Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می شود و امیدواریم روزی برسد که عشایر و محصولات خود را به صورت مستقیم در بازار داخل و خارج عرضه کنند. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسفراین محمود حجتی امروز در جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی عشایر کشور اظهار داشت: جامعه عشایر با قناعت و مناعت طبع علی‌رغم تمام گرفتاری و ناملایمات متعدد طبیعت با حداقل امکانات رفاهی در مقایسه با شهروندان، تولیدات خود را به کشور عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی: با اذن مقام معظم رهبری برای تامین آب عشایر تصمیمات خوبی ‌گرفته شد‌مسابقات ملی عشایر با حضور 14 استان کشور در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود‌اشتغال عشایری و روستایی 25 درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه نسبتا خوبی در زمینه حمایت از عشایر صورت گرفته است: عموماً منشا این حمایت‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی بوده است. همچنین مصوبات خوبی در راستای حل مشکلات عشایر در شورای عالی عشایر حاصل شده که برخی از آنها هم اکنون در حال اجرا است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از شناسایی 2 هزار و 300 نقطه دارای کد شناسه عشایری خبر داد و بیان داشت: در سال 91، 1543 نقطه عشایری دارای شناسه بودند اما این رقم در حال حاضر به 2 هزار و 300 نقطه رسیده به طوری‌که اکنون تنها 8 درصد مناطق عشایری دارای کد شناسایی نمی‌باشند.

وی با تاکید بر توانمند‌سازی جامعه عشایری از نظر اقتصادی افزود: نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت می‌باشد این است که موضوع توانمندسازی جامعه عشایری از نظر اقتصادی مورد توجه ویژه قرار بگیرد چراکه باید بنیه اقتصادی عشایر را تقویت کرد تا از امکانات و ظرفیت عشایر بتوان به خوبی استفاده کرد. همچنین یکی از بنیان‌هایی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفت٬ موضوع تعاونی‌ها بود که منابع آن نیز تامین و در اختیار عشایر قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با بیان اینکه باید تولیدات عشایر را به صورت زنجیره ای نگاه کرد اضافه کرد: اکنون 35 درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می شود و امیدواریم روزی برسد که عشایر و محصولات خود را به صورت مستقیم در بازار داخل و خارج عرضه کنند.

انتهای پیام/ش

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمد برزعلی اظهار کرد: حدود ۱۴ هزار تن سبزی و صیفی‌جات در گلخانه‌های گلستان تولید می‌شود همچنین بخشی از فضای گلخانه‌ای استان نیز به پرورش درختچه‌ها و گل‌های زینتی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برنامه جهاد کشاورزی تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه‌ای و واگذاری آن به علاقه‌مندان این حوزه است و درصدد هستیم فضای گلخانه‌ای استان طی سال‌های آینده به ۱۵۰ هزار هکتار توسعه یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد هزینه ساخت گلخانه در قالب تسهیلات در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: تلاش ما تولید محصولات متنوع از بستر گلخانه‌های استان گلستان است.

برزعلی در ادامه به طرح جهش تولید در دیم‌زارها اشاره کرد و توضیح داد: براساس شاخص‌های اعلام شده از سوی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، استان گلستان در ارزیابی سه ماهه نخست سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در طرح جهش تولید در دیم‌زارها با تحقق ۱۰۰ درصد سطح زیر کشت گندم و جو، اجرای پروژه حفظ بقایا و تحقق سطح ۹۲ درصدی کشت دانه‌های روغنی توانست در این طرح رتبه دوم کشور را به دست آورد.

وی ادامه داد: سهم استان گلستان در طرح جهش تولید در دیمزارها طی سال زراعی جاری ۳۰۰ هزار هکتار است که امیدوارم شاهد تحقق کامل آن باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان طرح جهش تولید در دیمزارها را یکی از طرح‌های راهبردی افزایش عملکرد در اراضی دیم کشور دانست و افزود: این طرح با همکاری و پشتیبانی‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت جهادکشاورزی از سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در ۶ استان از جمله گلستان شروع شده و در حال حاضر در ۲۵ استان کشور در دست اجرا است.

برزعلی، افزایش عملکرد در واحد سطح در اراضی کم‌برخوردار، استفاده از بذور گواهی‌شده استاندارد، اصلاح الگوی کشت(توسعه کشاورزی حفاظتی و آرایش کاشت)، امکان‌سنجی کشت گیاهان جدید و توصیه تناوب زراعی، توصیه و ترویج کودهای پایه، بذرمال‌ها و ریزمغذی، معرفی ادوات الگویی جدیدی ویژه مناطق دیم‌زار، بهبود وضعیت تولید و اقتصاد بهره‌برداران در مناطق دیم و توانمندسازی و ارتقای آگاهی بهره‌برداران را از جمله اهداف طرح جهش تولید در دیمزارها اعلام کرد.

به گفته وی؛ محصولات تحت پوشش استان در طرح جهش تولید در دیمزارها شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی است.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان