Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید امین قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان از ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و اظهارداشت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان را در فهرست آثار ملی به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخشی از پل گاومیشان در استان لرستان و بخشی از آن در استان ایلام قرار دارد افزود: با پیگیری‌های انجام شده این اثر تاریخی مشترک بین دو استان ثبت ملی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: در اصلاحیه لوح ثبتی این اثر فرهنگی تاریخی آمده که پل گاومیشان با قدمت ساسانی به نشانی مرز بین استان ایلام و استان لرستان روی رودخانه سیمره پس از تلاقی با رود کشکان به شماره ۲۲۲۲ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

وی با بیان اینکه پل تاریخی گاومیشان بیش از ۱۹۰ متر طول دارد عنوان کرد: عرض چشمه طاق اصلی این پل با بیش از ۳۱ متر یکی از شاهکار‌های معماری است که پیش از این تنها به نام استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود.

انتهای پیام/پ

معرفی شاهکار‌های معماری در لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب مره قم ثبت ملی شد

علیرضا ارجمندی،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم اظهار کرد: بر اساس ابلاغ امروز قائم مقام وزیر میراث فرهنگی به استاندار قم ، تالاب مره واقع در بخش مرکزی و شمال شهر قم پس طی تشریفات قانونی به شماره ۱۲۰۰ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده‌است.

وی ادامه داد: در این ابلاغ تاکید شده‌است اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت وزارت میراث فرهنگی است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر اصالت اثر شود، ممنوع است.

تالاب مره، از تالاب های بسیار ارزشمند کویر مرکزی کشور و در حاشیه کوه مره است که بیش از ۱۰ هزار هکتار وسعت داشته و در کیلومتر ۵۰ جاده قم ـ گرمسار، در دو ضلع شرقی و غربی این جاده پرتردد قرار گرفته است و در هنگام پرآبی درخشش فوق العاده‌ای در دل کویر دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • تالاب مره قم ثبت ملی شد
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • اقامت ۱۰ هزار مسافر در گلپایگان
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • پل چالان‌چولان لرستان سازه‌ای تاریخی بر شانه‌های شالوده‌ای کهن
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی خفر