Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:00:21 GMT

پایگاه دوم فوریت های پزشکی خلخال راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۵۳۳۳

پایگاه دوم فوریت های پزشکی خلخال راه اندازی شد

به گزارش ایرنا، رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال روز پنجشنبه گفت: برای راه اندازی پایگاه دوم فوریت های پزشکی در منطقه قاضیلر و بهسازی ساختمان قدیم درمانگاه و تجهیز آن در منطقه جنوب غربی این شهر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

دکتر علی اکبر شکارچی افزود: پیش از این زمانی که ماموران تنها پایگاه فوریت های پزشکی خلخال در حال انجام ماموریت بودند رسیدگی به بیماران اورژانسی دیگر بطور همزمان امکان پذیر نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر با راه اندازی این پایگاه امکان رسیدگی به وضعیت چند بیمار در چند نقطه شهر و نیز انتقال سریع مصدومان حوادث احتمالی رانندگی جاده اردبیل - سرچم از طریق اعزام ماموران پایگاه قاضیلر با دسترسی آسان فراهم شده است.

وی با قدردانی از تلاش و پیگیری نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس در تهیه یک دستگاه خودرو آمبولانس کمک دار پیشرفته آلمانی برای استفاده در پایگاه دوم فوریت های پزشکی این شهر افزود: برای خرید این آمبولانس از نوع ۲ دیفرانسیل و قابل حرکت در راه های کوهستانی و صعب العبور منطقه بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او با بیان اینکه با راه اندازی سیستم اتوماسیون و نصب جی پی اس برروی آمبولانس ها کار تعقیب و بررسی نحوه رسیدگی به بیماران اورژانسی بهتر از قبل شده، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ درصد از کار راه اندازی سیستم بی سیم در فوریت های پزشکی با خرید تجهیزات مورد نیاز انجام شده و بزودی این سیستم فعال می شود.

او گفت: امسال پایگاه فوریت های پزشکی خلخال ۳۶۶ مورد ماموریت داخل شهری و ۷۶ مورد ماموریت حوادث ترافیکی و جاده ای را با بکارگیری ۱۱ دستگاه آمبولانس با موفقیت انجام داده است.

دکتر بشیر خالقی، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش دکتر فریدون نوری رییس وقت بهداری خلخال در دهه ۵۰ برای راه اندازی درمانگاه قاضیلر افزود: فراهم کردم زمینه ارتقای سلامت مردم از افتخارات نظام سلامت کشور است.

او راه اندازی جایگاه سوخت بنزین در ابتدای راه خلخال به سرچم و اردبیل و تکمیل پروژه کمربندی خلخال را برای حل مشکل ترافیکی منطقه قاضیلر از جمله درخواست های بحق این منطقه اعلام کرد و خواستار تلاش مسئولان در این زمینه شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز فعالیت این دانشگاه در مرز شلمچه برای ارائه خدمات در اربعین حسینی(ع) از نیمه مرداد خبر داد و گفت: ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران فعالیت خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل ویسی در نخستین ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) دانشگاه علوم پزشکی آبادان که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی(ع)  از 15 مرداد فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با 10 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه و هواپیمای بیماربر نیز در منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد به منظور رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و موسسات همکار، نیز از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی