Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@02:29:21 GMT

جاده مریوان به مرز باشماق چهار خطه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۶۰۷۵

جاده مریوان به مرز باشماق چهار خطه می‌شود

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ارتیکاس اقبال با اشاره به اینکه شهرستان مریوان دارای امکانات و پتانسیل های فراوانی است گفت: مرز باشماق مریوان به عنوان دومین مرز رسمی کشور از نظر حجم صادرات است.

وی افزود: وسعت و سازماندهی مرز باشماق در حال مطالعه است در واقع اگر نتیجه حاصل شود مشکلات کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مریوان، بیان کرد: در این راستا راهداری، حمل و نقل و ادارات گمرک برای رفع مشکل مرز باشماق اقدام کرده اند که امیدورایم بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل کنیم.

اقبال افزود: در مرز باشماق یک سری فعالیت‌های عمرانی مورد مناقشه قرار گرفته و مغازه های که برای ورود و خروج مرز مشکل به وجود آورده بودند با همکاری قوه قضایه تخریب شدند.

وی عنوان کرد: تصمیم بر این است که جاده مریوان به مرز باشماق چهار خطه شود که هم اکنون اصلاح منطقی و فنی آسفالت این جاده در حال انجام و رفع مشکل است.

فرماندار مریوان، ذکر کرد: یکی از مشکلات بزرگ مریوان نبود فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان است که در اکثر مدارس به صورت دو شیفت بوده که شرایط مشابه در کمتر از مدارس کشور وجود دارد و ما در این راستا به صورت جدی مشکل داریم.

اقبال گفت: یکی از دلایل نبود فضای کافی آموزشی، مهاجرپذیر بودن این شهرستان است که از نقاط مختلف به مریوان می آیند و جمعیت روز به روز در حال رشد است.

وی بیان کرد: مریوان به عنوان یک شهر مرزی، توریستی و گردشگری شناسایی شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد و در طول چهار روز تعطیلات عید سعید فطر شاهد مسافران بسیاری بودیم که بیش از 150 هزار گردشگر به این شهرستان سفر کردند.

فرماندار مریوان، افزود: به دلیل مساعد بودن آب و هوا و امنیت پایدار در این منطقه و از مکانهای مختلفی از جمله مدارس، پارک‌ها و هتل ها برای اسکان این مسافران استفاده شد .

اقبال گفت: با وجود مسافرین زیاد در این مدت 2 مورد سرقت در مریوان گزارش شده که نشان از امنیت بالای این شهرستان است که نتیجه همکاری دستگاه های مختلف در این راستا بود.

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به اقلیم کردستان عراق تصمیم گرفته شد که 2 شهرک صنعتی مشترک احداث کنند که استاندار کردستان به طور جدی پیگیر است تا یکی از این شهرک‌ها در مریوان احداث شود .

فرماندار مریوان، خاطرنشان کرد: امسال تا به امروز هیچ آتش سوزی در مریوان رخ نداده است و امیدوارم این مشکل پیش نیاید.

اقبال یادآور شد: در این راستا باید دستگاه های دولتی و مردم با هم همکاری داشته باشند در واقع معتقدم این مشکل از طریق جوامع محلی حل خواهد شد.

انتهای پیام/م

امسال هیچ آتش سوزی در مریوان رخ نداده است

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریوان، قلمرو حکمرانی وانتی‌ها

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مریوان دراستان کردستان و غرب ایران یکی از شهرستان‌های مرزی با عراق به‌شمار می‌رود. براساس شواهد سالهاست که به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی وانت‌های میوه‌فروش، در بسیاری از ساعات در خیابان‌های اصلی مریوان شاهد ترافیک سنگینی هستیم. شهرداری و نیروهای رفع سد معبر بارها اقدام به اعلام اخطار و جمع آوری این وانتها کرده اند اما بازهم این وانتی ها به خیابانهای شهر بازگشته اند. حالا شهروند خبرنگار ما از وزیر کشور درخواست کرده است راه حلی برای این معضل تدبیر کند.

 

متن پیام شهروند خبرنگار ما : 

چندین سال است خیابان‌های شهر را وانتی‌هایی تسخیر کرده اند که به راحتی در وسط خیابان، و نه در کنار خیابان، در وسط خیابان پارک نموده و هندوانه و سیب زمینی و خیار می‌فروشند. میز بساط را در وسط خیابان گذاشته و چایی می‌خورند و تنها مسیر آزاد تردد، فقط یک لاین آنهم با منت و اکراه، برای عبور خودرو‌ها باز گذاشته اند. به عنوان شهروند، حق خودم می‌دانم که از جناب وزیر کشور درخواست کنم، این موضوع را پیگیری و شهر زیبای مریوان را از دست این اشغالگران، پس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • چهار محور در استان مسدود است
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • مریوان، قلمرو حکمرانی وانتی‌ها
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • برق گرفتگی در مریوان حادثه آفرید
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است