Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه ترویج هنر اسلامی نباید فقط محدود به ایران باشد، بلکه باید برای کل دنیا برنامه داشته باشیم، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم از جوانان جهان اسلام در کنار دانشجویان و اساتید ایرانی جذب کنیم. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، منصور غلامی صبح امروز در چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، هنر اسلامی را موجب تعمیق نگاه منبعث از معرفت اسلامی و بینش اسلامی نسبت به جهان دانست و اظهار داشت: هنر عامل ارتقای اندیشه‌های اسلامی در مسیر تعالی انسان است و باید در این مسیر مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنر اسلامی در واقع هنر تراوشات اعتلای روح انسان در عالم حیات است افزود: اگر هنر در مسیر درست اعتلا قرار گیرد، هم برای زندگی دنیوی مردم آثار پربرکتی دارد و هم در مسیر شناخت بیشتر و تعمیق باورهای دینی اثرگذار است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، راه‌های ترویج هنر اسلامی را استفاده از هنرمندان موجود و تعلیم و تربیت هنرمندان در این حوزه دانست و گفت: تربیت هنرمندان در قدیم در قالب «استاد ـ شاگردی» صورت می‌گرفت ولی امروز تربیت هنرمندان آکادمیک شده و ظرافت‌های ویژه‌ای دارد که باید محیط لازم را برای تربیت این هنرمندان فراهم کرد. لذا باید فناوری‌های به روز در این زمینه به خدمت گرفته شود.

اوحدی: بودجه سازمان از چهار به دو درصد از درآمد شهرداری رسید / "هنر برای همه" راهی برای مبارزه با لاکچری‌هاعجیب‌ترین وسایل حراج‌شده از اموال هنرمندان مشهور/ از شعرهای یواشکی تا چند تار مو + تصاویرپرداخت تسهیلات 140 میلیاردریالی به هنرمندان صنایع دستی گلستان؛ 10 اثر مهر اصالت گرفتندآمار فروش تماشاخانه‌های اداره کل هنرهای نمایشی تا جمعه 17 خرداد

وی با تاکید بر اینکه ترویج هنر اسلامی نباید فقط محدود به ایران باشد، بلکه باید برای کل دنیا برنامه داشته باشیم، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم از جوانان جهان اسلام در کنار دانشجویان و اساتید ایرانی جذب کنیم، ارتباط بین هنردوستان و هنرمندان جهان اسلام را تقویت کرده و فواصل را کمتر و کمتر کنیم.

منصور غلامی با بیان اینکه علاقمندیم از کشورهای مختف به ویژه اسلامی برای قرابت فرهنگی و توسعه هنرهای اسلامی در جهان، دانشجو بپذیریم، گفت: برای استمرار این حرکت باید ارتباطات عمیق علمی و پژوهشی در این حوزه شکل بگیرد.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اوقات فراغت باید جوانان را در مسیر درست و صحیح قرار دهد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در اولین جلسه‌ ستاد ساماندهی امور جوانان استان، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام‌ معظم‌ رهبری باید با نگاه همه شمول تمام جوانان را مورد توجه قرار دهیم چراکه آن‌ها فرزندان راستین ایران اسلامی هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه واژه‌ پر معنای جوان باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد که یکی از آن ابعاد، امر مهم ازدواج و فرزندآوری است، افزود: ذات جوانان ایرانی موحد، خداجو و دلبسته‌ی اهل‌بیت (ع) و انقلاب‌ اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اوقات فراغت باید جوانان و نوجوانان را در مسیر درست و صحیح قرار دهد، بیان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان باید با استفاده از ظرفیت اردوگاه‌های فرهنگی و اماکن ورزشی در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: سرنوشت و آینده کشور در دست جوانان است و باید در برنامه‌ریزی‌ها با استفاده از تمام ظرفیت‌ها جوانان را در مسیر ارزش‌ها، رشد و تعالی قرار دهیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه جوانان، پیروزی انقلاب‌اسلامی را رقم زدند و جنگ تحمیلی را مدیریت کردند و کشور را به بالندگی رساندند، گفت: از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در بطن کار ساماندهی امور جوانان باید استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی ازدواج آسان برای رفع سختگیری در امر ازدواج جوانان باید در جامعه به طور گسترده انجام شود.

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران با سرو قلیان اکسیژن
  • ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تربیت هنرمند در گام دوم انقلاب
  • طرح‌های اوقات فراغت باید جوانان را در مسیر درست و صحیح قرار دهد