Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کرمعلی قندالی ظهر پنج شنبه در جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی عشایر کشور با بیان اینکه سال گذشته ۱,۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر کشور اعطا شد، اظهار کرد: عشایر کم توقع ترین قشر جامعه هستند، بنابراین ضرورت دارد برای توسعه پایدار آنان به طور ویژه مورد حمایت قرار گیرند.

قندالی در ادامه بر بازنگری در برنامه های توسعه ای عشایر تاکید کرد و افزود: تا هنگامی که با شیوه های گذشته مسیر راه را ادامه دهیم موفقیتی حاصل نخواهد شد، بنابراین باید با تدوین برنامه های جدید در جهت توسعه پایدار این قشر فعال که بخشی از اقتصاد کشور را بر عهده دارند، گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عشایر کشور همواره با کمترین امکانات امور خود را گذرانده اند و گلایه ای نداشته اند اما با این وجود باید تسهیلات قابل توجهی برای آنان در نظر گرفت.

رئیس سازمان عشایری در ادامه به برخی ضروریات عشایر اشاره کرد و گفت: داشتن سرپناه یکی از ضروریات عشایر است که باید مورد توجه قرار گیرد و می طلبد مجلس در این راستا طرحی ارائه دهد.

قندالی همچنین با بیان اینکه برخی از عشایر شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات ندارند، مطرح کرد: می توان با استفاده از پروانه زمین کشاورزی آنها به عنوان وثیقه شرایط دریافت تسهیلات را برای آنان تسهیل کرد.

وی در ادامه با گلایه از حذف سهمیه کنکور عشایر، گفت: باتوجه به اینکه عشایر جز اقشار محروم جامعه بشمار می روند ضرورت دارد در این رابطه تدبیری اندیشیده شود چرا که این سهمیه تا دهه ۸۰ وجود داشت اما اکنون حذف شده است.

کد خبر 4639821 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: عشایر اسفراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان