Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور  ضمن اعلام اظهار داشت: امروز پنجشنبه (۲۳ خرداد ۹۸) یک فروند کشتی تانکر به نام FRONT ALTAIR با پرچم جزایر مارشال از مبدا الرویس قطر به سمت تایوان بود.

وی افزود: در ساعت هشت و پنج دقیقه (۸:۰۵) صبح، این نفتکش در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک واقع در مسیر بین المللی تردد کشتی‌ها با طول ۲۵۱ متر و محموله اتانول از ناحیه میانی بدنه شناور دچار حریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفیفی پور تصریح کرد: فرمانده کشتی پس از سانحه آتش سوزی، به خدمه اعلام ترک کشتی می‌دهد.

وی تصریح کرد: با اقدام سریع مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (Mrcc) هرمزگان مستقر در بندر شهید رجایی، تعداد ۲۳ نفر پرسنل تانکر سانحه دیده توسط شناور عبوری به نام هیوندای دوبی نجات داده شد.

وی تصریح کرد: این دریانوردان تحویل شناور ناجی اعزامی از بندر جاسک شد که به این بندر انتقال یافتند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هماهنگی با مدیریت خشکی کشتی در امارات انجام شد و نماینده کشتیرانی ایرانی و سالور (تیم امدادی) عمانی توسط آن‌ها هماهنگ شد.

عفیفی پور اظهار داشت: حدود دو ساعت بعد و در ساعت ۹:۵۰شناور تانکر KOKUKA COURAGEOS با پرچم پاناما در فاصله ۳۰ مایلی بندر جاسک در مسیر بین المللی تردد کشتی‌ها دچار حریق شد.

وی ادامه داد: این شناور از بندر الجبیل عربستان با محموله متانول در حال حرکت به سمت سنگاپور بود.

عفیفی پور اضافه کرد: با هماهنگی Mrcc هرمزگان توسط یدک کش عبوری خارجی به نام COSTAL ACE به تعداد ۲۱ نفر نجات داده شدند.

وی افزود: شناور ناجی پس از تخلیه نفرات شناور اول در بندر جاسک، نفرات شناور دومی را منتقل می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: بالگرد با همراهی کارشناسان Mrcc هرمزگان و Isps (مرکز امنیت دریانوردی) مستقر در بندر شهید رجایی برای ارزیابی بیشتر به موقعیت اعزام شدند.

شایان ذکر است، اخبار و اطلاعات تکمیلی در خصوص این دو حادثه آتش سوزی نفتکش‌های خارجی در دریای عمان از طریق روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​

تین نیوز

طی مراسمی با حضور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل بنادر شمالی، قرارداد اجرای عملیات هدایت، پهلو دهی و جداسازی کشتی ها در حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، طی مراسمی با حضور الله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل بنادر شمالی، قرارداد مربوط به اجرای عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی ها در حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر به امضا رسید.

در این مراسم که امروز برگزار شد؛ قرارداد اجاره شناورها به منظور عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی ها در حوزه شمال کشور به امضای حسین یونسی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نمایندگی از بنادر شمالی و سیاوش رضوانی مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه رسید.

عفیفی پور در این مراسم طی سخنانی، عملیات راهنمایی و یدک کشی را از ارکان مهم فعالیت های حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

وی افزود: عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در سه حوزه شمال، جنوب غرب و جنوب شرق کشور در حال انجام است که امروز قرارداد حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضا رسید.

عفیفی پور در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالیت شرکت های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت های بین المللی است.

گفتنی است در این مراسم مدیران کل بنادر گیلان، مازندران و امیر آباد در خصوص مشکلات و چالش های موجود در زمینه انجام عملیات هدایت، پهلودهی و جداسازی کشتی ها در حوزه شمال کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و خواستار رفع این مشکلات از سوی شرکت پیمانکار طرف قرارداد شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • پایان تلخ جوان سنندجی در ته چاه | ۴ نفر توسط جوان سنندجی نجات یافتند
  • انفجار گاز در روستای آساوله سنندج یک مصدوم برجا گذاشت
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ۱۰۲ طرح فناورانه به مرحله داوری جشنواره شیخ بهایی راه یافتند