Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه تبریز- بازرگان مهم‌ترین پروژه راهسازی استان آذربایجان شرقی به شمار می رود و قطعه اول این آزادراه دو ماه پس از شروع فعالیت، ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان آذربایجان شرقی و در حاشیه بازدید از قطعه اول آزادراه تبریز-بازرگان گفت: از چهار محور آزادراهی در دست ساخت استان آذربایجان شرقی، مهم‌ترین آن‌ها محور تبریز- بازرگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: احداث قطعه یک این آزادراه که با طول ۶۶ کیلومتر تبریز را به مرند متصل می‌کند، آغاز شد و امسال ساخت قطعه دیگری به طول ۷۰ کیلومتر در منطقه بازرگان شروع شد.

اسلامی با اشاره به مذاکره برای آغاز به کار سایر قطعات پروژه گفت: پروژه احداث این مجموعه ۲۵۰ کیلومتری با شروع فعالیت کارگاهی در قطعه سوم، تماما فعال خواهد بود. برای این قطعه نیز در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم و این مذاکرات به زودی به قرارداد منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آزادراه مرز بازرگان را به تبریز و سپس تهران متصل و کریدور شرقی-غربی کشور را تکمیل می‌کند، افزود: پیمانکار با کفایتی انتخاب شده و در مدت دو ماه گذشته که فعالیت آغاز شده، احداث این آزادراه ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مطمئن هستیم می‌توانیم تا هفته دولت سال آینده، بخشی از این آزادراه را که ترافیک سنگینی هم دارد به روی ترافیک باز کنیم تا این مسیر بین‌المللی از راه مناسب برخوردار شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه‌های تبریز- ارومیه و مراغه-هشترود نیز پروژه‌های فعالی هستند، گفت: اتصال این راه‌ها به کنارگذر تبریز، کمک می‌کند که سه کریدور در کشور تکمیل شده و پایتخت از طریق آزادراه به شمال عراق و منطقه کردستان متصل شود.

اسلامی سپس با اشاره به قطار میانه-تبریز، این خط آهن را یکی از پروژه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: اگرچه ساخت این پروژه طولانی شد، اما موانع اصلی تکمیل آن برطرف شده است.

این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به اهمیتی که دولت تدبیر و امید برای راه آهن قائل است، گفت: تبریز یکی از پنج مرکز استانی است که برای اتصال راه آهن دارای اولویت است.

وی ادامه داد: ان‌شاالله قبل از پایان سال، شاهد بهره‌برداری راه آهن میانه- تبریز خواهیم بود. این پروژه شامل احداث پل‌های بزرگ است که دیروز شاهد نصب آن‌ها بودیم و این فرآیند ادامه دارد. اکنون کار تا بستان آباد پیشرفت خوبی داشت. با تکمیل ایستگاه‌ها و احداث باقی مسیر به سمت سراب و اردبیل، شاهد یک مسیر ترانزیتی جدید خواهیم بود.

اسلامی بر لزوم همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی کشور برای تسریع در روند احداث راه، گفت: یکی از معضلات موجود، وجود معارضات در مسیر، مانند لوله‌های آب، گاز، تیر برق و ... است. از دستگاه‌ها تقاضا داریم برای رفع این معارضات همکاری کنند. بسیاری از توقف‌ها در پروژه‌ها به خاطر معارض ملکی و زیربنایی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به حجم پروژه‌های راهسازی کشور اشاره کرد و افزود: در کشور بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه راه در دست اجرا داریم، اما حجم اعتبار سالیانه شش هزار میلیارد تومان است. تمام سعی ما این است که از ظرفیت تهاتر، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ... استفاده کنیم و ر‌اندمان کار را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در سال جاری و در سال آینده، حدود ۵۰۰ کیلومتر آزادراه افتتاح خواهیم کرد. همه پروژه‌های آزادراهی فعال هستند و دستکم دو شیفت در کارگاه‌ها کار می‌کنند. مطمئنیم که تا پایان دولت دوازدهم، می‌توانیم آزادراه‌های فعال کشور را از ۲۴۰۰ کیلومتر، به ۳۰۰۰ کیلومتر برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر راه شهرسازی پروژه راه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان

اکبر محمدی در بازید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و در نشست با رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: با پیگیری‌های استاندارد کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از مراکز تخصصی قلب، سرطان، پیوند استخوان در استان کردستان هستیم.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود در این زمینه در سطح استان خواهیم بود و در برنامه‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدی در این زمینه برداریم.

راه اندازی ۸ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: در حوزه آموزشی ۸ رشته جدید به دانشگاه اضافه شده که شامل رشته‌های دستیار عفونی، ارولوژی، phD پژوهشی پزشکی سلولی مولکولی و نیز احداث دانشکده داروسازی و فناوری‌های نوین است.

فریدون عبدالملکی گفت: کلنگ زنی ۲ بیمارستان به مطالبه عمومی تبدیل شده است که امیدواریم با همکاری مدیران استانی هرچه سریعتر ساخت این دو پروژه به تمام شود و به چرخه ارائه خدمات وارد شود.

وی افزود: فراهم کردن انبار‌هایی برای بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام، دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین تامین ملزومات آزمایشگاهی از جمله نیازمندی‌های ما در حوزه غذا و دارو است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان به ارائه خدمات به مردم در ۱۶ بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان سیار اشاره کرد و گفت: بیمارستان سیار برای موارد غیر مترقبه است که نیاز به تکمیل تجهیزات پزشکی و تکمیل محلی برای نگهداری آن داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دستورات رئیس جمهور برای حل برخی مسائل اولویت‌دار استان سمنان مورد پیگیری قرار گرفت
  • نشست حل مساله در استان سمنان برگزار شد
  • نشست حل مسئله در استان سمنان برگزار شد
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • ۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • ۲ پروژه در دامغان افتتاح می‌شود
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز
  • افتتاح ۲۸۸ پروژه کشاورزی در دولت سیزدهم