Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:15:57 GMT

تخلفات شوراها بسیار کم است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۵۷۴۰

تخلفات شوراها بسیار کم است

لعیا جنیدی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: مزایا و عملکرد شوراها در مقایسه با میزان تخلفات آنها که بسیار کم است، با وجود بیش از ۱۲۰ هزار عضو باید سنجیده شود.

وی اظهار داشت: اکنون آمار درستی از سلب عضویت اعضای شوراها که شاید یک دهم درصد تخلفات منجر به این سلب عضویت شود، وجود دارد و احتمال تخلف در هر نهادی طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنیدی تصریح کرد: باید از ظرفیت شوراها که در لایحه شهروندی نیز تاکید ویژه ای بر آن شده است، استفاده بهینه شود زیرا آنها جایگاه اساسی در جامعه دارند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینکه به زودی کارگروه ویژه ای برای حل و فصل مشکلات شوراها در معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکیل می‌شود، اصلاح قوانین و مصوبات و کاهش ابطال مصوبات شوراها را از وظایف این کارگروه بیان کرد.

جنیدی در زمینه تاریخ انتخابات شورای عالی استان‌ها که قرار است اواخر خردادماه برگزار شود، تصریح کرد: اطلاعی در این زمینه ندارم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات حفاظتی کنکور اعلام شد | والدین داوطلبان مراقب باشند فریب نخورند | وسایلی که تا ۱۰ سال مجازات محرومیت از کنکور دارد

به گزارش همشهری آنلاین، محمدحسین حاجیلو قائم‌مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از خانواده محترم داوطلبان آزمون سراسری درخواست می کنم در چند روز باقیمانده تا کنکور مراقب فرزندان خود باشند و محیطی آرام و بدون استرس را برایشان فراهم کنند.

وی در مورد تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در سه بخش قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون سراسری در حال انجام است و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری آزمونی امن و در سلامت کامل اندیشیده شده است.

والدین داوطلبان مراقب باشند فریب کانال‌های مجازی متخلف را نخورند

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه والدین گرامی و به ویژه داوطلبان عزیز باید مراقب باشند تا فریب کانال های مجازی متخلف را نخورند، گفت: لازم است داوطلبان هوشیار باشند تا تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به دست این افراد سودجو ندهند چراکه این سوداگران هدفی جز اخاذی و کلاهبرداری ندارند بنابراین ضرورت دارد داوطلبانی که وارد شبکه‌های مجازی مدعی تقلب و تضمین قبولی شده‌اند هر چه سریع‌تر از این شبکه‌ها که همگی تحت رصد دستگاه های امنیتی هستند، خارج شوند تا مشمول مجازات‌های قانونی نشوند.

همراه داشتن وسایلی که تا ۱۰ سال مجازات محرومیت از کنکور دارد

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری در خصوص عضویت داوطلبان آزمون سراسری در گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب هشدار داد و گفت: مطابق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در جلسه آزمون سراسری تخلف ۱ تا ۱۰سال محرومیت از آزمون به دنبال دارد.

حاجیلو درباره اطلاع رسانی عمومی جهت تنویر افکار عمومی گفت: با توجه به هماهنگی بعمل آمده با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و بر مبنای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری مصوبه مجلس شورای اسلامی، برای پیشگیری از تخلفات احتمالی آزمون سراسری، پیامکی به کلیه شهروندان سراسر کشور ارسال شده است.

حاجیلو در پایان با تشکر از زحمات دستگاه‌های قضائی، امنیتی، انتظامی و اجرایی، گفت: وزارت کشور، استانداران و فرمانداران خیلی پررنگتر از گذشته در راستای امنیت آزمون، برای برگزاری آزمون سراسری که پدیده ای ملی و تعیین کننده سرنوشت جوانان کشور است با تمام توان پای کار هستند.

کد خبر 846783 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم کنکور سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی

دیگر خبرها

  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • تمهیدات حفاظتی کنکور اعلام شد | والدین داوطلبان مراقب باشند فریب نخورند | وسایلی که تا ۱۰ سال مجازات محرومیت از کنکور دارد
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • مصوبات شورای عشایری ملارد در کمترین زمان پیگیری شود
  • آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی
  • تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟
  • تسکیل مجلس مشورتی بانوان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند