Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@16:25:23 GMT

درمان بیماری لایم با رژیم غذایی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۵۵۱۱

درمان بیماری لایم با رژیم غذایی

رژیم غذایی برای درمان بیماری لایم
بیماری لایم (Lyme Disease) از عفونت باکتری "بورلیا بورگدورفری" (Borrelia burgdorferi) ناشی می‌شود. این عفونت از طریق کنه پاسیاه که بسیار ریز است به انسان منتقل می‌شود.

در برخی موارد این عفونت برای سال‌ها تشخیص داده نمی‌شود، زیرا با علائمی مشابه با بیماری‌های دیگر از قبیل: سندرم خستگی مزمن، ام‌اس، زوال عقل و فیبرومیالژیا (Fibromyalgia) همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درصورتیکه این بیماری تشخیص داده نشود، بیمار دچار احساس خستگی، بیماری‌های خودایمنی و دیگر عوارضی می‌شود که سیستم عصبی، ایمنی و گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محققان آمریکایی در بررسی‌های خود به روشی آسان برای تسریع روند بهبود بیماری لایم دست پیدا کردند و آن رژیم غذایی کتوژنیک است. به گفته محققان این نوع رژیم غذایی توانایی بدن را برای مقابله با بیماری لایم تقویت می‌کند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: در بررسی‌های انجام شده روی بیماران سراسر جهان مشخص شد این نوع رژیم غذایی موثرترین روش برای مقابله با این بیماری است.

محققان با بیان اینکه رژیم غذایی کتوژنیک به اختلال عملکرد میتوکندری کمک می‌کند، اظهار داشتند: این رژیم غذایی به تولید میتوکندری‌های جدید کمک می‌کند که بهبود توانایی بدن در پاکسازی طبیعی و دفع میتوکندری‌های آسیب دیده را به همراه دارد. اختلال عملکرد میتوکندری در مبتلایان به لایم موجب احساس خستگی مفرط شده و بر دیگر علائم این بیماری اثر می‌گذارد.

رژیم غذایی کتوژنیک

بررسی‌ها نشان می‌دهد از دیگر فوائد این رژیم غذایی تاثیر آن در مقابله با التهاب است. بیماری لایم با بیماری‌های خود ایمنی از قبیل: آرتریت روماتوئید به دلیل التهاب بالا مرتبط است. رژیم غذایی کتوژنیک از طریق وادار ساختن مولکول‌ها به فعال ساختن مجرا‌های ضد التهابی به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند.

تقویت متیلاسیون یا متیل‌دار کردن (فرآیند زیست شیمیایی که مجرا‌های هورمونی، التهابی و سم‌زدایی را کنترل می‌کند) از دیگر خواص این نوع رژیم غذایی است. مصرف سبزیجات با برگ‌های تیره و خانواده کلم‌ها ترکیب‌های گوگرد و اسید فولیک مورد نیاز بدن را تامین و متیلاسیون را تقویت می‌کند.

به گفته محققان سبزیجات موجود در این رژیم غذایی که حاوی کربوهیدرات و کالری پایین است از فیبر کافی برخوردارند که از باکتری‌های خوب روده و میکروبیوم‌هایی که از نقش کلیدی در تقویت سیستم ایمنی جهت مقابله با عفونت لایم برخوردارند، حمایت می‌کند.

به گزارش نشریه تخصصی مدیکال دیلی، محققان آمریکایی اظهار داشتند: لازم است تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک در کنترل بیماری لایم و دیگر بیماری‌های عفونی انجام شود.   منبع:سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رژیم غذایی حشرات کبودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ممکن است پیری را معکوس کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، برخی تغییرات در بدن با افزایش سن اجتناب ناپذیر است. با این حال، محققان هنوز در تلاشند تا به طور کامل همه تغییراتی را که اتفاق می‌افتد و معنای آنها برای سلامت بزرگسالان مسن را درک کنند.

یک مطالعه منتشر شده نشان داد که یک نوع چربی خاص با افزایش سن در بافت عضلانی شروع به ایجاد می‌کند.

محققان ابتدا لیپید را با استفاده از بافت موش شناسایی کردند و سپس نتایج مشابهی را در عضلات انسان یافتند. آنها سپس دریافتند که سطح این چربی را می‌توان از طریق ورزش در میان زنان یائسه کاهش داد.

نتایج به یکی دیگر از مزایای احتمالی ورزش و نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد این تجمع چربی اشاره دارد.

محققان مطالعه حاضر خاطرنشان می‌کنند که مطالعه لیپیدهای پیچیده (چربی‌ها) ممکن است به درک بیماری‌های مرتبط با افزایش سن و طول عمر کلی کمک کند.

برای این منظور، آنها ابتدا ده بافت مختلف را در موش‌های پیر و جوان مورد بررسی قرار دادند تا تفاوت‌های مربوط به سن در لیپیدها را درک کنند. آنها دریافتند که لیپیدهای بیشتری با افزایش سن در بیشتر بافت‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند شروع به تجمع می‌کنند. لیپیدهای اولیه ای که آنها پیدا کردند، بیس (مونوآسیل گلیسررو) فسفات (BMPs) نام داشت.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند که آیا تجمع BMP مشابهی در انسان رخ داده است یا خیر. آنها نمونه‌برداری‌های عضلانی را از مردان و زنان جوان‌تر بین ۲۰ تا ۳۰ سال و مردان و زنان مسن‌تر بین ۶۵ تا ۸۰ جمع‌آوری کردند. در حالی که بین نمونه‌های بافت عضلانی مردان و زنان تفاوت‌هایی وجود داشت، محققان متوجه تجمع BMP در شرکت‌کنندگان مسن‌تر شدند.

به گفته محققان، BMP ها در بیماری‌های مختلف از جمله بیماری مزمن کلیوی، بیماری‌های مربوط به تجمع کلسترول و بیماری‌های عروقی و برخی اختلالات متابولیک ژنتیکی تجمع می‌یابند. ممکن است مشخص شود که سطوح BMP به عنوان یک نشانگر مرجع برای پیری سالم عمل می‌کند، اما برای این کار به تحقیقات بیشتری نیاز است.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند آیا ورزش می‌تواند بر سطح BMP تأثیر بگذارد یا خیر. برای این بخش از مطالعه، محققان ۱۲ زن یائسه بین ۴۵ تا ۷۰ سال را که اضافه وزن داشتند و کمتر از سه ساعت در هفته ورزش می‌کردند، بررسی کردند.

محققان دریافتند که حتی در طول دوره مداخله کوتاه، سطوح BMP پس از مداخله ورزشی کمتر بود.

کد خبر 6085953

دیگر خبرها

  • مواد غذایی ضد التهاب
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند