Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:15:21 GMT

2 هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر مصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۴۸۶۹

2 هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر مصوب شد

به گزارش ایرنا هادی قوامی روز پنجشنبه در آئین افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر در خراسان شمالی اظهار داشت: یک درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز برای زنجیره تولید گوشت قرمز منظور شده است که این امر به رونق تولید کمک می کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بر حمایت از تولید کننده های عشایری تاکید کرد و گفت: خانوارهای عشایری بخشی از نیاز کشور در تامین گوشت قرمز و فراورده های لبنی را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در تحریم های اقتصادی عشایر نقش تاثیرگداری در اقتصاد کشور دارند که این قشر زحمتکش باید برای پایداری در تولید مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

قوامی با بیان اینکه خانوارهای عشایری در تامین امنیت مرزها نقش مهمی را ایفا می کنند افزود: عشایر در جای جای ایران اسلامی از مرزها محافظت کرده اند که سال ها این وظیفه را به خوبی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه ۱.۵ درصد جمعیت کشور عشایری هستند اظهار داشت: ۲۵ درصد تولید پروتئین در سطح کشور توسط خانوارهای عشایری تولید می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۵ درصد صنایع دستی سطح کشور نیز توسط این خانوارها تولید می شود که از تنوع زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرستان اسفراین نقش زیادی در اقتصاد مقاومتی دارد افزود: در واحد آذین فورج این شهرستان ۴۰۰ قطعه برای صنایع کشور تولید می شود و همچنین فولاد اسفراین نیز نقش مهمی در تولید دارد که طرح تکمیلی آن امسال به بهره برداری می‌رسد.

قوامی در خصوص سد بیدواز نیز گفت: الان طرح علاج بخشی این سد در دست پیگیری است و امسال به دلیل سیلاب‌ها و مشکلاتی که ایجاد شده بود ۲۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره نشد.

وی در خصوص راه آهن نقاب - اسفراین نیز اظهار داشت: از این طرح ۱۰ کیلومتر باقی مانده است که اگر این پروژه ریلی اجرا شود هفت ساعت و نیم مسیر کوتاه خواهد شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ریالی شد.

۷۱۸۵/‏۳۰۰۷/‏‬ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی خراسان شمالی عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است

علی تیرگیر، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد آموزش و پرورش این است که فضای آموزشی و یادگیری دانش‌آموزان با کیفیت باشد.

وی با بیان این که در برخی نقاط کشور مدارس کانکسی وجود دارد؛ افزود: ما در تلاشیم مدارس کانکسی و کپری که شرایط مناسب فضای آموزشی را ندارند به یک محیط آموزشی ایمن و با کیفیت تبدیل کنیم.

او ادامه داد: اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری وزیر آموزش و پرورش توجه ویژه به بهسازی، مقاوم‌سازی و احداث مدارس در مناطق کم برخوردار و عشایری داشته‌اند.

تیرگیر با بیان این که در دو سال گذشته برخی از مدارس عشایری و مرزی را بازسازی نوسازی و احداث کرده‌ایم، اظهار کرد: ما برخی از مدارس کانکسی را به مدارس ثابت تبدیل کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ رو داریم که تعدادی از این مدارس کانکسی هستند. در تلاشیم کانکس‌ها جمع آوری شده و یا به کانکس‌های با کیفیت تبدیل شوند.

گفتنی است که.

 در مهر پارسال ۵۰ هزار کلاس در مناطق روستایی و کم برخوردار در طرح شهید عجمیان ساخته شد و بیش از ۳.۵ میلیون متر مربع فضای مدرسه نیز ساخته‌ شده است. در پویش همه حاضر ۱۵۰۰ میلیارد توسط ۱۸ نهاد جمع آوری و به دست دانش آموزان رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن «لایحه اصلاح مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی
  • ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی تخصیص یافت
  • مسافران همیشه طبیعت را دریابیم
  • زندگی آرام عشایری جای خود را به زندگی روستایی و شهری می دهد!
  • ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است