Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با وجود محدودیت منابع آبی در سطح کشور می بایست نسبت به جلوگیری از هدر رفت این منابع مهم و استراتژیک و همچنین پیشگیری از مشکل آلودگی آن اهتمام داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، علی درویش پور ضمن بازدید از شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: مساله تخصیص منابع آبی و افزایش سهم استان البرز از سد طالقان و سد کرج یکی از اولویت های مورد تاکید استاندار است که می بایست با پیگیری های مستمرو مجدانه این امر مهم به نتیجه مطلوب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود محدودیت منابع آبی در سطح کشور می بایست نسبت به جلوگیری از هدر رفت این منابع مهم و استراتژیک و همچنین پیشگیری از مشکل آلودگی آن اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر با سیاست های اعمال شده توسط  دولت تدبیر و امید در بحث منابع آبی تجدید پذیر اقدامات قابل ملاحظه ای صورت گرفته است.

درویش پور گفت: توجه ویژه به مدیریت منابع آبی  لازمه  رشد و شکوفایی استان است چراکه منابع آب به عنوان یکی از اساسی ترین و کلیدی ترین ارکان توسعه پایدار محسوب می شود.   

این مسئول با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف آب در البرز ضرورت دارد، گفت: برنامه ریزی های خلاقانه در امر فرهنگسازی مصرف بهینه آب باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان عنوان کرد: باید قدردان اقدامات و تلاش های موجدانه پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان در مواجه با سیل اخیر در فروردین ماه، باشیم که جای امید است با همین روند، خدمت رسانی در راستای رضایتمندی شهروندان صورت پذیرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان البرز اصلاح الگوی مصرف توسعه پایدار خدمت رسانی شرکت آب و فاضلاب قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت

روسیه واردات بنزین از بلاروس را در مارس افزایش داده است تا کمبود احتمالی در بازار داخلی به دلیل تعمیرات برنامه ریزی نشده پالایشگاه‌های روسیه پس از حملات پهپادهای اوکراین را رفع کند.

به گزارش ایسنا، روسیه معمولا صادرکننده بزرگ سوخت و تامین کننده بازارهای بین‌المللی است، اما اختلال در فعالیت پالایشگاه‌های نفت، شرکت‌های نفتی روسیه را مجبور به واردات کرده است.

پس از حملات مکرر پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه‌های روسیه از ابتدای سال، روسیه صادرات بنزین را از اول مارس ممنوع کرد تا بتواند سوخت کافی برای بازار داخلی خود تامین کند.

روسیه معمولا سوخت بسیار اندکی از بلاروس وارد می‌کند، اما در فاصله اوت تا اکتبر سال گذشته، پس از این که با کمبود سوخت و افزایش سریع قیمت بنزین مواجه شد، به واردات از همسایه خود روی آورد.

منابع آگاه به رویترز گفتند: روسیه امسال، دوباره واردات بنزین از بلاروس را افزایش داده است و میزان وارداتش در نیمه اول مارس، به حدود ۳۰۰۰ تن رسیده است. روسیه در فوریه، ۵۹۰ تن وارد کرد، در حالی که در ژانویه هیچ وارداتی از بلاروس انجام نشد.

دو منبع صنعتی که مایل نبودند نامشان فاش شود، اظهار کردند: بحث درباره واردات بیشتر بین دولت‌ها و شرکت‌های نفتی در حال انجام است. یکی از این منابع آگاه گفت: مذاکرات دشوار بود زیرا بلاروس، صادرات سوخت خود را به بازارهای بین‌المللی، در اولویت قرار داده است. دیگری اظهار کرد: میزان نیاز روسیه به واردات، به زمان تعمیرات پالایشگاه بستگی دارد.

منابع صنعتی گفتند که شرکت‌های نفتی روسیه می‌توانند در ازای دریافت فرآورده های نفتی اضافی برای عرضه به روسیه، عرضه نفت به پالایشگاه‌های بلاروس را افزایش دهند.

بلاروس عموما تحت قراردادهای ترانزیتی بلندمدت بین دولتی، محصولات نفتی خود را از طریق بنادر روسیه در دریای بالتیک، به بازارهای بین‌المللی صادر می‌کند.

بلاروس دو پالایشگاه نفت دارد که یکی، پالایشگاه نفت نفتان در نووپولوتسک و دیگری پالایشگاه نفت موزیر است. ظرفیت تولید سالانه هر کدام از این دو پالایشگاه، ۱۲ میلیون تن (۲۳۰ هزار بشکه در روز) است اما معمولا با ظرفیت پایینتری کار می‌کنند و هر کدام حدود ۹ میلیون تن نفت در سال (حدود ۱۸۰ هزار بشکه در روز) پالایش می‌کنند. هنوز معلوم نیست که بلاروس چه میزان می‌تواند تولید را افزایش دهد و منابع صنعتی گفته اند محدودیت‌های فنی وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، پالایشگاه‌های بلاروس عمدتا از نفت روسیه به عنوان خوراک استفاده می‌کنند، در حالی که شرکت‌های نفتی روسی که زیرمجموعه‌های بلاروسی دارند، برای تامین جایگاه‌های سوخت بلاروس خود، از این پالایشگاه‌ها بنزین می‌خرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش واردات بنزین روسیه از بلاروس
  • باران به داد سدها رسید/ ۲۲ سد بیش از ۵۰ درصد آب دارد
  • افزایش ۱.۶ درصدی حجم آب پشت سد های آذربایجان غربی
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است
  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید
  • آخرین وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • سرنوشت عجیب بیوه امیرکبیر؛ تن دادن به ازدواج با سه مرد دربار!     
  • چهار سد در کردستان سرریز شدند