Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه های وزارت راه و شهرسازی در سال جاری بیان کرد: آماده سازی زمین برای تولید مسکن از جمله برنامه های وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: آماده سازی سطح ۴۵۰ هکتاری اراضی پادگان بیرجند و اراضی ۵۰ هکتاری طبس در خراسان جنوبی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با اشاره به احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومین در خراسان جنوبی بیان کرد: تامین مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با هزینه خیلی اندک بر عهده راه و شهرسازی و ساخت مسکن بر عهده بنیاد مسکن و نهادهای متولی است.

وی بیان کرد: تاکنون هزار واحد توسط خیرین مسکن ساز در خراسان جنوبی احداث شده و ساخت ۵۰۰ واحد در شهرستان های فردوس، سرایان و طبس در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت بازآفرینی شهری و توجه به بافت فرسوده بیان کرد: اجرای ۸۰ پروژه در این مناطق با ۳۹ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در سال جاری به خراسان جنوبی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل احداث کتابخانه، پارک، کمک به بهسازی معابر، تامین قیر رایگان، احداث سالن ورزشی، احداث خانه محله، کانال جمع آوری آب، احداث مدرسه، ترمیم شبکه های برق و توانمند سازی مهارت های شغلی از جمله پروژه های پیش بینی شده است.

جعفری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بازآفرینی شهری بیان کرد: در طرح بازآفرینی شهری در راستای تولید مسکن در بافت فرسوده ۳۵ میلیون تومان یارانه تسهیلات ابلاغ شده که تاکنون ۲۰ درصد تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی سهم خراسان جنوبی را احداث هزار و ۷۶۲ واحد دانست و گفت: در طرح بهسازی و نوسازی محلات، اولویت پرداخت تسهیلات به مجریان ذیصلاح، توسعه گران و انبوه سازان است.

وی بیان کرد: به متقاضیان شخصی و غیر حرفه ای در بیرجند ۴۰ میلیون تومان وام ۹ درصد و ۲۰ میلیون تومان وام ۱۸ درصد و به سازندگان حرفه ای ۴۰ میلیون تومان وام ۹ درصد و ۴۰ میلیون تومان وام ۱۸ درصد پرداخت می شود.

جعفری بیان کرد: سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه ای در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی ۴۰ میلیون تومان وام ۹ درصد و ۶۰ میلیون تومان وام ۱۸ درصد است.

وی با اشاره به فرآیند اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری بیان کرد: ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز توسط متقاضی به شرکت عمران و مسکن سازان استان، ثبت نام در سامانه پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی محلات، بررسی اسناد و مدارک توسط شرکت عمران و ارسال آنها به راه و شهرسازی از جمله این فرآیند ها است.

جعفری ادامه داد: بررسی مدارک توسط مطالعات اقتصاد مسکن و مهندسی بازآفرینی شهری و تطبیق در سامانه پرداخت تسهیلات، معرفی به بانک عامل، برسی طرح توسط بانک عامل، انعقاد قرداد و اجرای پروژه از دیگر فرآیند ها اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن بیان کرد: پیگیر دریافت مجوزی برای تعاونی های مسکن هستیم تا زمین به تعاونی ها واگذار شود.

کد خبر 4639775

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جعفری بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ﺣﻤﯿﺪ آراﯾﺶ» از اجرای ۲۱۰ پروژه تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری (شامل فضاهای آموزشی، انتظامی، درمانی، ورزشی، فضای سبز، پارک، معابر و غیره) با اعتبارات تخصیصی حدود ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: تعداد ۲۱۷ پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری برای اتمام و تکمیل به سال ۱۴۰۳ منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر از معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات بند (ز) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۹‌هزار تن قیر یارانه‌ای در قالب ۳۱۹ حواله به ۲۶۹ شهر در کشور به‌منظور اجرای آسفالت معابر خاکی در بافت‌های فرسوده کشور طی تفاهم‌نامه با شهرداری‌ها توزیع شده است.

گفتنی است؛ در نخستین جلسه قرارگاه مسکن که با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، آمار صدور پروانه ساخت ۱۲۳ هزار واحد اعلام شده بود، اما این آمار در پایان سال ۱۴۰۲ از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرد که در ۷۳ هزار نقطه واقع شده ‌است.

برپایه این گزارش، در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز بیش از ۷۱ درصد از برنامه بازآفرینی شهری محقق شده ‌است. فقط در اسفند ماه گذشته ۲۲ هزار واحد پروانه صادر شد و به گفته مسوولان چنانچه هر ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صدور پروانه ثبت شود، برنامه ساخت ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده محقق می‌شود.

همچنین، سند دار کردن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی بزرگ‌ترین خدمت به ساکنان این بافت‌ها است و تاکنون ۲۵ هزار نفر متقاضی دریافت سند در اراضی تصرف ثبت نام کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • نظرآباد و اشتهارد دارای بیشترین بافت فرسوده روستایی در البرز هستند