Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@21:46:46 GMT

پرونده| دعوا وسط بزرگراه؛ آشتی با اهدای کتاب

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۵۹۵۱

پرونده| دعوا وسط بزرگراه؛ آشتی با اهدای کتاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درست یک ماه پس از آنکه  اخبار پربازدیدی درباره حجاب در دانشگاه هنرهای زیبای تهران بر سر زبانها افتاد، بار دیگر خبری مرتبط با حجاب ترند کاربران ایرانی توئیتر شد. 

این بار خبرها درباره ماجرای برخوردی بین راننده و مسافر یک تاکسی نت مشهور به نام اسنپ  بود.

قصه از آن قرار بود که زن جوانی به نام «پویه نوریان» سوار تاکسی اسنپ شده و وقتی راننده به او درباره حجابش تذکر داده، با راننده به جر و بحث پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راننده که نامش عابد است هم او را وسط بزرگراه پیاده کرده و گفته: حالا که بی حجابی، خودت به خانه برگرد!

خانم مسافر هم حرف گوش می کند و خودش به خانه برمی گردد و وقتی به خانه می رسد، اسم و شماره پلاک و عکس راننده را در توییترش منتشر می کند و شرح ماوقع می دهد. اقدامی که بلافاصله با اعتراض شرکت اسنپ و راننده مزبور روبرو می شود.

البته ماجرا به اندازه ای مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت که به فاصله یکی دو روز اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه درباره آن واکنش نشان داد و گفت: هر آنچه منتشر شده در فضای مجازی بوده و گزارش‌هایی که در این فضا منتشر شده از سوی راننده به صورت شفاف بیان نشده که آیا گردانندگان اسنپ وی را حذف کرده یا محدودیتی در این باره اعلام نشده است.

شکایت اسنپ هم ناگهان با عذرخواهی و پشیمانی مسافر تاکسی همراه بود. به طوری که بلافاصله بعد از چند ساعت، شرکت اسنپ اعلام کرد از شکایت خود صرفه نظر کرده است چون مسافر تاکسی عذرخواهی کرده و پشیمان است!

این پشیمانی و عذرخواهی هم بلافاصله با واکنش مقامات قضایی همراه شد و بالاترین مقام رسانه ای قوه قضاییه یعنی غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا بار دیگر درباره این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: ما این روزها شاهد رفتار برادر عزیز راننده‌ای بودیم که احساس مسئولیت کرد در برابر یک عمل ناهنجار امر به معروف کند و اقدام او چقدر اثربخش بود که شرکت مزبور و خود فرد وقتی اعلام کرد خود را مقید به دستاوردهای جامعه می‌دانم.

پایان این ماجرای عجیب که معلوم نیست چرا بدون تنبیه راننده ای که دختر جوانی را وسط بزرگراه رها کرده، تمام شد، در یک اداره دولتی گذشت. جایی که مسافر و راننده تاکسی اسنپ با هم دیدار و کتابهای مذهبی و اخلاقی رد و بدل کردند. البته برخی از شبکه های اجتماعی نوشتند مکان دیدار آنها با توجه به تزیینات این دفتر، یکی از اماکن مربوط به قوه قضاییه بوده است.

ظاهرا همه چیز به خوبی و خوشی تمام شد.

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1269367

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حجاب بدحجابی رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران بازوی رسانه‌ای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شوند

کمیته روابط عمومی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توجه به مشارکت مردمی در تولیدات رسانه‌ای نمایشگاه و تقدیر از شهروند – خبرنگاران فعال را در دستور کار دارد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کمیته روابط عمومی نمایشگاه درنظر دارد، از شهروند – خبرنگارانی که درباره این دوره از نمایشگاه کتاب در صفحات یا کانال‌های خود در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا می‌کنند یا به بازنشر اخبار ستاد خبری نمایشگاه می‌پردازند، تقدیر کند.

آن دسته از شهروند – خبرنگارانی که علاقه‌مند هستند در فاصله بین اول اردیبهشت تا پنجم خرداد ۱۴۰۳ اخبار یا محتوا‌هایی مرتبط از روند آماده سازی تا روز‌های برپایی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را منتشر کنند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

آیین‌امه شرکت در این فراخوان به شرح زیر است:

- علاقه‌مندان می‌توانند برای مشارکت در این طرح می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با مراجعه به نشانی ketab.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

- برای شرکت در این فراخوان محدودیت سنی وجود ندارد و همه شهروند – خبرنگاران می‌توانند در آن شرکت کنند.

- آن دسته از صفحاتی در داوری شرکت داده خواهند شد که عموم مخاطبان به آن دسترسی داشته باشند و صفحه خصوصی نباشد.

- خانه کتاب و ادبیات ایران ضمن تقدیر از برگزیدگان در آیینی، برای این افراد کارگاه‌های تخصصی خبرنگاری کتاب تدارک دیده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند دوره‌ای را تحت عنوان کارورزی در خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) طی کنند.

- در نهایت برگزیدگان پس از اتمام این دوره می‌توانند در صورت تمایل در ستاد خبری سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و سایر رویداد‌های فرهنگی خانه کتاب و ادبیات ایران در طول سال به عنوان خبرنگار فعالیت کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اهدای جایزه دکتر موسی‌خانی به ۳ نفر از برگزیدگان
  • تقاضای بنزین دولتی برای تاکسی های اینترنتی
  • توقف پروازهای دبی؛ مسافر پیش‌از عزیمت به فروگاه پروازها را چک کند
  • خبرنگاران بازوی رسانه‌ای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شوند
  • مرگ مرموز مسافر پایتخت
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟