Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:11:21 GMT

تولید گندم در سبزوار افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۵۹۷۸

تولید گندم در سبزوار افزایش یافت

منصور برغمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش تولید گندم در شهرستان سبزوار دستاورد بارندگی ها خوب بود که افزایش عملکرد در واحد سطح و احیای کشت دیم را به همراه داشت.
وی اظهار داشت: در مجموع ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم آبی و یک هزار هکتار به صورت دیم در شهرستان سبزوار کشت شده بود که ۲۹ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برای حمایت از کشاورزان خرید تضمینی گندم در این شهرستان آغاز شده و تا پایان فصل برداشت محصول از مزارع ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه سن غلات آفت عمومی است که در کیفیت نان موثر می باشد افزود: امسال در سطح وسیعی از مزارع شهرستان با این آفت مبارزه شده ست.
سبزوار ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی دارد.
این شهرستان در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

۸۱۴۵/۷۴۹۵ / ‏‬ ۶۰۵۳
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان سبزوار برداشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان ، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: برداشت گندم از سطح یک هزار و ۱۲۵ هکتار از مزارع شهرستان آبادان توسط کمباین‌های مهاجر در نهر علیشیر اروندکنار آغاز شده است.
حسن دشتی نژاد افزود: کشت گندم در دو رقم مهرگان و چمران ۲ در مناطق تحت پوشش سه مرکز جهاد کشاورزی اروند کنار، ابوشانک و منیوحی از اواخر هفته گذشته آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود ۲ هزار و ۲۵۰ تن گندم از این سطح برداشت شود.
تاکنون چهار کمباین جان دیر برای برداشت گندم وارد مزارع شهرستان آبادان شده که شمار آن در روز‌های آینده به ۶ دستگاه خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی در هشترود
  • مبارزه با سن غلات در کشتزار‌های شهرستان کبودراهنگ
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • مبارزه به موقع با آفات موجب بهبود کیفیت محصول می‌شود
  • آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان
  • آغاز برداشت گندم در آبادان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد