Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتابخانه عمومی «قلم چی ۱» در پی تکمیل ساخت و تجهیز با مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع در روستای سوره خرمشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، کتابخانه عمومی «قلم چی ۱» با مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در روستای سوره خرمشهر افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«منصور کوهی رستمی»، در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی «قلم چی ۱»، اظهار کرد: این کتابخانه در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و ۲۸۰ متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال با مشارکت بنیاد علمی قلم چی ساخته شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، تصریح کرد: این کتابخانه با ظرفیت ۱۵ هزار جلد کتاب شامل بخش ‌های مخزن، سالن ‌های مطالعه ویژه برادران و خواهران و بخش کودک و نوجوان است.

 

وی اضافه کرد: ۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از اعتبار هزینه شده برای ساخت این کتابخانه از محل اعتبارات تملک دارایی و ۲ درصد نفت و یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال نیز از سوی بنیاد قلم چی هزینه شده است.

 

کوهی رستمی، با بیان اینکه انجام پروژه قلم چی، تامین هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را توسط بنیاد در برداشته، افزود: پروژه تجهیز کتابخانه عمومی قلم چی ۱، دارای امکاناتی از قبیل میز، صندلی، قفسه و سایر ملزومات کتابخانه ای است.

 

وی با بیان اینکه این ششمین کتابخانه عمومی خرمشهر است که راه اندازی می شود، ابراز کرد: در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ نفر عضو کتابخانه های عمومی خرمشهر هستند و ۹۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی خرمشهر نگهداری می شود.

 

روستای سوره خرمشهر جمعیتی بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ نفر دارد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خبرگزاری شبستان اردبیل استان بوشهر وهابیت نیروی انتظامی فارس بیرجند اشتری حسین اشتری فرمانده ناجا کتابخانه قلم چی خرمشهر افتتاح کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای محمدرضا هراتی درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است. در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

بیش از ۳ هزار و هشتصد کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که حدود ۱۲ میلیون نفر در آن عضویت دارند.

همچنین افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته است.

در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد.

سیدحسین قریشی گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا