Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی «کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی» در مجلس با بیان اینکه اعتبارات تامین سَم برای مقابله با ملخ‌ها ناکافی است، گفت: مجلس و دولت باید در این زمینه بهتر عمل می‌کردند. علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به آسیب‌شناسی هجوم ملخ‌ها به استان‌های جنوبی کشور و بررسی این موضوع در «کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس گفت: تاکنون دو تیم از کمیسیون برای بازدید از مناطق مورد هجوم ملخ‌ها ماموریت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به اقدامات سازمان حفظ نباتات و وزرات جهاد کشاورزی در این زمینه افزود: اغلب این اقدامات با توجه به وجود امکانات فعلی قابل قبول بوده است اما اشکال کار اینجاست که ما چند سالی که موضوع هجوم ملخ‌ها را نداشتیم، متأسفانه آنطور که باید در زمان شروع این آفت آماده نبودیم.   این نماینده مجلس تصریح کرد: عدم آمادگی لازم در حال حاضر باعث شده تا آرام آرام بحث هجوم ملخ‌ها در استان‌های مطرح شود  که  البته باید از این مسئله هر چه سریع‌تر جلو گیری کنیم .   سخنگوی «کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شایدیکی دیگر از ایرادات این باشد که وزارت جهاد کشاورزی بخشی از دستگاه‌های مربوطه در این زمینه را کنار گذاشته بود، اما با این حال با امکانات موجود مسئولین در تلاش هستند تا این موضوع برطرف شود.   ابراهیمی با بیان اینکه تأمین اعتبار برای تامین سم جهت مقابله با این آفت است، یکی از اساسی‌ترین مسئله مسئولین در شرایط فعلی است،بیان داشت:مجلس و دولت باید در حیث موضوع تامین اعتبارات در این بخش مقداری بهتر عمل می‌کردند.   این نماینده مجلس تأکید کرد: البته شاید اگر امکانش بود و می‌ توانستیم به صورت بیولوژیکی با ملخ‌ها مقابله کنیم  بهتر بود، اما باید دانست که مقابله با این تعداد ملخ جز با سم پاشی راه حل دیگری ندارد و خدای ناکرده اگر هجوم ملخ‌ها به مناطق مرکزی کشور وارد شود می‌تواند محصولات کشاورزی را مورد تهدید جدی قرار دهد.   ابراهیمی با اشاره به سلسله جلسات کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی پیرامون این موضوع اظهارداشت: در حال حاضر برخی از گزارشات حاکی از این است که مسئولین تقریباً بر اوضاع مسلط شده‌اند، اما نباید به هیچ وجه این موضوع را  دور  از ذهن نگه داشت.   سخنگوی «کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی» با بیان اینکه باید بسیار مراقب باشیم که ملخ‌ها نتوانند نسل بعدی خود را تخم‌ریزی کنند، گفت: کمیسیون در هفته‌های آینده این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی هجوم ملخ ها کمیسیون کشاورزی وزرات جهاد تامین اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در برنامه تلویزیونی گفت: در اوایل دهه ۹۰ وقتی مشکلی در زمینه مایحتاج مردم در حوزه کشاورزی، پروتئین و ... پیش می‌آمد ۳ نهاد متولی بودند و از این روز مجلس یازدهم تلاش کردیم مدیریت واحدی را اجرایی نمایین و ر حوزه کشاورزی و تامین گوشت فقط وزارت جهاد کشاورزی پاسخگو است.

او افزود: در این مجلس مصوب شد که نقشی را به عهده سندیکا‌ها و انجمن‌های صنفی که مرتبط با کشاورزان است بدهیم، اما اکنون باز هم کشاورزان گلایه‌مند هستند و دلیل آن نیز تورم و افزایش هزینه‌های تولید طی سال‌های گذشته است که کشاورز را با مشکلاتی برای تامین درآمد مواجه کرده است.

آقای یوسفی می‌گوید: توجه به بخش کشاورزی در خوزستان با تولید ۱۷ و نیم میلیون تن محصولانت باغی و زراعی که با فاصله از استان‌های دیگر است یعنی توجه به پیشران‌های اقتصاد و قطعا توجه به کشاورزی هم باعث پیشرفت و تامین کالا‌های اساسی و امنیت غذایی است و هم معیشت کشاورز استان را تامین می‌کند.

تکمیل می‌شود...

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد