Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 1 MB

256256

کد خبر 1269446.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گرمایش جهانی مرغ و تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای شدید موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض دماهای داغ‌تر در مدت زمان کوتاهی چگونه می‌تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد و التهاب را تحریک کند.

این اثرات می‌تواند بدن را در برابر عفونت‌ها آسیب پذیرتر کند و پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی را تسریع کند.

این تحقیق بر خطرات بالقوه قرار گرفتن در معرض گرما با ادامه افزایش دمای جهانی تاکید دارد.

دکتر «دانیل دبلیو ریگز»، سرپرست تیم تحقیق و استادیار پزشکی در مؤسسه محیط زیست کریستینا لی براون دانشگاه لوئیزویل کنتاکی، گفت: «ما در مطالعه خود، از اندازه‌گیری‌های جایگزین گرما در رابطه با نشانگرهای متعدد التهاب و پاسخ ایمنی در بدن برای بررسی اثرات کوتاه‌مدت قرار گرفتن در معرض گرما و ایجاد تصویر کامل‌تری از تأثیر آن بر سلامتی استفاده کردیم.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های خون شرکت‌کنندگان را برای تجزیه و تحلیل عملکرد سیستم ایمنی و چگونگی تأثیر آن توسط گرما بررسی کردند.

اثرات قرار گرفتن در معرض گرما شامل دما، دمای مؤثر خالص (با در نظر گرفتن رطوبت نسبی، دمای هوا و سرعت باد) و شاخص جهانی آب و هوای گرمایی (UTCI) بود.

یافته‌ها افزایش نشانگرهای التهابی را به ازای هر ۵ درجه افزایش UTCI نشان می‌دهد.

این نشانگرها شامل افزایش سلول‌های ایمنی درگیر در التهاب، مانند مونوسیت‌ها و ائوزینوفیل‌ها، و همچنین افزایش برخی سایتوکین‌های پیش‌التهابی، پروتئین‌هایی بود که التهاب را در بدن افزایش می‌دهند.

همچنین کاهش سلول‌های B مشاهده شد. این سلول‌ها به سیستم ایمنی کمک می‌کند تا عوامل بیماری زا مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها را شناسایی کرده و با آنها مبارزه کند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که افزایش التهاب و کاهش عملکرد سیستم ایمنی به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما ممکن است حساسیت به عفونت‌ها را افزایش دهد و بیماری‌های قلبی عروقی را بدتر کند.

برای ایمن ماندن در هوای گرم، در ساعات اوج گرما از آفتاب دوری کنید، هیدراته بمانید و از محافظ آفتاب استفاده کنید.

کد خبر 6078357

دیگر خبرها

  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت
  • افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید
  • ارائه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
  • ارایه خدمات بانکی به افراد بالای ۶۵ سال بدون صف در بانک ملت
  • وضعیت هوای مازندران در هفته جاری
  • گرمای شدید موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود