Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری با اشاره به اهمیت مراقبت های پس از شناسایی بیماری ها گفت: مراقبت و تغییر ساختار غذایی مهمترین اولویت وزارت بهداشت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد اسماعیل اکبری» در نشست طرح بسیج ملی فشار خون بالا در سال همایش های بین المللی باقرالعلوم یزد گفت: مرگ ناشی از فشار خون تقریبا یک پنجم مرگ های دنیا است که در این زمینه نیز کارهای پژوهشی داشتم و همین عاملی در جهت اجرای طرح بسیج ملی فشار خون بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در تحقیقات خود 195 کشور را مورد بررسی قرار دادیم و حدود 23 درصد از مرگ های ناشی از فشار خون بود.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: سال گذشته 97 هزار نفر از فشار خون جان خود را از دست دادند و حدود 20 هزار نفر نیز در این زمینه ناتوان شدند که این زنگ خطری برای ما بود.

اکبری تصریح کرد: ما در هفته پیش نابودی سرخچه رو گرفتیم که مورد اعتماد مردم قرار گرفتیم و حضور همه جانبه مردم را داشتیم و این سرمایه ای برای ما است.

وی ادامه داد: ما در بخشی از درمان سرمایه اعتماد را از دست داده ایم اما در حوزه سلامت هنوز مردم به حرف ما گوش می دهند که باید به خوبی از آن نگهداری کنیم.

اکبری گفت: الان قریب 50 درصد از افرادی که فشار خون کشف می شوند افراد جدید خبر نداشتند و افراد قبلی نیز کنترل نداشتند.

وی افزود: خواهش اصلی ما این است که مریض های فشار خونی را رها نکنیم وگرنه اتفاقی نمی افتد و زحمت های شما بی فایده خواهد بود.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: خوشبختانه سطح بندی خدمات وجود دارد ولی در شهرها ما وضعیت مناسبی در خصوص خدمات نداریم.

اکبری خاطرنشان کرد: سطح بندی خدمات از خانه مردم شروع می شود و پایه نیز باید خانواده باشد و پس از ان نیز بهورز، خدمات جامع سلامت هستند که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

وی افزود: ما در وزارت خانه ذهنیت ها را در خصوص پرستاری تغییر دادیم زیرا اهمیت و توجه به پرستار بسیار حایز اهمیت است و هدف این است که مراقبت از طریق این گروه صورت گیرد و مراقبت پس از کشف صورت گیرد و مردم را نجات دهیم.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: پرستاری جامعه توانمند با سواد است که باید وارد مراقبه سلامت شوند و اثرگذاری داشته باشند.

اکبری تصریح کرد: مراقبت جامعه را به اولین گروه ها در نظام سلامت وصل می کند که این بخش باید توجه ویژه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: افرادی که سرطان می گیرند حتما فشار خون نیز می گیرند که باید با بررسی دقیق بهترین پیشگیری را داشته باشیم و از ناتوانی افراد جلوگیری کنیم.

اکبری گفت: ما بنیانگذار ژنو برای کنترل دخانیات هستیم و خیلی روی ان کار کردیم که قانون های متعددی در مورد آن نوشته شده استاما میزان سیگاری های کشور را از قریب 11 درصد به 15 درصد رساندیم که دلیل آ

وی افزود: ما برخی مواقع شاهد حماقت مدیریتی در دنیا اعجاب آور هستیم زیرا خواستیم از دخانیات پول در بیاوریم و عاملی در جهت افزایش دخانیات بوده است.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: اولین عامل فشار خون نمک است که عامل اولیه خطر است و باید از آن جلوگیری شود.

اکبری خاطرنشان کرد: کار اول ما مراقبت است  و کار دوم نیز تغییر ساختارهای غذایی است که باید از این طریق مصرف نمک را کاهش دهیم.

وی افزود: نمک، حبوبات، سبزی و میوه سه اصل اساسی برای سلامت در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به طور طبیعی یک سوم نیاز را تامین می کنیم که شرط اول تامین آن، کاهش هزینه های سیب و میوه است.

اکبری تصریح کرد: برگرداندن خانواده ها به بهره برداری حبوبات یکی دیگر از ریزفاکتورها برای سلامت است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در کمپین فشار خون مباحث مراقبت و پیشگیری امری مهم است که غیرت و همت دو عامل اساسی برای آنها است.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اردبیل خبرگزاری شبستان بیرجند وهابیت دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انتظامی فارس شبستان بیرجند مریم داوری تشییع دانشگاه علوم پزشکی یزد شبستان یزد مشاور وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات به ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب

          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب روز شنبه به مناسبت هفته سلامت به خبرنگاران گفت: بر این اساس در سال ١۴٠٢ هر شهروند این شهرستان دست‌کم یک بار از خدمات مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت برخوردار شده اند.   دکتر علی شاهی افزود: طبق جداول ثبتی در مراکز خدمات جامع سلامت پارسال ۴٩ هزار و ۵٨۵ نفر برای معاینه مراجعه کرده و ٢٢ هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات پرستاری از جمله تزریقات و پانسمان استفاده کرده‌اند.   وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت مبنی بر نظام خدمات جامع و همگانی سلامت گفت: مراقبت‌های اولیه سلامت با محوریت نظام ارجاع و پزشک خانواده و به کارگیری تیم سلامت و پزشکان عمومی و خانواده در حوزه سلامت و حتی مناطق روستایی و محروم نشان دهنده اهمیت بهداشت به عنوان یک حق اساسی برای همگان است.   سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب با تاکید بر مراقبت از مادران باردار افزود: ارائه خدمات به مادران باردار یکی از اولویت‌های مهم در بخش بهداشت است و در این مدت بیش از هشت هزار خدمت مامایی به مادران باردار داده شده است.   شاهی با اشاره به فعالیت کارشناسان تغذیه و سلامت روان در حوزه سلامت گفت: سال گذشته در مجموع بیش از سه هزار خدمت مشاوره تغذیه و بیش از ۲ هزار خدمت سلامت روان به جمعیت زیر پوشش در این شهرستان ارائه شده است.   او با بیان اینکه بهورزان و مراقبان سلامت نیز پارسال بیش از ۳۵۰ هزار مراقبت را انجام داده اند افزود: مراقبت بیماری واگیر و غیرواگیر، سلامت خانواده و جمعیت، سلامت محیط و کار، بهداشت دهان و دندان و سلامت روان، مراقبت دوران بارداری، واکسیناسیون و مراقبت های بهداشتی و آموزش در سطح یک ارائه خدمت توسط بهورزان و مراقبان سلامت به شهروندان است.   شهرستان خوشاب با جمعیتی حدود ۳۶ هزار نفر دارای یک مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی و ۶ مرکز خدمات‌ جامع سلامت روستایی، ٢ پایگاه سلامت و ٣۴ خانه بهداشت فعال است.      

 

دیگر خبرها

  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • ساختار مغز زنان در طول قاعدگی واقعا تغییر می‌کند
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • آزمون جذب مراقبت سلامت وزارت آموزش و پرورش ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل
  • این غذاها مهمترین عامل ابتلا به سرطان هستند
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای بخش درمان غزه در لندن
  • ارائه خدمات به ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب