (۱۳ فروردین) انجام شد.

تهران در آخر هفته گذشته با یک حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه به اسرائیل پاسخ داد و اکنون می‌گوید برای حمله تلافی‌جویانه اسرائیل آمادگی دارد.

ایالات متحده خواهان خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها است.

به نوشته یورونیوز؛ «بهشاد» برای جایگزینی کشتی دیگری به نام ساویز در آنجا مستقر شده بود که در سال ۲۰۲۱ در جریان یک تنش دیگر بین ایران و اسرائیل با مین‌های دریایی آهنربایی آسیب دید و به ایران بازگردانده شد.

هفته‌نامه فرانسوی لکسپرس در گزارشی که در ماه مارس منتشر کرد ادعا کرد که «بهشاد» کشتی متعلق به سپاه پاسداران است که با ظاهری تجاری، از سال ۲۰۲۱ در نقطه‌ای در دریای سرخ ثابت مانده و در هدایت حملات موشکی حوثی‌ها نقش داشته است.

لکسپرس نوشت آمریکا پیش از این قصد داشته «بهشاد» را که دارای تجهیزات اطلاعاتی الکترونیکی برای شناسایی موقعیت کشتی‌هاست و نیروی دریایی ارتش ایران از آن مراقبت می‌کند، منهدم کند، اما بنا به ملاحظاتی، از جمله هشدار و تهدید نیرو‌های نظامی ایران از این کار صرف نظر کرده است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در عراق +فیلم
  • منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • بلومبرگ: کشتی بهشاد ایران از بیم حمله اسرائیل دریای سرخ را ترک کرد
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است