Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@11:40:45 GMT

بزرگترین سازه چوبی جهان (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۵۷۲۵

بزرگترین سازه چوبی جهان (+عکس)

پول‌نیوز - بلندترین قسمت این سازه؛ از همه طبقات آن جذاب‎تر است؛ زیرا مردم می‎توانند در ارتفاع ۳۰ متری از سطح زمین و در هوایی مطبوع، قدم بزنند.



بلندترین قسمت این سازه؛ از همه طبقات آن جذاب‎تر است؛ زیرا مردم می‎توانند در ارتفاع ۳۰ متری از سطح زمین و در هوایی مطبوع، قدم بزنند.

معماری مدرن و جالب متروپل پاراسول در کشور اسپانیا، چشم‎های رهگذران و بازدیدکنندگان را به زیبایی خود جلب می‎کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاراسول، به معنی سایبان است و به طرح قارچی‎شکل این سازه اشاره دارد. این پروژه‎ی معماری مدرن و هنری، در تاریخ 27 مارس 2015 در شهر سویا، در کشور اسپانیا آغاز به کار کرد.

بزرگ‎ترین سازه چوبی جهان به شکل ۶ عدد قارچ چوبی بسیار بزرگ طراحی و ساخته شده است. ارتفاع این قارچ‎های زیبا ۲۸٫۵ متر است که با پل‎هایی کوچک به هم وصل می‎شوند.

گفته می‎شود طراح جوان و آلمانی آن، از درختان «بو» و «فیکوس» نیز الهام گرفته است. متروپل ۴ طبقه‎ است و امکان دیدن تمام طبقات آن برای همه فراهم است.



تمام سطوح این سایبان چوبی با یک لایه «پلی اورتان» پوشیده شده و پایه‎های آن از جنس «بتن» است.
بلندترین قسمت این سازه؛ از همه طبقات آن جذاب‎تر است؛ زیرا مردم می‎توانند در ارتفاع ۳۰ متری از سطح زمین و در هوایی مطبوع، قدم بزنند.

در آخرین طبقه، رستوران و فروشگاه هم دارد که تماشاگران می‎توانند در فضای آزاد غذا بخورند و از آن بالا مناظر را ببینند. در متروپل، امکان برگزاری برنامه‎های مختلف وجود دارد و در آمفی تئاتر بزرگ و زیبای آن، همایش، جشن‎های مختلف و سخنرانی‎های گوناگون اجرا می‎شود.

معماری مدرن متروپل پاراسول، بزرگترین سازه چوبی جهان

متروپل پاراسول در ابتدا قرار بود یک پارکینگ عمومی باشد، اما بعد از بررسی‎های متعدد، طراح آن پیشنهاد داد که این سایت برای موزه و یک مرکز ارتباطات در نظر گرفته شود. پیشنهاد موزه شدن از آن‎جا بود که در در حفاری‎های ابتدایی که انجام شد؛ حدود ۱۰۰ موزاییک و کاشی دست‎نخورده، زیبا و سالم از دوران رومیان پیدا کردند و همان‎ها را در موزه قرار دادند. بازدیدکنندگان می‎توانند از این موزه زیبا نیز دیدن کنند.
قابل ذکر است که ساخت بزرگ‎ترین سازه چوبی جهان، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ میلادی طول کشید.

منبع: مجله دلتا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای مدیرعامل بزرگترین سازنده هواپیما در جهان

بوئینگ اعلام کرد که دیو کالهون، مدیرعامل این شرکت در پایان سال جاری از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، کالهون در نامه‌ای به کارمندان گفت: «چشم‌های دنیا به ما دوخته شده است و می‌دانم که در این لحظه، مشارکت بهتری را پشت سر خواهیم گذاشت. شرکت به ثبات پس از چالش‌های فوق‌العاده پنج سال گذشته، با ایمنی و کیفیت در راس هر کاری ادامه خواهد داد.»

لری کلنر، رئیس هیئت مدیره مستقل بوئینگ گفت که در نشست سالانه شرکت برای انتخاب مجدد نامزد نخواهد شد، در حالی که هیئت مدیره، استیو مولنکوپف را به‌عنوان رئیس مستقل هیئت مدیره به جای کلنر انتخاب کرده است.

شایان‌ذکر است که مولنکوپف فرآیند انتخاب مدیرعامل بعدی بوئینگ را رهبری خواهد کرد.

در همین حال، استن دیل، رئیس و مدیرعامل هواپیماهای تجاری بوئینگ، از شرکت بازنشسته شد و استفانی پوپ به‌عنوان رهبری خطوط هوایی تجاری این شرکت از روز دوشنبه منصوب شده است.

این شرکت چندملیتی مستقر در ایالات‌متحده که در زمینه طراحی، تولید و فروش هواپیما فعالیت می‌کند، پس از رویدادهای مهم در مورد هواپیماهای تجاری خود، تحت نظارت قرار گرفته است.

هواپیمای بوئینگ هواپیمایی آلاسکا در ماه ژانویه دچار حادثه در آسمان و تکه‌ای از بدنه هواپیما از آن جدا شد.

موتور هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی آمریکا در آوریل ۲۰۲۳ به دلیل برخورد پرنده آتش گرفت، قبل از اینکه خلبان آن فرود اضطراری را در فرودگاهی در کلمبوس، اوهایو در ایالات‌متحده انجام دهد.

تحویل ۷۸۷ دریم لاینر بوئینگ به دلیل چندین نقص در ساخت تقریبا به مدت ۲ سال به حالت تعلیق درآمد که از ماه ژانویه ۲۰۲۲ به این شرکت ۵.۵ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین
  • بی‌وای‌دی‌های جدید در راه است
  • بزرگترین سفره افطار جهان به طول ۶ کیلومتر در مشهد مقدس 
  • بزرگترین اجتماع قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • بزرگترین محفل قرآنی ایران دقایقی دیگر آغاز می‌شود
  • آماده برای بزرگترین محفل قرآنی ایران؛ ۱۵:۳۰ ورزشگاه آزادی
  • بزرگترین آب انبار تک گنبدی ایران در قزوین + فیلم
  • بزرگترین شرکت خدمات میدان نفتی جهان از روسیه خارج نمی‌شود
  • استعفای مدیرعامل بزرگترین سازنده هواپیما در جهان
  • فیلم| بزرگترین آسانسور جهان با ظرفیت حمل ۲۳۵ نفر