Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان گفت: فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری تنها در انتظار منابع اعتباری است. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیخسرو چنگلوایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی که در دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه کشاورزی 27 هزار بهره‌بردار فعالیت دارند که به عبارتی 1 میلیون نفر مستقیم و 500 هزار نفر غیرمستقیم از این طریق ارتزاق دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که سالانه بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات محصولات کشاورزی استان خوزستان است، بیان کرد: 128 نوع محصول در سطح استان کشت می‌شود. تولیدات استان بیش از 16 میلیون تن با برخورداری از انواع محصولات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان عنوان کرد: به امید خدا برای هشتمین سال متولی رتبه نخست تولید محصول کشاورزی گندم در سطح کشور را امسال کسب می‌کنیم. 10 درصد از کل تولیدات شیلات در خوزستان است.

وی گفت: از مجموع 6 میلیارد تومان صادرات محصولات کشاورزی، 1 میلیارد و 47 میلیون تومان از صادرات از طریق استان خوزستان انجام می‌شود. مهم‌تر از تولید محصول کشاورزی، استمرار و پیوسته بودن آن است.

چنگلوایی با بیان این‌که از جمله دلایل پایداری تولید محصولات، خدمات بخش کشاورزی و طرح 550 هزار هکتاری رهبرمعظم انقلاب است، اظهار داشت: فاز دوم این طرح تنها در انتظار منابع اعتباری است تا همانند فاز نخست کمک کننده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به این‌که سال گذشته در سه نوبت دچار سیل شدیم، اظهار داشت: چندین هزار هکتار در سطح استان دچار خسارت شدند و علی‌رغم خسارت اما خوشبختانه با تلاش کشاورزان، نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه به مقدار 167 هزار تن بیش از سال گذشته خریداری شده است.

سیل ‌140 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی حمیدیه وارد کردخسارت سیل در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری 250 میلیارد تومان برآورد شدهمدان| منزلت کشاورزی به عنوان شغلی مقدس برای جوانان تبیین شود

وی با اشاره به این‌که در سیل اخیر 350 هزار رأس دام جابجا شد، بیان کرد: 25 هزار تن علوفه بین دامدارانی که که دام‌های آنها براثر سیل جابجا شده بود، توزیع شد. 160 هزار هکتار از آب سیل تخلیه شده که بیش از 60 هزار هکتار آن آماده کشت است. 57 میلیارد تومان از محل بیمه بابت سیل آذر، بهمن و بخشی از فروردین سال جاری پرداخت شد.

چنگلوایی با بیان این‌که هیچگونه محدودیتی در زمینه کشت تابستانه وجود ندارد، تأکید کرد: به دنبال کشت تابستانه در 432 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان هستیم. در مقایسه امسال با قبل از انقلاب می‌توان به افزایش راه جمعیت روستایی از 10 به 88 درصد و روستاهای برخوردار از آب از 258 مورد به 2 هزار و 380 روستا اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی مدیر و جمعی از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز دیدار کردند.

انتهای پیام/ ت

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت خدمات لایروبی صبا سازمان آب و برق خوزستان گفت: با هدف رسوب زدایی و پاکسازی رودخانه کارون بخش دوم عملیات لایروبی رودخانه کارون در دستور کار قرار گرفت.

عادل سواری افزود: در اجرای این طرح   رودخانه کارون بزرگ اهواز حد فاصل پل غدیر تا پل سلمان فارسی لایروبی و رسوب زدایی شد.

وی ادامه داد: عملیات لایروبی رودخانه کارون توسط دستگاه لایروب کاترساکشن ۳۸۰۰ جهاد بهمنشیر ۲ انجام شد.

رودخانه کارون دارای ۹۵۰ کیلومتر می‌باشد که در مسیر خود از شهر اهواز عبور می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • لغو دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۵ در اهواز+فیلم
  • مادران همچنان در انتظار قرعه کشی خودروی طرح جوانی جمعیت