Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دریجانی مدیر کل بیمه سلامت استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی برای اصحاب سلامت استان و رصد دقیق وضعیت دارویی کشور وحذف کاغذ و دفترچه از مهمترین مزایای اجرای طرح مکانیزه شدن نسخه‌های دارویی است.

دریجانی هم چنین از رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری از ابتدای تیرماه در بیمارستان‌های دولتی و مراکز دانشگاهی زیر مجموعه بیمه سلامت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطر نشان کرد با اجرای طرح رسیدگی مکانیزه اسناد بستری برای دریافت هزینه درمان لزومی به ارائه کپی پرونده بیمار نیست که با این اقدام علاوه بر مشخص شدن وضعیت درمان در استان بیماری‌های شایع در استان نیز مشخص می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت اظهار داشت: در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات درمانی کلیه بدهی‌های موسسات تشخیص درمان و بیمارستان‌های دولتی با اعتباری بالغ بر پانزده و نیم میلیارد تومان پرداخت شده است.
انتهای پیام/ ص

بدهی‌های بیمه سلامت به موسسات تشخیص درمان و بیمارستان‌های دولتی  پرداخت شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند طی سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی اربابی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت، خدمات ناباروری را پوشش داده تا با این اقدام هم به خانواده‌ها از نظر مالی و کاهش هزینه‌های درمان کمک شود و هم اقدام مناسبی برای تحقق قانون جوانی جمعیت باشد.

وی گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز درمان ناباروری رویش و سایر دستگاه‌های ذیربط بتوانیم تسهیلگر و کمک‌کننده‌ خوبی برای افزایش نرخ رشد جمعیت باشیم. خوشبختانه در مرکز درمان ناباروری رویش، تمامی آزمایشات بسته خدمتی ناباروری انجام می‌شود و بیمار برای انجام این آزمایشات نیاز مراجعه به خارج از مرکز را ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تولد 70 نوزاد در این مرکز در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری و افزایش مراجعات به مرکز رویش، شاهد افزایش تولد نوزاد با استفاده از خدمات مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند هستیم و نسبت به سال 1401 که نوزادان متولد شده 45 مورد بوده، رشد خوبی داشته است.

اربابی از رایگان‌شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر 7 سال نیز خبر داد و گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است. قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران در حال پیاده‌سازی است تا بیمه شدگان سلامت از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + میزان افزایش قیمت نسخه‌ها
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + جدول افزایش تعرفه نسخه‌ها
  • اختلاف نظر پزشکان و بیمه‌ها بر سر نسخه الکترونیک/ نسخه‌های کاغذی دوباره استفاده می‌شود؟
  • بستری بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در بیمارستان های استان یزد
  • خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد
  • خدمات بستری رایگان افراد بالای ۶۵ سال
  • بیمارستان های دولتی ملزم به درمان رایگان کودکان هستند